Reparere defekt NAD-receiver

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Reparere defekt NAD-receiver

Jeg har en NAD receiver kjøpt i 1998. Denne fungerte supert frem til 2002. En vakker dag kom det en voldsom høy durelyd fra høyttalerene, type overveldende og grusom. Eneste som hjalp var å slå av forsterkeren. Av diverse grunner ble aldri forsterkeren sendt til HiFi-klubben for reperasjon selv om dette skjedde innen reklamsjonsfristen.

Forsterkeren har altså stått på stedet hvil i 4 år. Forleden dag kjøpte jeg en Pioneer VSX-416 på Elkjøp men ble skuffet over hva denne kunne levere til mine Dali 505 høyttalere. Spørsmålet mitt blir derfor om dere tror dette er en feil som er verdt å reparere, og hva en slik feil kan koste å utbedre. Går ut i fra at det er en høyttaler utgang som har gått eller?? Er som dere forstår amatør på området.

Hvor er det evt. best å levere den inn? På den lokale HiFi-klubben eller vet noen av dere om verksteder i Grenlandsdistriktet som kan undersøke den for meg?

flap

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hi-fi klubben tar garantert imot den, selv om reklamasjonsfristen er gått ut så tror jeg uansett de som good-will vil ta den inn og få den reparert. Sikkert ikke så dyrt regner jeg med.

Intermediate killroy sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,198
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er ikke så sikker på det, sjekk ALLTID minimums pris (ofte 500,- bare for å skru av lokket), en diagnose, feilretting kan koste deg mange lapper...

Så sjekk hva de tror er max pris for dette, er det snakk om noen laken, bør du tenke mye om hvor viktig dette er ...

/

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for råd. Det spørs nok om det er verdt det ja....må ta med i beregningen risikoen for at det skal dukke opp nye feil i løpet av de neste åra. Hmmm....er ikke så lett dette. Men får se hva de sier på HFK da.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hvilken reciever?

Jeg har nogle nad diagrammer, måske et til din reciever? jeg fandt en side der hedder miguelovitch.dk, FREE | vintage audio | highend | audio | FREE repair notes | Free schematic | download free | FREE schematic | FREE product specification | and more der er flere nad diagrammer

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    123
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde akkurat samme problem med en subforsterker. Plutselig en høy vedvarende durelyd upåvirket av volumjustering og cut off. Reparerte den, kostet ca 900kr om jeg ikke husker feil. Trenger jo ikke være samme feil, selv om det høres slik ut, og trenger heller ikke koste like mye. Er det en dyr NAD modell eller?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •