Hallo alle sammen.

Jeg har ett par spørsmål ang hjemmekino som jeg driver å bygger nå. Har kjøpt meg sony str-da5200es receiver(7x120 watt), med autokalibrering, Infinity beta c360 center, cerwin vega cls-12 (front), 2 par cerwin vega cls-6(side og bak høytalere), System one fatboy 12"sub og en nad c272 effektforsterker til å drive cls-12 frontsystem. Tv'n er en 40" samsung lcd.

Spørsmålene:
1: Er nad'n stor nok til å drive cls-12 fullt ut, eller lønner det seg å bi-ampe. Altså kjøre nad på bass og sony'n på mellomtone og diskant? Har skjønt at man nesten ikke kan få stor nok forsterker på disse cerwin vega høytalerene, selv om cls-12 er beskjedne forhold til hva mange andre her inne har. Vil jeg merke bedring ved å bi-ampe? Eller er det bedre å la nad'n drive "hele" høytaleren?

2: Hvor mye lyd kommer det ut av sidehøytalerene? Blir cls-6 for lite? Vet jo at bakhøytalerene ikke spiller så veldig høyt. (massivt). Gjelder det for sidehøytalerene også, eller kommer det like mye lyd igjennom disse som fronthøytalerene?

3: Hvor mye har høytaler kabler å si for lyden? Vil en amatør som meg merke forskjell, eller er det for barkede hifi entusiaster?

Driver å bygger i kjellere'n nå. Legger opp bilder etterhvert. Men håper at noen kan hjelpe meg litt med disse spørsmålene. På forhånd takk..