Bass Forsterker

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer esbens sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Bass Forsterker

Hei hei.
    Lurer på om det finnes en ting som kanskje kan kalles "bass forsterker/booster"??
    Jeg har en high-end forsterker som hvor det ikke går an og stille på verken bass eller diskant..Og diskanten syntes jeg er helt perfekt,men skulle likt å presset litt bass ut a høytalerene!

Intermediate Faller sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    743
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei.

1. grunnen til at det ikke går an å stille, er fordi slike funksjoner forringer lydkvaliteten.

2. eneste brukbare alternativet som jeg kommer på er å bruke en EQ. Da gjerne en som har ordentlig kvalitet.

Jeg vet at Intersalg - Fender, Gibson, Gitar, Forsterker, Akustisk, El-gitar - alt du trenger av musikkinstrumenter! og http://nmdistribusjon.com/
    har en god del med forskjellige EQ'er. Alt fra 1500 til ganske mange tusen.

Mvh Faller

Intermediate Gimsegutten sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    665
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan høres ut som forsterkeren din ikke passer helt sammen med høyttalerne. Som det ble nevnt her; årsaken til at innstillingsmuligheter mangler, er at det forringer kvaliteten. Pointet met en high-end forsterkere er å få kortest mulig signalvei for best mulig lyd. For min del ville jeg ikke satt på en ekstra komponent som equaliser (som jo forlenger signalveien og forringer kvaliteten!). Da forsvinner jo litt av poenget med å ha en kvaliteteforsterker! Kjøp heller nye høytalere, er mitt råd.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilke komponenter har du i anlegget? Fra CD spiller til høyttaler? Er mulig at det er der det er en mismatch, eller det kan (som hjemme hos meg) være problemer med rommet/plassering.

Men dersom det er "Hi-end", ikke begynn med bass-booster fra CV eller lignende, det vil bare gjøre vondt verre, og gå ut over andre kvaliteter i oppsettet ditt.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    686
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kan jo eksperimentere litt med plassering av høytalerene også. inne i et hjørne gir jo vanligvis mye bass.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •