Ny forsterker til Mentor, forslag mottas

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 12 av 12
    Active Dobermann sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ny forsterker til Mentor, forslag mottas

Jeg planlegger å bruke Dali Mentor i et 2-kanals anlegg der hovedmålsetning er god holografi og stram kontant bass. Har noen forslag til forsterkere i 10.000-20.000 nkr. klassen? Jeg vil bruke Squeezebox, HTPC/DVD og TV som signalkilder. Ekstern DAC må også vurderes. Finnes det gode heldigitale forsterkere i denne prisklassen?

Foreløpig har jeg på blokka mi følgende forsterkere:
    Lyngdorf TDA 2175
    Hegel H200
    Marantz PM-15
    Primare I30
    Thule 150b

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med å bruke en receiver som Denon AVC-A10SE, til kontrollforsterker og noen Midgard-blokker til effektforsterkere. Denon receiveren har jeg i hjemmekinoen og kan med fordel skiftes ut til en receiver som støtter de siste lydformatene samt har romkorreksjon. Sony sin STR-DA5200ES ser spennende ut.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hva med electrocompaniet? tror kansje det vil passe siden mentor har litt lys lyd?...

Intermediate pettermv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    572
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har hørt mentor 6 både på ia150b og nad master m3, og det låt _mye_ bedre med sistnevnte etter min smak. Hørt mye positivt om Hegel'n også. Ellers er nok ikke idéen med pre + effekt dum heller, men som vanlig viktig med matchede komponenter. Men hør før du kjøper, det gjelder omtrent uansett.

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hørt Mentor med AVI låt kjempebra..

link til avi..
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Intermediate AjSelj sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

.

Hva med en Preamp fra Hegel, Thule eller Vincent kombinert med Midgard effekt det ville gi deg en god kombinasjon.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Styr unna Midgard hvis du skal ha dybde i bassen ! Gå for noe som leverer godt med strøm.
    Nå som Midgard koster 18k for paret, så finnes det nok av alternativ i den prisklassen!

Intermediate AjSelj sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

hehe

Grunner den komentaren i erfaring eller synsing oeasis?

Jeg har ikke erfart at det er noe mangel på dybde i bassen med Midgard blokkene. Det er helt avhengig av preampen i så fall, men du har rett i at det er mange gode kandidater i det pris sjiktet.

Kanskje gå for noe som er mindre main stream?

Bryston B-60R SST får sikkert en god deal på en slik en på Lyric hifi.
    eller gå for Creek Classik serien og beampe.
    Kanskje en Cary SLI 80 tror han hadde en som kunne selges for rundt 24 eller noe.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,733
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dobermann
    Jeg planlegger å bruke Dali Mentor i et 2-kanals anlegg der hovedmålsetning er god holografi og stram kontant bass. Har noen forslag til forsterkere i 10.000-20.000 nkr. klassen? Jeg vil bruke Squeezebox, HTPC/DVD og TV som signalkilder. Ekstern DAC må også vurderes. Finnes det gode heldigitale forsterkere i denne prisklassen?

Foreløpig har jeg på blokka mi følgende forsterkere:
    Lyngdorf TDA 2175
    Hegel H200
    Marantz PM-15
    Primare I30
    Thule 150b
    Jeg kan ikke anbefale Thule selv om det trolig er en god match. Hegel tror jeg ikke passer Dali.

Prøv Creek Destiny! Eller kanskje Primare I31.

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av oeasis
    Styr unna Midgard hvis du skal ha dybde i bassen ! Gå for noe som leverer godt med strøm.
    Nå som Midgard koster 18k for paret, så finnes det nok av alternativ i den prisklassen!

Synes ikke dette stemmer, Midgard har nokk dypbass... samt leverer bra med strøm!! Men om det er forsterkeren som passer best til Mentor, det vet jeg ikke.. Hva slags musikk liker du, hva slags lyd vil du ha?
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mentor 6 står i stua . Jeg fikk lyttet til disse med NAD M3. Som bekreftet over. Imponerende bass.

Bruker nå foreløpig en Denon AVC-A10SE receiver og en Sony DVP S-7700 DVD-spiller. Har også koblet til en Squeezebox. Jeg har testet med en eldre optisk kabel, en eldre coax kabel og en nyere coax kabel. Det var overraskende store forskjeller på disse kablene. Den nyere coax kabelen var overlegen den optiske kabelen. Må visst kjøpe inn nye kabler

Intermediate Leikis sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg brukte tidliger en Denon AVC-A1SR som pre, det ble ENORM foskjel når jeg jikk over til separat pre amp, effektforsterker er Ps Audio HCA-2. PS AUDIO er forøvrig en veldig go match til Både Ikon 7 og Helicon 400, så den skulle vel også passe bra til Mentor serien. Sør iallefall for å kjøpe forsterker og cd med noe varme i klangen, vist ikke blir det slitsomt i lengden. Og du bør være oppmerksom på at en nøytral/lys kan virke imponerende i starten.
    Sørg også for å ha kraftige høyttaler kabler, så jobber forsterkeren lettere og du får mer fylde og kontroll i bassen. Selv bruker jeg 6kv massive kobber kabler, som jeg er veldig fornøyd med.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •