Ny Forsterker til Tangent SR-500 Høytalere

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ny Forsterker til Tangent SR-500 Høytalere

Hei.
    Jeg trenger en ny forsterker oppe i stua siden den som er der nå synger på sitt siste vers.
    Jeg lurte da på om jeg skulle kjøpe en billig ny forsterker oppe og bare bli ferdig med det.

Fikk da en annen tanke om og kansje flytte den jeg har nede (den som faktisk blir brukt mest til musikk og film) og heller kjøpe en litt dyrere ny til meg selv :-D.

Jeg er jo egentlig fornøyd med det jeg har nå, men lurer på om dere kan gi meg noen tips.

Forsterkeren er koplet til:
    Fronthøytalere
    Tangent SR-500
    500W Music Power
    250W Sinux Power
    Freq. Response 30 - 20.000
    Imperdance 4-8ohm

Center
    Yamaha NS-C515

sub osv er vel ikke viktig i dette tilfellet siden den har egen forsterker i seg.

Forsterkeren som jeg har nå er en Yamaha RX-V450 som jeg tror har 6x80 men er litt usikker.

Det som er med det settet jeg har nede nå er at jeg føler høytalerene kan mer, men forsterkeren klarer ikke. Det har også hendt under filmvisning at det smeller i forsterkeren slik at den skrur seg av, men det er jo bare og skru den på igjen så er alt i orden (autosikring??).

Spørsmål:
    1) Burde jeg bytte både forsterker og fronthøytalere for og få litt mer liv og sette den gamle opp?
    2) Bytte forsterker til en ny en og sette den eksisterende opp?
    3) kjøpe en ny billig en til etasjen ovenpå?

Takker utrolig for svar.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    231
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hei,
    Har akkurat samme høyttalerne selv, og vil anbefale deg å bytte de ut.
    Kjørte høyttalerne på en Onkyo tx-sr607 og prøvde normal tilkobling, og kjøre de i bi-amp. Uansett hva jeg prøvde ble det aldri noe særlig trykk i bassen, og etterhvert ble det bare vreng, og dårlig lyd i mellomtone og diskant.
    Byttet Onkyoen ut med 2 stk. Emotiva xpa1, men lyden har ikke blitt noe bedre. Det spiller høyere ja, men mellomtonen overdøver bassen, så det blir aldri noe trykk før diskanten blir ekkel å høre på.
    Tror (uten å ha skjekket) at høyttalerne er høvelig tungdrevet, men jeg har
    (som sagt) aldri klart å få noenlunde "bra2 lyd ut av de.

Martin

Måtte endre denne da mine gamle tanget fikk et nytt hejm. Med tregulv i ett gammelt hus spiller di som sørn. Men på murgulv, og en litt vanskelig stue hadde di ikke nubbsjangs.. men, gi de en del effekt er absolutt å annbefale

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •