2Xnad208.. bytte ut? - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 63
    Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg er ikke sikker så lenger CV-Gunnar når prisen har havnet på 18k. Det begynner å svi litt mye på pungen da..... Jeg har hørt 1515 på 2x208 i "gammle dager" og det var villt nok.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    111
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Konrad
    Jeg er ikke sikker så lenger CV-Gunnar når prisen har havnet på 18k. Det begynner å svi litt mye på pungen da..... Jeg har hørt 1515 på 2x208 i "gammle dager" og det var villt nok.

du er inne på noe vesentlig.. la oss si eg får 10-12k for mine 208'er, så er det fremdeles et langt stykke opp til midgard...

hadde eg oppgradert til midgard hadde nok lysten på noen andre høyttalere også vert større..

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg solgte mine 218 amper for 10500.- for litt over ett år siden og la til 3500.- for å få et sett med 6.1. Et veldig godt bytte.

I ditt tilfelle så tviler jeg på at du får noe mer for 208'ene enn jeg fikk for mine 218. Skal ikke se bort ifra at du må legge på 8000.- Litt usikker på om det er verdt det. Skulle du allikevel gå for denne løsningen og du blir lei CV!'ene så har du krefter nok til å drive det meste.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    111
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg solgte mine 218 amper for 10500.- for litt over ett år siden og la til 3500.- for å få et sett med 6.1. Et veldig godt bytte.

I ditt tilfelle så tviler jeg på at du får noe mer for 208'ene enn jeg fikk for mine 218. Skal ikke se bort ifra at du må legge på 8000.- Litt usikker på om det er verdt det. Skulle du allikevel gå for denne løsningen og du blir lei CV!'ene så har du krefter nok til å drive det meste.
    ja kunne gått tenkt meg å bytta...

ikke godt å si hva eg får for 208... di er jo lett solgte som bare pokker, den siste kjøpte eg av en i nærheten som hadde den på finn, ble jo ned ringt av folk med bud.. måtte nesten true kontantene oppi hånda hans hehe.

noen vil ha 218 og noen 208...sånn er det bare :-D (mine er vertfall helt i orden og meget pene.)

btw: spiller litt høyt her nå..(oppvarming til revy). 8x15" cv flytter litt luft det altså!! :-D :-D

nye bak diskanter og bass booster var vertfall vert penga

Intermediate CV-Gunnar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,361
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Å, det visste jeg ikke.
    Han jeg kjøpte 1515 av hadde 2xNAD 208. Spilte jo ganske greit
    Men Midgard har enda mere kontroll og spiller myye penere
    Du får liksom i pose & sekk, men da prisen har stege såpass så begynner det jo å svi litt.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    111
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CV-Gunnar
    Å, det visste jeg ikke.
    Han jeg kjøpte 1515 av hadde 2xNAD 208. Spilte jo ganske greit
    Men Midgard har enda mere kontroll og spiller myye penere
    Du får liksom i pose & sekk, men da prisen har stege såpass så begynner det jo å svi litt.

når kom disse berømte midgard blokkene på markedet egentlig? hvor mye har di steget??

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Desember 2005 kom oberon serien. De har steget med 4000.- pr. par. Litt i overkant synes nå jeg.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    111
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Desember 2005 kom oberon serien. De har steget med 4000.- pr. par. Litt i overkant synes nå jeg.
    ja det var nok... får bare vente på 1par som kommer på bruktbørsen eg da

ikke så morro å kjøpe forsterkere til den prisen nytt syns eg.

Intermediate CV_Marius sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av snikki
    er absolut åpen for tanken med en god forsterker kun til toppene. har bedt om info om denne DP saken da eg ikke en gang har hørt om den.
    Søk på Dynamic Precision på AVTorget, der liggern.

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av stenvik
    Kan jo nevnes at en GALNING har kjørt 4 stk CV CLS215 på 2 stk oberon 6.1 blokker det vil si 2 høyttalere på en blokk og klart å drive disse til høye nivåer uten problemer.
    Det vil si 4 stk 15" bass elementer på en oberon 6.1 det er det vel ikke mange effekt forsterkere (monoblokk) som klarer vil jeg tro... så Oberon 6.1 fungerer nok helt utmerket til 1515 høyttalerne...
    Jeg er vel ikke så gal, men ja dette har vært gjort flere ganger, og det er veldig bra driv i blokkene og dette bunna Radioshacken i et stort lokale.

Helt uten problemer blir vel også å ta i da blokkene første gangen ble svært varme, man kunne ikke holde hånda på dem nesten, og dem går lett i protect om man bare drar på "nok".
    Nå i senere tid har vi brukt en laptop kjøler under dem, det hjelper betraktelig på temperaturen, da blir det bare greit varme.
    Men ja, som sagt, fungerer bra og dem tåler det ser det ut for.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    945
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CV_Marius
    Jeg er vel ikke så gal, men ja dette har vært gjort flere ganger, og det er veldig bra driv i blokkene og dette bunna Radioshacken i et stort lokale.

Helt uten problemer blir vel også å ta i da blokkene første gangen ble svært varme, man kunne ikke holde hånda på dem nesten, og dem går lett i protect om man bare drar på "nok".
    Nå i senere tid har vi brukt en laptop kjøler under dem, det hjelper betraktelig på temperaturen, da blir det bare greit varme.
    Men ja, som sagt, fungerer bra og dem tåler det ser det ut for.
    Uten problemer... tja jeg tolker det dithen at så lenge ingenting går istykker så er det ikke noe problem,... om blokkene går varme er det jo løsning på det og

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sant det, men det er vel i grenseland av hva dem tåler kanskje
    Men det kommer til å bli gjort igjen og igjen siden det funker så bra

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    945
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CV_Marius
    Sant det, men det er vel i grenseland av hva dem tåler kanskje
    Men det kommer til å bli gjort igjen og igjen siden det funker så bra
    Hadde vært interessant å vite hvilke effekt forsterkere som klarer det samme som oberon 6.1 da...

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har forsøkt å finne ut av hvorfor en del opplever at blokkene går såpass raskt i protect mens andre ikke opplever det samme. Svaret viste seg å være enklere enn først antatt. Veggen! Er det ikke nok strøm i veggen så raser spenningen langt under 200V i transientene. Når den dropper under 190 Volt vil den kutte et øyeblikk. Er strømnettet dårlig nok kutter de på nær sagt hva som helst av høyttalere.

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sier du det ja Snickers...... der har vi muligens min diagnose på at blokkene slår ut så lett som dem har gjort...ialfall med 4 stk. 215 tilkobla blokkene på en 10 A kurs så er det kanskje ikke så rart heller...

Active Sizedoesmatter sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    411
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må bare gjenta at jeg byta fra 2x 208 på mine cls 215 til Altomac 2.4 til 4990,- (PA) Men på CV så funker det som juling! Kan absolutt anbefales. Fikk mer av dybbas og det spiller MYE hyere med god kontroll.Midgard er nok en kavalitetsforsterker,men til cv ,så gjør "billige" pa-trinn nytten.Vurderer å selge mine 2 stk 208 og kjøre Alto 2.4 all the way.Minuset er jo den j.........vifftestøyen,men det får bli ett prosjekt med en Lukket kasse ,eler flytte det ut av stua. Det er jo ett "billig-merke",men det overgikk alle mine forventninger.Faktisk "varmere" lyd i den en i 208........
    Men smaken er jo som baken..........

Intermediate CV-Gunnar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,361
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sizedoesmatter
    Må bare gjenta at jeg byta fra 2x 208 på mine cls 215 til Altomac 2.4 til 4990,- (PA) Men på CV så funker det som juling! Kan absolutt anbefales. Fikk mer av dybbas og det spiller MYE hyere med god kontroll.Midgard er nok en kavalitetsforsterker,men til cv ,så gjør "billige" pa-trinn nytten.Vurderer å selge mine 2 stk 208 og kjøre Alto 2.4 all the way.Minuset er jo den j.........vifftestøyen,men det får bli ett prosjekt med en Lukket kasse ,eler flytte det ut av stua. Det er jo ett "billig-merke",men det overgikk alle mine forventninger.Faktisk "varmere" lyd i den en i 208........
    Men smaken er jo som baken..........
    Enig med deg at pa funker utrolig bra på CV
    Min erfaring er at Midgard blokkene spiller bedre på alt enn det pa gjør. Fikk både mere trykk, dypbass, kontroll og ikke minst mye penere lyd fra overgangen Carver PT-2400 til Midgard Audio Oberon 6.1

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    111
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    vet om mange som sverger til pa på cv... er jo snakk om pris her også.

er få som har gammle cv til under 10000kr og blokker til 20 feks :-D

jeg er jo også ganske overbevist om at eg kunne fått et rått oppsett med pa\hifi og biwiring, prismessig kontra 2x208 som eg har nå. nad 208 ligger jo høyt i pris tross alder føler eg?

men begynner egentlig å bli ganske fornøyd med lyden etter at det kom 1par 1515 til inn i stua, og db-10 en kom i bruk

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    111
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    se her ja.. en gammel tråd nå har jeg faktisk bytta ut 2 stk 208 med midgard

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer! Ja, hva er ditt førsteinntrykk snikki?

Bedre kontroll på bassene -->strammere lyd?

Side 3 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •