Vincent Sv-233 vs JungSon DA-200IA

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Vincent Sv-233 vs JungSon DA-200IA

Har lyst til å gå til anskaffelse av en integrert forsterker med litt power til mine CV ls-15. Hvilken av disse to (Vincent SV-233 og JungSon DA-200IA) vil være det beste alternativet? Er det noen som har erfaringer å dele? Vil jo ha bra lyd også, ikke bare power..

Newcomer joiki sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    261
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For det første får du ikke bra lyd med CV ;-)
    Men ville garantert ha satset på jung son 200, smaker rør men er uten rør. åsså veier den 10 kg mere en vincenten

Intermediate Qrt sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    1,549
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde tidligere et par B&W med 8" kevlarbasser som var heelt umulige å ha med å gjøre frem til jeg ble overtalt til å låne med en sv233 hjem. Det var forsterkeren sin det, og ble helt klart kjøpt i stedet for levert tilbake.
    Nå kjenner jeg ikke den andre du nevner men Vincenten var iallefall jeg veldig fornøyd med som du skjønner..
    Eneste negative jeg kommer på er at det er få innganger, og at jeg måtte skru av etpar varmeover mens jeg skrudde på forsterkeren for at ikke sikringen skulle ryke..

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En for JungSon og en for Vincent så langt da med andre ord.. Forsterkerne er vel likt stilt ang antall innganger. At CV ikke spiller pent kan jeg nok være dels enig i. (Sikkert de som er uenige i det også, men det er jo hver sin smak..) Så de vil nok bli skiftet ut før eller senere.
    Håper på flere synspunkter..

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er selv eier av en Jungson rigg: Moon Harbour CD spiller og DA200. Har Usher S-520 høyttalere ( kanskje litt overkill med 200 watt på disse små perlene men men). Vil trekke frem at DA200 har en utrolig god bassgjenngivelse - den går kjeller dypt altså, beste jeg har hørt og klasser bedre enn XTZ A100 som eg hadde før.

Videre oppover i mellomtonen så er den litt tilbakeholden eller rund i kantene om du vil, og diskanten er veldig oppløst uten tegn til hardhet eller spiss med disse ekle s-lydene. Lydsignaturen er altså kjellerdyyp bass parret med en rundt og varm mellomtone og oppløst diskant. Hva mer kan en egentlig ønske seg?

Jungson er jo Kinas svar på Krell har eg lest et sted. Utrolig god byggekvalitet, fet fjernkontroll og disse UV-meterne i blått lys. Om det er tøft eller harry er opptil en selv å avgjøre. Eg digger no det. En ting til slutt. I denne prisklassen er jo matching veldig viktig og preferanser i lyd signatur. Uten tvil at begge forsterkerene er gode kjøp, men helt klart Jungson får min stemme.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Vincent vs JungSon

Må jo innrømme at jeg liker bass, så hvis JungSon leverer mye av det, er jo dette et fortrinn..
    Hvordan er det å koble en sub opp mot JungSon? Har den pre-out?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Northface
    Må jo innrømme at jeg liker bass, så hvis JungSon leverer mye av det, er jo dette et fortrinn..
    Hvordan er det å koble en sub opp mot JungSon? Har den pre-out?
    Den har preout. Har kjøpt to stk xtz subber som eg skal koble på, satser på at det blir suksess...

Intermediate roeng2 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    857
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Vincent

Har eid en sv-233 og om bass ligger nært ditt hjerte kan du trykt gå for denne. Den har bra lyd egenskaper i hele registeret og det virket som om de watt som er oppgitt ikke er skryte watt. Den andre forsterkeren har jeg ingen kjenskap til. Men vincent har jo best i test fra lyd og bide.

Men du burde vel prøve å lytte til de og finne ut vilke av de to som har den lyd signaturen du liker. Smak kan ikke diskuteres.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    228
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Passer Vincent bra til rock, pop, metal? Takk!

Intermediate roeng2 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    857
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av geva1
    Passer Vincent bra til rock, pop, metal? Takk!
    Det er slik musikk jeg lytter til og den spiller slik musikk veldig bra.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •