Newbie spørsmål

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Red face Newbie spørsmål

Jeg har en Rotel RA-931 MKII forsterker, og den driver i dag mine Audiovector C2 høyttalere. Jeg har lyst til å kjøpe en Audiovector K sub, og lurer på om det vil bli problematisk i forhold til forsterkeren?
    Er det mulig å koble suben på Remote Speakers?

Jeg har utrolig lite peiling på forsterkere, og lurer på om noen kan opplyse meg her. Takk!

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    90
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor mye av effekten bruker du på Audiovector C2-høytalerene dine? (skrur du halveis eller nesten fult, hvet du hvor mange watt?) Hvis du ikke bruker så mye guffe på de kan det gå med en sub på remote. Hvis ikke, kan du jo lage suben aktiv med å kjøpe en forsterker. Ljudia har noen for å sette i kasser.Ljudia PA utstyr DJ utstyr Lys utstyr Hjemmeelektronikk

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Laise
    Jeg har en Rotel RA-931 MKII forsterker, og den driver i dag mine Audiovector C2 høyttalere. Jeg har lyst til å kjøpe en Audiovector K sub, og lurer på om det vil bli problematisk i forhold til forsterkeren?
    Er det mulig å koble suben på Remote Speakers?

Jeg har utrolig lite peiling på forsterkere, og lurer på om noen kan opplyse meg her. Takk!
    Audiovector K er vel en aktiv subwoofer.
    http://www.audiovector.com/default.a...=151&Parent=79
    Remote speakers, vet ikke helt hvad du mener med det, men du kan koble subben på to forskjellige måter, enten med et sett ekstra høyttalerkabler fra din forsterker ELLER fra høyttalerterminalene til subben, eller med en rca kabel fra din preout hvis du har det på forsterkeren, til Sub In på subben.
    Du kan også tilslutte din sub med høttalerkabler fra forsterkeren, og da ha høyttalerkabler fra subbens "Speaker Out" terminaler til høyttalerne, men jeg anbefaler den første metode.
    Du vil oppleve en stor forbedring i ditt anlegg med en sånn sub !

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tusen takk for svar! Kanskje for å avklare om hva jeg har, og ikke har på forsterkeren, så kan jo denne linken følges: http://www.tnt-audio.com/ampli/rotelra931_e.html

Ikke akkurat det fresheste på markedet, men det var det en presset lommebok i 2001 hadde penger til, hehe. Hadde jo vært nice å hatt mulighet til å kjøpe sub, uten å kjøpe ny forsterker samtidig.

Newcomer Krokanrull24 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    68
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

remote eller direct?

Noen som vet forskjellen på dette?

Remote speakers VS Direct speakers
    på min rotel forsterker

fant dette fra et review av ra-971

I found it a difficult amp to live with at first as it has a rather laid back and lazy tonal quality on the main speaker switch. However if you use the remote speaker option the sound quality livens up and the amp becomes much more vibrant and engaging.

Noen som kan kommentere dette?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •