Yamaha RX-V750 eller Pioneer vsx1016??

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Yamaha RX-V750 eller Pioneer vsx1016??

Hei
    Vurderer å selge min Yamaha for å kjøpe en Pioneer. Årsaken er hovedsaklig at pioneeren har 2 hdmi-innganger(og utgang), siden min pioneer 4270xa kun har 1 inngang. En annen årsak er jo også at den skal stå i stil til min pioneer dvd-spiller.

Spørsmålet mitt er da, gjør jeg et dårlig bytte?
    Og ett til i samme slengen; blir bilde/lyd dårligere dersom hdmi går via en receiver framfor å gå rett til skjermen?

På forhånd takk

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Hvis du bytter fra Yamaha til Pioneer i denne prisklassen, så er det ikke sikkert at du vil merke noen særlig forskjell på kreftene som bor i apparatene, men nok derimot på lydsignatur-siden. Med henblikk på framtidsrettede løsninger,så ligger jo Pioneer'en et par hakk foran, men om du vil like lyden av denne bedre enn hva tilfelle er med Yamaha'en er betinget av det øvrige oppsettet ditt. Hvis du kun kjører et 5.1-oppsett, så har du med Pioneer 1016 mulighet for å kjøre mer forsterkerkraft til frontene (fra surround back-kanalene),som potensielt kan gi et løft i lyden i form av større dynamikk (opplevd), særlig hvis høyttalerne (som du ikke sier noe om) er litt tungdrevne.

Til det andre spørsmålet ditt vil jeg si: du får i hvertfall ikke noe bedre signal gjennom å rute HDMI-kabelen via en reciever i denne (eller uansett) prisklasse. Om det da i det hele tatt virker..... Sier dette fordi tester utført bl.a. av tyske hifi-blader har vist at HDMI-switchingen ikke alltid fungerer etter hensikten.

Hvis du bare trenger ÉN HDMI-kontakt i dag,så kanskje du heller bør vente og se an utviklingen. Du kommer vel uansett ikke til å beholde din TV-skjerm i 30 år til, eller hva ?

Mvh 777

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hdmi

Bare vær obs på at VSX-1016 ikke mottar lyd via HDMI inngangene. Den leverer den bare videre til utgangen. (Altså fra f.eks dvd spiller og via forsterkeren til tv'en både lyd og bilde men ingen lyd til forsterkeren det må du ha en egen kabel til (optisk coax etc)

Active Sildo sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    357
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har en AX2AV til salgs, den har fungert utmerket her hos meg. Den ligger på avtorget.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •