Beste reciever fra kr 10 000 til kr 15 000

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 4 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 66
    Intermediate Skrotnisse sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Beste reciever fra kr 10 000 til kr 15 000

Det å lage en sånn tråd er vel egentlig unødvendig siden det eksisterer info om de fleste produktene her på forummet, men det er et real åk å lese ørten forskjellig tråder og prøve å konkludere med noe, så jeg prøver meg jeg:

For min del er det endelig på tide å ta steget opp fra stereo til surround siden jeg om ikke lenge får langt bedre plass enn hva jeg har idag.

Saken er følgende, jeg har lyst på en hjemmekinoreciever til maks kr 15 000, men hvem er egentlig best? De kandidatene jeg har vurdert litt er :

- Pioneer AX2as
    - pioneer ax4asi
    - yamaha rx-v2700
    - yamaha rx-v1700
    - hk avr 645

pr dags dato er ikke utstyret "den" skal kobles til i toppklasse (en halvannet år gammel lg plasma), men ps3 er på plass, og jeg har midgard blokkene, og mine rf 7 skal bli byttet ut med "noe heftigere" (har ikke helt bestemt meg for hva). og en sony pearl (muligens en annen 1080p proj) skal inn til sommeren.

Kravene til "denne" recieveren er at den må sende igjennom 1080p signaler og en brukervennlig romkorreksjon. Men hvem har egentlig "best" lyd, hva er forskjellene, hvilken har DERE best erfaring med? er prishoppet fra ca 10 til ca 15 verdt det? osv...
    Jeg har hørt Hk avr 645 og pioneer ax2, foretrakk vel egentlig den litt mer "rocka" lyden på hk, men den generelle oppfatningen er jo at denne byr på så mindre enn sine konkurrenter! JEG ER FORVIRRA!

Jeg har også vurdert en annen løsning med den snart-i-butikkene parasound p7 og en gefen scaler, men noe sier meg at en "vanlig" hjemmekinoreciever vil ha litt mer for seg.

Om denne tråden er overflødig, så skal jeg respektere det og heller lese enda mer. Men gode råd hadde vært hyggelig ;o)
    -------
    Mvh
    Rune
    Fotograf og AV-skalle av natur
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Intermediate magnuswb sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror AX4 er det beste kjøpet i denne klassen, men AX2 er kanskje best i forhold til pris.

Active
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Sitat Opprinnelig postet av magnuswb
    Tror AX4 er det beste kjøpet i denne klassen, men AX2 er kanskje best i forhold til pris.

Hvorfor skulle den være bedre enn Yamaha RX-V2700 som også er nyere og rimeligere???

Intermediate bomholt sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,420
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du nevner ikke noen viktige kriterier:
    Høyttalere
    Hvilke musikk du foretrekker
    Brukes mest til musikk eller film

Siden du har effektrinn fra før av, ville jeg ha kjøpt en receiver med god forforsterker. Også viktig at den matcher både høyttalere og musikksmaken.
    Har inntrykk av at Denon er den med best forforsterker av de du nevner, men jeg ville også ha sterkt vurdert Arcam og Marantz. Persolig har jeg mest tro på en av disse sistnevnte siden du allerede har plenty med krefter fra Midgard blokkene. Arcam mangler vel auto oppsett.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skrev jo at jeg har RF7 ;o)

Det blir en balanse mellom musikk og film, pleier å gå med en film om dagen, og utenom filmen står musikken på konstant. hehe.

Musikksmak er alt fra dimmu borgir til freddy farber til epica til barbados....

Tror ikke jeg nevnte denon men. hehe Arcam er utelukket, det er ett eller annet med den lydsignaturen som rett og slett ikke faller meg ismak...
    -------
    Mvh
    Rune
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Intermediate Smurfen sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,324
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror jeg i ditt tilfelle ville gått får en av Yamahaene, Til kino syntes jeg de er overlegene det meste jeg har testet, den gjør seg heller ikke bort på musikk..
    For meg er det film som gjelder og det skal mye til før jeg bytter ut denne med noe annet.

Autooppsettet er enkelt i bruk,du har en god oversiktlig meny, samt att jeg digger utseende..Men dette er bare min mening..

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    89
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    .....hvorfor vurderes ikke Sony 5200ES?

Intermediate Thlian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    2,018
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HK synes jeg er en god match til Klipsch, har kjørt dette i godt over 2 år nå og er like fornøyd hver gang jeg ser film

Intermediate bigtor sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Laksevåg
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vil anbefale deg pioneer ax2 eller 4 da de er meget god på romkorreksjon,de har jo også fått mye skryt for det og er også rangert som nr1 og 2 av bladet hjemmekino.
    Mvh bigtor

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AlmaRex
    .....hvorfor vurderes ikke Sony 5200ES?
    Det var derfor jeg lagde tråden; for å få gode tips og forslag fra dere siden jeg ikke er sånn altfor oppdatert på reciever siden.

Men har noen testet noen av disse opp mot hverandre?

Nå skal vel hjemmekino teste Sony 5200ES nå førstkommende nr tror jeg? sammen med yamaha 1700. Kan bli en spennende test. Tenkte jeg skulle få med meg den iallefall.

BigTor: Jeg har lest sjukt mye bra om RK systemet til Pioneer, men jeg synes lydsignaturen til pioneer blir mer "gentleman" kontra f.eks. hk som blir mer "mick jagger". Det skal ikke være enkelt å gå til anskaffelse av slikt utstyr tydeligvis.
    -------
    Mvh
    Rune

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har selv RX-V2700, som direkte oppfyller enkelte av kravene dine (kjapp, brukervennlig og korrekt romkorreksjon). Imidlertid så ser jeg du har Klipsch. Da tror jeg ikke Yamahas nyere receiverserie er det rette. De gjengir for mange detaljer til at jeg tror det blir behagelig...

Intermediate Kolschtat sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    867
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med Marantz SR8001/7001 ? Tror det blir langt mer behagelig med Klipsch enn Yamaha og Pio. Skal ikke uttale meg om H/K, har ikke hørt noe fra de på en evighet.

Sitter jo også Audeesy romkorreksjon den, vet ikke helt med brukervenneligheten, men kan da umulig være altfor avansert =)

Marantz SR 8001
    Marantz SR 7001

Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er umulig å si hvilken som er best, dette går på preferanser, HK vet jeg fungerer fantastisk til film, da jeg har hatt HK selv. Og flere sier det er god match med Klipsch, så ville ihvertfall ha testet ut denne komboen, tror ikke du vil bli misfornøyd

Intermediate bomholt sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,420
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når du legger ut en slik tråd får du masse forskjellige svar. Det som viktig er hvilke lydsignatur du liker og hvilke receiver som matcher høyttalerne din best. Det beste er om du har mulighet til å låne med deg hjem og teste selv. Men til Klipsch, ville jeg tro Marantz og H/K passer veldig bra. Det har forøvrig vært rapportert om en del feil med H/K produktene.

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bomholt
    Det har forøvrig vært rapportert om en del feil med H/K produktene.
    Det gjelder vel ikke de nyeste modellene.

Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Laksevåg
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du anledning til det så er nok det beste å lytte på de selv.Er klar over at det går mye på hva den enkelte liker men må få lov å si at autooppsettet på pioneer er meget godt og ryddet meget godt opp i lydbilde hjemme hos meg og vil si at også som forforsterker så er den meget god.
    Mvh bigtor

Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Laksevåg
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vetteman
    Det gjelder vel ikke de nyeste modellene.
    Jeg har hørt at det gjelder både de gamle og de nye modellene.
    Mvh bigtor

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bigtor
    Jeg har hørt at det gjelder både de gamle og de nye modellene.
    Greit, jeg gir meg! Jeg har ihvertfall ikke hatt noen problemer med de HK-produktene jeg har hatt

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    165
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med Denon 2807? Jeg er veldig fornøyd med den og mange synes Denon er bra som pre-amp. Siden du har effektblokker, så ville jeg ikke lagt for mye vekt på ytelse/watt, men heller funksjoner ala upscaling, romkorreksjon etc..

9000 kr for 2807, resten av pengen kan du bruke på en TOSHIBA HD-E1 / XE

Intermediate Whoracle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Menneh er vel ingen av H/K modellene som har romkorreksjon? eller sender ut 1080p? selv trenger jeg noe dugandes med hdmi switch, har en Rotel RSP1098, veit ikke hvordan den måler seg med dagens receivere til halve prisen? ( 15k )

Side 1 av 4 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •