Preamp til CJ MF-2300A

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Preamp til CJ MF-2300A

Så var man altså i gang med opprustning av utstyrsparken -igjen . Jeg er i besittelse av overnevnte effetforsterker, og benytter pr i dag en Densen B-100 som (passiv) pre. Men anlegget fortjener bedre! Etter utbetaling av en overraskende fyldig feberuar-lønning har jeg nå startet jakten på ny preamp.

Utgangspunktet kan være at dagens høyttalere (JM Lab Electra 920.1 med metall-dome) skal benyttes videre. Dagens Densen-løsning gir et litt lite oppløst/upresist og noe "hardt" lydbilde med begrenset romfølelse. Jeg er på utkikk etter et komponent som kan myke opp litt. Rør-pre er høyst aktuelt, fjernkontroll ønskelig, men overhode ikke et must. Prisen bør ikke være høyere enn 10 laken. Kandidatene så langt er som følger:

Electrocompaniet EC 4.7

Conrad Johnson PV-12

Ming Da MC 3R mk1 / mk2

Hva er den lydmessig beste løsningen og hva tror dere fungerer best med effekttrinnet jeg har idag?

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    919
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    vil tro conrad johnson bør passe bra siden du har effkttrinn fra dem, går jo ann å høre me audiofreaks om det er mulig med hjemlån av forsterker.

har forsåvitt ignen erfaring med nevnte forsterkere!

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    audiofreaks hadde en brukt cj pv-12 liggende ute for salg, men den er gonners nå.. har vært i kontakt med dem, og alternativene i den sjappa koster fort mer enn 10 store.

CJ'en fra linken ovenfor får jeg for 11'. Er dette et godt kjøp, eller vil en EC 4.7 til 5' gjøre jobben like bra?

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror nøkkelen til det du ikke er tilfreds med i større grad ligger i høyttalerne. Måten du beskriver diskanten på er jo i høyeste grad gjenkjennelig fra de modellene.

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror kanskje MD eller CJ vil være en bra match..

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for innspill så langt folkens - keep'em coming

Sitat Opprinnelig postet av Snickers-is
    Jeg tror nøkkelen til det du ikke er tilfreds med i større grad ligger i høyttalerne. Måten du beskriver diskanten på er jo i høyeste grad gjenkjennelig fra de modellene.
    Skjønner hva du mener når jeg tenker på hvordan AP Tempo 3'ene jeg hadde tidligere låt, sammenlignet de nåværende "kjøleskapene". Dette gjelder særlig punktene om hardhet i nedre diskant, samt presisjon og evne til å skape romfølelse. Likevel låt Tempoene litt platt og lite engasjerende i mitt oppsett/rom, og for å oppsummere inntrykket av dem savnet jeg rett og slett rytmefølelsen, og ironisk nok "tempoet" i musikken. Med Electraene ble romfølelsen hakket dårligere, men det svinger likevel på en helt annen måte enn Tempoene var i stand til..

Hadde en periode en Kinergetics Research 5.1 prosessor, og opplevde klart bedre presisjon og rom med denne, til tross for en viss hardhet i nedre diskant. Solgte den pga overgang/tilbakegang til 2-kanaler, men har likevel tro på at ny pre kan tilføre anlegget "ny glød", basert på erfaringene med nevnte Kinergetics.

Sitat Opprinnelig postet av BGuarden
    Tror kanskje MD eller CJ vil være en bra match..
    Kan du si litt om hvorfor du holder en knapp på disse fremfor f.eks EC'n?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •