Hvilken forsterker til Cerwin vega cls-215?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hvilken forsterker til Cerwin vega cls-215?

En venn av meg skal kanskje kjøpe 215.
    Forslag til forsterker?
    Pris maks 6000 kr tror jeg.

Tror dere 2 stk Zachry XP-600 holder?
    Sluttrinn på 2x300 Watt i 4 Ohm. 2x200 Watt i 8 Ohm. Brokoblet 600 Watt i 8 Ohm.

2 stk brokoblet gir jo 600 watt til hver høyttaler.

eventulet en zachry xp-1200
    Sluttrinn på 2x600 Watt i 4 Ohm. 2x400 Watt i 8 Ohm. Brokoblet 1200 Watt i 8 Ohm.

Kom med forslag!

Active boly sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    345
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor ikke holde deg til CV?

CERWIN-VEGA A-serie Effektforsterker

PS. tror nok det ligger en tråd om CV og forsterkere her fra før......

Intermediate mik92 sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    1,523
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med noe i cerwin vegas a serie.
    De har den på hfk. finnes i 3 varianter.

A0.8KW-4998KR
    A1.5KV-5998KR
    A2.6KW-7998KR

Bare gå på CERWIN-VEGA A-serie Effektforsterker for mer informasjon.
    Sony XA5ES - BIX Turntable (Rega RB-250 og AT-95E) - SB Touch - Sony S370 - Onkyo 717 - Sony TA-E77ESD - Dynaco ST70 (Mullard EL34) - Canton CT-1000 - DIY SVS PC 16-46

Intermediate fabian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av labels316
    En venn av meg skal kanskje kjøpe 215.
    Forslag til forsterker?
    Pris maks 6000 kr tror jeg.

Tror dere 2 stk Zachry XP-600 holder?
    Sluttrinn på 2x300 Watt i 4 Ohm. 2x200 Watt i 8 Ohm. Brokoblet 600 Watt i 8 Ohm.

2 stk brokoblet gir jo 600 watt til hver høyttaler.

eventulet en zachry xp-1200
    Sluttrinn på 2x600 Watt i 4 Ohm. 2x400 Watt i 8 Ohm. Brokoblet 1200 Watt i 8 Ohm.

Kom med forslag!

1. Den minste der holder ikke.
    2. Zachry ville jeg holdt meg unna uansett når det kommer til slike krevende høyttalere.
    3. Det finnes så utrolig mange like tråder hvor folk spør om akuratt det samme. Ta deg et raskt søk her på forumet og du vil få dine svar. Mye raskere enn å vente på svar her.

Intermediate dancemainia sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    885
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    du har jo to carvere som ligger på avtorget nå, dei e bra pa-forsterkerar har eg hørt, men så har du jo og en stk som og ligger her på avtorget, disse selger dei på Sound1 / Marios Musikk AS, den som ligger her er på 2*900 watt 8 ohm, en ven av meg har en mindre versjon av denne på 2*450 i 8ohm som han bruker på cls-215 og det trøker heilt forferdelig,

http://avforum.no/avtorget/showprodu...t=14031&cat=13
    stken

http://avforum.no/avtorget/showprodu...t=12596&cat=13
    carver

http://avforum.no/avtorget/showprodu...t=15025&cat=13
    carver

Intermediate fabian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Carver er veldig bra det, men jeg hadde en som heter XI2600 som er kraftigere enn begge de 2 som er linket, det er modellen over den midterste linken. Min var hvertfall på 2x500 watt og jeg syntes ikke at det holdt. Men står valget mellom 2 brokoblede zachry'er eller en carver hadde jeg heller gått for en carver. De har nok mye bedre kontroll enn de billige zachyene.. STK er vel slik som all annen billig pa det også... altså ikke bra!

Intermediate dancemainia sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    885
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av fabian
    Carver er veldig bra det, men jeg hadde en som heter XI2600 som er kraftigere enn begge de 2 som er linket, det er modellen over den midterste linken. Min var hvertfall på 2x500 watt og jeg syntes ikke at det holdt. Men står valget mellom 2 brokoblede zachry'er eller en carver hadde jeg heller gått for en carver. De har nok mye bedre kontroll enn de billige zachyene.. STK er vel slik som all annen billig pa det også... altså ikke bra!
    eg har sjøl billig pa forsterkar alto mac 2,4, å eg syns billig pa er undervudert av mange, men selvfølgelig er det dårlig pa ute og går og da, som zacary det tror jeg heller ikke er det beste, men en ting som kan gå igjennom med masse billig er at det bråker endel, kan bare neven det at min bråker som eit uver. men stk er jo ikke akkurat billig, den somer på avforum koster jo 10000 ny.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Han skal ikke handle før om 1 år uansett:-D
    Takk får tips!

Har egentlig lyst på Carver eller CV forsterker selv, men ligger utrolig høyt i pris.
    vet ikke om jeg orker å bytte fra alto mac 2,4 til Carver eller Cerwin vega A serie.
    Syns alton klarer seg, greit nåk.

Er det 100% sikkert at det blir bedre lyd viss jeg bytter over?
    Har tenkt lenge på 2 stk Cerwin Vega A0.8KW forsterkere.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av labels316
    Han skal ikke handle før om 1 år uansett:-D
    Takk får tips!

Har egentlig lyst på Carver eller CV forsterker selv, men ligger utrolig høyt i pris.
    vet ikke om jeg orker å bytte fra alto mac 2,4 til Carver eller Cerwin vega A serie.
    Syns alton klarer seg, greit nåk.

Er det 100% sikkert at det blir bedre lyd viss jeg bytter over?
    Har tenkt lenge på 2 stk Cerwin Vega A0.8KW forsterkere.

CV cls215 er en "ekstremt" dyr høyttaler! Ikke selve høyttaleren, men den er VELDIG kravstor på forsterker, regn med å svi av MASSE der (ofte over hva høyttalerene selv koster!!!!). Forforsterker valget er også avgjørende for golyd i disse!!! Her burde du tenke deg om før du handler, regn ikke med noe bra lyd i det hele tatt med feil forsterkeri på disse (disse krever WATT for å spill høyt, og ekstremt med strømkapasitet i forsterkeren.).

EDIT: På mine AL1000 kjører jeg 2x1000watt med STOR strømkapasitet. Spiller veldig bra, men Cls215 krever mer kraft(watt messig er du i mål med rundt 4-600watt, men strømkapasiteten må være enorm!).

Intermediate CV-Gunnar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,361
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av fabian
    XI serien til Carver er ikke like strømsterke som de andre.
    Kompisen min har en Xi850 som skal være på 2x200rms/8ohm som max skal trekke 500 watt fra strømnettet. Sier seg selv at den ikke er på 2x200 watt gjør det ikke?
    Den første Carvern jeg hadde skulle være på 2x325 rms/8ohm og den trakk max 1400 watt fra strømnettet. Da skal den jo faktisk klare å levere det. har ihvertfall lest at 40-50% går til varme og slikt?

Eldre Carvere leverer ihvertfall

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •