2Xnad208.. bytte ut? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 63
    Intermediate CV_Marius sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av snikki
    se der ja...får se om den blir happy med 12v..funker nok fint det

Kjøp heller 15V AC forsyning fra ELFA -- Elektronikdistributör i norra Europa så kommer du "litt" nærmere den korrekte spenninga på 16V AC

Du kan kjøpe DP forsterkeren min til å bruke på toppene, så kjører du NAD'ene
    kun på bassene

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    111
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CV_Marius
    Kjøp heller 15V AC forsyning fra ELFA -- Elektronikdistributör i norra Europa så kommer du "litt" nærmere den korrekte spenninga på 16V AC

Du kan kjøpe DP forsterkeren min til å bruke på toppene, så kjører du NAD'ene
    kun på bassene
    send meg noe info om denne forsterkeren!?

kjøpte faktisk adapter idag eg... koster jo under 200kr så noe bom kjøp er det ikke uansett

må bare se hvordan eg kopler db-10 en nå :???: :-D

Active Sizedoesmatter sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    411
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Byttet selv fra 2x208 til Altomac 2.4 på mine cls 215 og det ble en religiøs opplevelse. Trodde 208 var kraftige nok ,men der tok jeg feil gitt:-)
    Men 208 er fortsatt noe av det bedre fra nad vil jeg påstå...........

Newcomer jan arild sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    178
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Kjøp den DP fra cv-marius.
    Den ler av Nadène dine.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    2x208 holder for det meste på 1515 ja. Men trådstarter vil ha noe nytt, så da forholder vi oss til det .

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    111
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    2x208 holder for det meste på 1515 ja. Men trådstarter vil ha noe nytt, så da forholder vi oss til det .
    er absolut åpen for tanken med en god forsterker kun til toppene. har bedt om info om denne DP saken da eg ikke en gang har hørt om den.

driver å forhandler litt om å bytte ene 1515 paret i 1215 mk2 nå...har lyst å prøve di og

fikk foresten ikke liv i db-10b'en :evil:
    får ikke lys i den engang.

Intermediate reimers sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,382
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    å koble db-10b gjør du på følgendes måte fra cd/dvd spiller til db-10b så fra db-10b til forsterker.. sørg for at tape monitor står på av. står den bare litt mot på så får du ikke lyd

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    111
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av reimers
    å koble db-10b gjør du på følgendes måte fra cd/dvd spiller til db-10b så fra db-10b til forsterker.. sørg for at tape monitor står på av. står den bare litt mot på så får du ikke lyd
    ja eg kopla mellom dvd og for-forsterker...prøvde å bevege kanppene og.. skal ta av dekselet å se på db10'en.. de bryterene er ikke akkurat montert så bra..

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    945
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan jo nevnes at en GALNING har kjørt 4 stk CV CLS215 på 2 stk oberon 6.1 blokker det vil si 2 høyttalere på en blokk og klart å drive disse til høye nivåer uten problemer.
    Det vil si 4 stk 15" bass elementer på en oberon 6.1 det er det vel ikke mange effekt forsterkere (monoblokk) som klarer vil jeg tro... så Oberon 6.1 fungerer nok helt utmerket til 1515 høyttalerne...

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    111
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av stenvik
    Kan jo nevnes at en GALNING har kjørt 4 stk CV CLS215 på 2 stk oberon 6.1 blokker det vil si 2 høyttalere på en blokk og klart å drive disse til høye nivåer uten problemer.
    Det vil si 4 stk 15" bass elementer på en oberon 6.1 det er det vel ikke mange effekt forsterkere (monoblokk) som klarer vil jeg tro... så Oberon 6.1 fungerer nok helt utmerket til 1515 høyttalerne...
    har skjønt at midgard er tingen..spørsmålet er om det er vertdt pengene til disse høyttalerene.

eller hva som funker best av det og 2stk store pa blokker og kjøre bi wiring, med en feks thule eller tilsvarende til toppene...

akkurat nå er eg litt frustrert over at eg ikke får liv i di nye bak diskantene:???:

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    945
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har skjønt at midgard er tingen..spørsmålet er om det er vertdt pengene til disse høyttalerene.

eller hva som funker best av det og 2stk store pa blokker og kjøre bi wiring, med en feks thule eller tilsvarende til toppene...

akkurat nå er eg litt frustrert over at eg ikke får liv i di nye bak diskantene:???:
    I PA effekt forsterkere er det vifter, passer dårlig å ha det i et hjemmeanlegg egentlig.. f.eks. når en ser på film... lang bit med masse lyder så kjem en til et rolig parti i filmen og vifta durer på fullt.. tror det ville blitt sjenerende støy jeg spør du meg... heller oberon blokker da.. blir ikke varme i det hele tatt som jo er et kjempepluss om en vil lytte på musikk om sommeren...

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    111
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av stenvik
    I PA effekt forsterkere er det vifter, passer dårlig å ha det i et hjemmeanlegg egentlig.. f.eks. når en ser på film... lang bit med masse lyder så kjem en til et rolig parti i filmen og vifta durer på fullt.. tror det ville blitt sjenerende støy jeg spør du meg... heller oberon blokker da.. blir ikke varme i det hele tatt som jo er et kjempepluss om en vil lytte på musikk om sommeren...
    ja sant det... kun testa ei gammal pa blokk på al1000 eg..fikk totalt avsmak hehe...

men vet om mange som er fornøyde og!! liker lyden hos en kompis med 1215..my kraft i bass og spiller pent med en thule til toppene.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    111
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av reimers

fikk liv i bass boosteren nå, og skal si den etterlengta dypbassen kom nå ja :grin:

har ikke fått testet så mye, men ble andre saker nå ja!! funker fint med 12v.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kobler vel db-10'en på pre-out fra preamp til effetblokene?

Og hva med en av de NAD s-200 som er til salgs på avtorget til å drive mid og diskant?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    111
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Konrad
    Du kobler vel db-10'en på pre-out fra preamp til effetblokene?

Og hva med en av de NAD s-200 som er til salgs på avtorget til å drive mid og diskant?
    takker for tipset...nei mellom cd nå

s200 høres fornuftig ut!!
    må kikke litt mer nøye på dette i kveld...

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    takker for tipset...nei mellom cd nå
    Godt mulig det blir samme resultat. Men da har du bare boost fra CD/DVD og ikke andre kilder. Kan være greit å booste litt fra f.eks radio også.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    111
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Godt mulig det blir samme resultat. Men da har du bare boost fra CD/DVD og ikke andre kilder. Kan være greit å booste litt fra f.eks radio også.
    fikk ikke lyd nå når eg testa i farten mellom blokkene og pre amp...
    funket bra både mellom pc og cd..
    bruker helst kun cd og data eg

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kjører signalet ut fra pre amp (out) og inn i db-10 (in) og ut fra db-10 (out) og inn (in) i ampene. Ikke sett bryteren merket "monitor" på "on" på db-10'en. Da kommer det en sinsykt høy brumming fra høytalerne dine.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    111
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kjører signalet ut fra pre amp (out) og inn i db-10 (in) og ut fra db-10 (out) og inn (in) i ampene. Ikke sett bryteren merket "monitor" på "on" på db-10'en. Da kommer det en sinsykt høy brumming fra høytalerne dine.
    fikk jaggu lyd eg :grin: morro å få hjelp av folk som kan det..

fikk litt durelyd og støy som eg ikke hadde når den var kopla mellom cd kun.. men mulig det bare er dårlig kabling. måtte til med en lakris kabel ut av boosteren.

den ene s200 går kansje billig om det ikke ramler inn bud på qxl. litt overkill eller på toppene?? tøff forsterker da

Intermediate CV-Gunnar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,361
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Midgard er HELT KLART verd pengene til CV 1515!
    Det kan jeg skrive under på

Du får opp en helt ny side av hva som bor i 1515 med MA enn 2xNAD 208

Side 2 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •