CAV hjemmekinoforsterker

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 14 av 14
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

CAV hjemmekinoforsterker

Hei
    ny på forumet:-D

lurer på om dette kan være noe for meg.
    er det noen der som har erfaringer med denne forsterkeren?
    Detaljerad produktinformation om CAV AV-2086

Jeg er en som ikke setter di største kravene til mitt hjemmekinosystem. jeg savner bare å ha en skikkelig surround-lyd i stua.
    jeg har prøvd enkelte forsterkere men jeg får ikke den lyden jeg ønsker i vanlig stereolyd slik jeg har det med min stereoforsterke jeg har nå. (denon PMR-925)
    jeg bruker i front Proson Stratego Top 10sa. jeg ser for meg at skal jeg ha en forsterker som drar disse skikkelig i stereo, så må jeg vel opp i en ganske høy pris. og budsjettet for hjemmekino er for tiden noe nedkuttet

så fikk jeg se auksjon av denne forsterkeren (CAV) hvor jeg kunne få den for ca 4500. men vet ikke om den er noe tess. ser bra ut da men......

Så jeg trenger råd om hva jeg skal gjøre for å få bra lyd med en rimelig pris?
    om en stor forsterker, eller en mindre surround forsterker med en større effektforsterker er løsningen.....?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

CAV av8m

Hei! du nevner at du snuser litt på cav, ABSOLUTT å anbefale!!!!
    Har en selv, og det er mye vare for pengene! Utrolig bra forsterker som spiller pent og luftig. Men har også masse krefter! (noe de andre KJENTE MERKER MANGLER!!!) Ser at noen på forumet her "ser litt ned" på cav men jeg syns synd på de for de vet ikke hva de prater om Og de vet ikke hva de går glipp av. De anbefaler heller denon etc... sammenlign krefter, design, hvordan den spiller og muligheter så er CAV ihvertfall hvis ikke, bedre enn de andre merkene!
    Er veldig fornøyd med min. men 4500 er tidlig de ligger som vanlig 7-8000kr.
    Oppdaget det tidlig så jeg fikk min litt billigere.
    Hvis det er en ting neg. som må nevnes så er det en liten svak sus (ikke noe merkbart, hvis du da ikke er helt inntil høytaleren) på høytallerene.
    Hadde 216 før dette og solgte den, angrer ikke et sekund!!!

Active scanspeak sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    368
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har a8 selv.. DEN rocker bra den :twisted:

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

A8m

Du, som har en A8 (m?) Den har en linje inn og linje ut... (M modellen i alle fall) like ved aux 1,2,3.. Vet du om i linje ut om man kan koble til effektforsterker?
    For jeg kom til å tenke på bi-amping på noe elektrostat høytalere, (M.Logan Request) Cav på elektrostatne og en effektforsterker på basselementet..
    Hva tror du?

Intermediate shakudu sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De er dritfine og ganske kraftige (etter hva jeg har hørt) men jeg syns de mangler en del funksjoner og inn/utganger.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei, takker for svar.

nå har det seg sånn at cav AV2086 er på tur hjem til stua

vant auksjonen på 4500,- gir den hva jeg tror og vil den skal levere så ser jeg for meg at jeg skal bli førnøyd med den nye forsterkeren.

venter i spenning på pakke. gir tilbakemelding når den er grundig testet ut:-D

Intermediate PiXeL sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av torevik
    hei, takker for svar.

nå har det seg sånn at cav AV2086 er på tur hjem til stua

vant auksjonen på 4500,- gir den hva jeg tror og vil den skal levere så ser jeg for meg at jeg skal bli førnøyd med den nye forsterkeren.

venter i spenning på pakke. gir tilbakemelding når den er grundig testet ut:-D
    Er det innganger for effektforsterker på CAV AV2086?
    Det er en på tur hjem til stua mi også :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja det er innganger for flere eff.forsterkere på den. ikke d at jeg føler jeg har et behov for d....

har fått testet min ganske grundig nå, både i film og musikk.
    på en skala fra en til ti... så havner jeg nok på en 8....
    veldig mye effekt som gir bra lyd. men fortsatt, den har ikke det eksplosive trykket som en skikkelig stereoforsterker kan gi. men i mitt tilfelle så skal jeg si meg fornøyd.
    i film sammenheng så svekkes effekten noe, men fortsatt så leverer den veldig bra, bare ha mot til å skru nok på hjulet

MEN om nevnt tidligere på denne tråden så skrives det om en svak sus i høytalerne. den er så absolutt tisltede. og det irriterer meg noe enormt. skal da ikke være sånn....? sus i høyttalerne forbinder jeg med utslitte forsterkere fra 80tallet. men men, skal se om jeg kan leve med det inntil videre. merkes ikke når det virkelig gjelder. i musikkspilling eller på film med litt lydnivå..

så alt i alt så mener jeg det var vel bruke penger!

Active scanspeak sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    368
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CAV
    Du, som har en A8 (m?) Den har en linje inn og linje ut... (M modellen i alle fall) like ved aux 1,2,3.. Vet du om i linje ut om man kan koble til effektforsterker?
    For jeg kom til å tenke på bi-amping på noe elektrostat høytalere, (M.Logan Request) Cav på elektrostatne og en effektforsterker på basselementet..
    Hva tror du?
    beklager å ikke ha følgt med på tråden her men som du spør: jeg har a8 og den har innebygd effekt på 2x160w som er delt på 120 hz har tenkt samme tanke da jeg er i søken etter en ML høytalere selv ..MEN de er delt på 280hz og litt oppover avhengig av modell..så til ditt sp. jeg tror ikke jeg kan kople til ett effekttrinn på min a8 ,har ikke sett bak på en GOD stund men husker det som at det ikke går ..

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja det er innganger for flere eff.forsterkere på den. ikke d at jeg føler jeg har et behov for d....

veldig mye effekt som gir bra lyd. men fortsatt, den har ikke det eksplosive trykket som en skikkelig stereoforsterker kan gi. men i mitt tilfelle så skal jeg si meg fornøyd.
    i film sammenheng så svekkes effekten noe, men fortsatt så leverer den veldig bra, bare ha mot til å skru nok på hjulet

MEN om nevnt tidligere på denne tråden så skrives det om en svak sus i høytalerne. den er så absolutt tisltede. og det irriterer meg noe enormt. skal da ikke være sånn....? sus i høyttalerne forbinder jeg med utslitte forsterkere fra 80tallet. men men, skal se om jeg kan leve med det inntil videre. merkes ikke når det virkelig gjelder. i musikkspilling eller på film med litt lydnivå..

Jeg hadde denne susen, irriterte meg noe i begynnelsen, men klarte å leve med det. Men så kjöpte jeg M-LOGAN Request höytalere, og denne susen ble borte. TAKK GUD FOR DET!!!
    Så elektrostater er kanskje lösningen?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

ja det er innganger for flere eff.forsterkere på den. ikke d at jeg føler jeg har et behov for d.... ????
    Flere inganger? Hva mener du? Hvor er det hen? Jeg har bare sett det som står: linje inn/ linje ut. Og et er bare en av dette.
    Det er A8M du har eller hva?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av scanspeak
    beklager å ikke ha følgt med på tråden her men som du spør: jeg har a8 og den har innebygd effekt på 2x160w som er delt på 120 hz har tenkt samme tanke da jeg er i søken etter en ML høytalere selv ..MEN de er delt på 280hz og litt oppover avhengig av modell..så til ditt sp. jeg tror ikke jeg kan kople til ett effekttrinn på min a8 ,har ikke sett bak på en GOD stund men husker det som at det ikke går ..
    Fikk min M-LOGAN REQUEST for litt tid siden. Som mange har nevnt så er det en liten sus når man skrur på forsterkeren. Men du som muligens skaffer deg ML så får du en gledelig overaskelse.
    For den susen forsvant når jeg brukte REQUEST!!! Utrolig deilig!!!
    OG FOR EN LYD!!!!!!!! Så de av dere som plages av susen så er kanskje elektrostater lösningen?

Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CAV
    ????
    Flere inganger? Hva mener du? Hvor er det hen? Jeg har bare sett det som står: linje inn/ linje ut. Og et er bare en av dette.
    Det er A8M du har eller hva?
    Kanskje lese første innlegg i tråden litt bedre..:

lurer på om dette kan være noe for meg.
    er det noen der som har erfaringer med denne forsterkeren?
    "Detaljerad produktinformation om CAV AV-2086"
    ;-)

Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar på spørsmålet mitt forresten, torevik. :-)

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •