Pioneer VSA-AX10i-S opp mot Pioneer VSX-AX4ASi

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Intermediate Roger sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    780
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Pioneer VSA-AX10i-S opp mot Pioneer VSX-AX4ASi

Har tatt på meg en utakknemlig jobb å skaffe en hjemmekino til bekjent. Jeg ble tipset om en Pioneer VSA-AX10i-S som skulle selges brukt (13.000,-). Dette har jeg skjønt er 2 generasjon (av 3) receiver. Vet at dette er en knall receiver og at eier er en voksen og ansvarsfull person (= trygt kjøp). Men han jeg skal hjelpe har nå selv undersøkt litt rundt om på nettet og kommet fram til en ny Pioneer VSX-AX4ASi (11.000,-) og spurt meg om hva som er beste kjøp. Jeg sa til han at jeg gikk utfra at 10-serien nok slår 4-serien lydmessig med ganske stor målestokk. Men jeg har verken hørt 10 eller 4-serien så det var bare ren gjetting fra min side. Noen her på forumet som kan rettlede meg på riktig sti når det kommer til valg? Receiveren vil bli brukt i et 5.1 oppsett med JMlab Electra 936 som front. Resten av oppsettet blir kjøpt etterhvert.

Intermediate Roger sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    780
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har også fått et annet tilbud som jeg lurer på. Det er Marantz SR-8001. Den vil koste 12900,- ny! Noen forslag på valget av disse tre? Jeg tok feil med tanke på høytalere som skal drives. Det er Audio Pro Avanti A 100 som skal stå i front. Ikke Electra 936 som jeg først trodde. Avanti har innebygd sub på 150w og imp er på 4ohm. Så valget står mellom:
    Pioneer VSA-AX10i-S (ca 13.000,- og 3-4 år gammel)
    Pioneer VSX-AX4ASi (ca 11.000,- og ny)
    Marantz SR-8001 (12900,- og ny)

En av disse skal som sakt kobbles opp mot Audio Pro Avanti A100

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool Valgets kvaler

Jeg har hatt en Pioneer AX10 av 1. generasjon, som jeg solgte i fjor høst, noe jeg angrer på ennå! Og, 2. generasjon er ennå fetere - mangler HDMI og nettverksløsninger (Ethernet el. USB), javel, men trenger du det. Får man et strøkent eksemplar av AX10i for 13000, så er ikke det noe å lure på.

Det er forøvrig ingen reciever, men en integrert forsterker, som veier 30 kg. Og, en AX4 veier?... Akkurat! You got the picture!

Mvh 777

Active
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av 777
    Jeg har hatt en Pioneer AX10 av 1. generasjon, som jeg solgte i fjor høst, noe jeg angrer på ennå! Og, 2. generasjon er ennå fetere - mangler HDMI og nettverksløsninger (Ethernet el. USB), javel, men trenger du det. Får man et strøkent eksemplar av AX10i for 13000, så er ikke det noe å lure på.

Det er forøvrig ingen reciever, men en integrert forsterker, som veier 30 kg. Og, en AX4 veier?... Akkurat! You got the picture!

Mvh 777
    Kan jeg spørre hva slags forsterker du kjøpte etter AX10, og hvordan denne er i forhold til AX10?. Jeg har forhørt meg en del på forum "worldwide", og absolutt alle som har eller har hatt en slik AX10I som jeg har, sier det er galematias og selge den til fordel for feks AX4

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •