Harman\kardon Avr 245 og 4 ohms høytalere?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Harman\kardon Avr 245 og 4 ohms høytalere?

Har bestilt meg Harman\kardon Avr 245
    men er litt skeptisk til om det vil bli for mye for forsterkeren at den blir belastet med 4ohm..
    alle høytalerene jeg har front,center,bak,hoved og side er 4ohm..
    vil jeg få problemer med dette?

Intermediate spade sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har AVR 340 og alle 5 høyttalerne er 4 ohm. Første dagen kuttet forsterkeren 4 ganger (noe forhandler mente at den gjorde for å spare høyttalerne for klipping), men etter dette har jeg ikke opplevd noen problemer bortsett fra at jeg vil ha mer effekt selvsagt

Intermediate Svantekiller sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3,645
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så lenge du har en høyttaler som er 4,6,8 ohm ( som er veldig vanlig ) så er ikke dette noe å tenke på. hvis du søker litt så står det mye skrevet om "problemet ditt" og alle konkluderer med at dette ikke er noe å tenke på..

Til Spade: 4 ganger på en dag, da er det ikke snakk om ohm men om idioti :twisted: har en liten følelse av at du hadde opplev det samme med 8 ohm også

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    takker for svar..
    alle høytalerene mine er 4 ohm..
    ang problem spade beskriver.. fattarn hadde samme problem med en pioneer soround forsterker som slo seg av når han spilte høyt lenge,men det var rett og slett høytalerene som var for tungdrevne(selv om det var små dobble 6.5" kirkesæthere)
    men så ble det montert en dubbditt\motstand som jeg ikke husker navnet på i paralell med + og minus på høytaleren og etter det har han kunnet spille høyt og lenge uten samme problem.lyden ble heller ikke værre,

kan jeg også få spørre om AVR 245 vil kunne drive prosan høytalere med dobble 10"elementer som trekker 350w vær? eller vil jeg rett og slett blitt skuffet?
    liker høy lyd.mye mellomtone,diskant og selvfølgelig trøkk i bassen..men liker ikke vrengt lyd:-)
    har nå en gammel veteran av en technics forsterker og høytalerene vrenger seg før jeg synes lyden er høy nok.:-(

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Svantekiller
    Til Spade: 4 ganger på en dag, da er det ikke snakk om ohm men om idioti :twisted: har en liten følelse av at du hadde opplev det samme med 8 ohm også
    Jeg spilte slett ikke veldig høyt, synes jeg selv ihvertfall. Volumet stod på noe slik som -20db. Hvorfor dette skjedde skjønner jeg ikke helt, da jeg nå ser filmer på ca. -15db og noen ganger ned mot -10db uten problemer. Og det spiller tilsvarende høyere også nå.

Newcomer linsti sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    173
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,
    Mine høyttalere(dali blue) er også 4ohm, har ikke opplevd at det har vært et problem så langt. Reciveren er en H/K avr245.

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Svantekiller
    Jeg tror jeg har fått svaret på dette problemet nå. Den gamle og ikke minst billige dvd-spilleren leverer ikke noe som helst ut via coax lenger. Så regner med at det var denne som var problemet, da jeg som sagt ikke spilte spesielt høyt.

Intermediate Svantekiller sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3,645
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av spade
    Jeg tror jeg har fått svaret på dette problemet nå. Den gamle og ikke minst billige dvd-spilleren leverer ikke noe som helst ut via coax lenger. Så regner med at det var denne som var problemet, da jeg som sagt ikke spilte spesielt høyt.
    Aha, dette hørest mer fornuftig ut ja rart om du skulle være "uforsiktig"

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har en avr 245 med 2 B&W 604 -s3 og 2 B&W 604 s2 og det spiller utmerket både til musikk og film. har masse kraft og gir god fylde også på høy lyd. Som kjent er ikke B&W 604 de letteste høytalerne å drive Harman/Kardon er vel en av få i sin klasse som har dobbel strømforsynig, 1 til frontøytalerne og en til bakhøytalerene. Så det burde være pulver nok til å drive høytalerne dine.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •