Beste reciever fra kr 10 000 til kr 15 000 - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 66
    Newcomer faith sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    136
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jepp. Viktig å få faktiske erfaringer fra folk som har hørt på utstyret de anbefaler. Big tor har hørt pioneer og Klipsh og synes det er bra. Jeg synes det låter bra med Marantz. Du har allerede effektforsterker, så de vil bestemme meste av lyden som kommer ut uansett.

Ta anbefalingene du får her med deg, men til syvende å sist ta det du mener høres best ut. Alle de "store" har nå bra romkorreksjon, og spsifikasjoner er rimelig like ellers, så du velger ikke galt uansett.

Intermediate Skrotnisse sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hm... Jeg regner med at jeg fremstår som en meget forvirret bygdefjomp nå, men hva om man slenger på ett par lapper til og tenker i banene til en prossesor, da enten arcam avp 7000 eller f.ex en nad surround prosessor.

Gitt at effektforsterkerene da blir midgard oberon (jeg nekter å gå bort fra de før jeg vinner i lotto!), og høytalerene vil være enten klipsch rf 7 eller jbl.

Noen synspunkter?
    Man må jo da gi avkall på endel tekniske funksjoner som RK og hundrevis av kontakter man neppe vil bruke... Men, hva tror\synes dere?
    -------
    Mvh
    Rune
    Fotograf og AV-skalle av natur
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bomholt
    ...Min erfaring med Yamaha er at den er ganske rund i toppen...
    Det gjelder definitivt ikke lenger for den nye x700-serien.

Intermediate bomholt sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,420
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Det gjelder definitivt ikke lenger for den nye x700-serien.
    Det er mulig. Min Yamaha RX-V650 er i hvert fall rund i toppen og har sett Lyd&Bilde også har kommentert dette i flere tester om Yamaha.

Personlig er usikker på jeg ville ha brukt mye penger på en receiver/prosessor nå. Tenker da på at HDMI 1.3 kommer etter hvert som kan være veldig greit å ha. Men skjønner at ikke alle vil vente. Det kommer jo stadig noe nytt.
    Kanskje en brukt Rotel surround prosessor kan være noe. Ligger vel en på avtorget nå.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Personlig er usikker på jeg ville ha brukt mye penger på en receiver/prosessor nå. Tenker da på at HDMI 1.3 kommer etter hvert som kan være veldig greit å ha. Men skjønner at ikke alle vil vente. Det kommer jo stadig noe nytt.
    Kanskje en brukt Rotel surround prosessor kan være noe. Ligger vel en på avtorget nå.
    Mm.. du har så absolutt et poeng der.
    Men jeg har hørt noe omat Surround prossesoren til nad skal være fremtidssikker ved at den er oppgraderbar, vet noen om den er modulbasert og Nad har planer om å komme med en ny modul eller noe så den takler hdmi 1.3? For denne overfører vel kun bilde via hdmi.

Det er en jungel, uten tvil, og det er satans vanskelig å prøve å ta noe valg.!
    -------
    Mvh
    Rune
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Intermediate HiFi Plumber sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skrotnisse
    Er på leiting etter butikker her nede på østlandet som selger klipsch i kombo med merker som yamaha, hk og sony. Bergen blir litt langt å dra!! hehe
    Solberg hifi i sarpsborg selger både Yamaha og Klipsch.Tror de fører Marantz også,men det er jeg ikke helt sikker på.De har vel Rotel også.
    Nå vet ikke jeg hvor du bor,men Sarpsborg er nærmere enn Bergen iallfall :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med harman/kardon avr 8500, kostet i sin tid 24.500,- eller noe.. Men man får dem brukt til 8000,-!

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kalken_k
    Hva med harman/kardon avr 8500, kostet i sin tid 24.500,- eller noe.. Men man får dem brukt til 8000,-!
    Njet... Har endel erfaring med denne, og med tanke på "fremtiden" så kjøper jeg ikke denne... Men ett godt forslag var det dog ;o)
    -------
    Mvh
    Rune

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    136
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fremtidssikker kan du nok ikke bli i denne hobbyen dessverre. Og receivere er i hvertfall forbruksvare. høytalere og effekt forsterkere kan man jo ha en stund, men receiver/prosessor er jo håpløst. Jeg har siklet litt på den Rotel prosessoren som ligger på torget. Synes den ser vanvittig tøff ut, men har funnet ut at jeg trenger romkorreksjon i mitt langt fra perfekte rom. Jeg mener det greieste er kjøpe en mellomklasse receiver som har det meste. f.eks pioneer ax2, denon 2807/3806 eller Marantz 7001.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av faith
    Fremtidssikker kan du nok ikke bli i denne hobbyen dessverre. Og receivere er i hvertfall forbruksvare. høytalere og effekt forsterkere kan man jo ha en stund, men receiver/prosessor er jo håpløst. Jeg har siklet litt på den Rotel prosessoren som ligger på torget. Synes den ser vanvittig tøff ut, men har funnet ut at jeg trenger romkorreksjon i mitt langt fra perfekte rom. Jeg mener det greieste er kjøpe en mellomklasse receiver som har det meste. f.eks pioneer ax2, denon 2807/3806 eller Marantz 7001.
    Det var litt derfor "fremtiden" sto i anførstelstegn ;o)

Det eneste virkelige fremtidssikre ville ha vært om det kom en prossesor som var modulært bygd opp fra en produsent som var garantert til å lansere oppgraderingsmoduler etterhvert som teknologien skred fremmover.

Jeg må innrømme at jeg begynner å vurdere å holde meg til stereo ei stund til. Blir riktignok ikke surround, men et heftig stereooppsett i kombo med en svært lerret og en småheftig proj, så rocker det iallefall!!
    Bruker en krell kav 400xi som pre-amp, og oberon 6.1 til å drifte RF7! ;o)
    -------
    Mvh
    Rune

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    136
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ettersom du har effekt allerede, kan du jo prøve å bytte ut Krellen med en receiver for å høre om det blir stor forskjell. Hva med å kjøpe en yamaha rxv 1700 på elkjøp å prøve den i et par uker? Er du ikke fornøyd leverer du den tilbake. Jeg er en av de som mener romkorreksjon har sin misjon selv i stereo. Men så er rommet mitt ikke helt perfekt. Hadde jeg vært deg hadde jeg prøvd i allefall.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    136
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heh så du hadde Oberon...Jeg har receiver. Vi kan jo bytte så kan du se

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bytter ikke bort oberon-babyene mine så sant jeg ikke får noe tilbake som er langt heftigere! (løst oversatt: GLEM DET) ;o)

Jeg må innrømme at jeg ikke er noe stor fan av det konseptet med å kjøpe noe på elkjøp for å teste, og så levere tilbake etter to uker. Men for all del, det er jo en genial måte å finne ut om produktet faller i smak...
    -------
    Mvh
    Rune

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    136
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe var ikke redd for å få de oberonene nei.

En kan jo si at det er litt feil å kjøpe for å levere tilbake, men jeg mener nå at de har lagt opp til det selv, pluss at de taper ikke på det. De selger jo b varene for mer enn de betaler inn for dem... Har ikke kjøpt for å teste selv, men hadde jeg vært så i tvil som du er, hadde jeg vurdert det.

Intermediate bomholt sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,420
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke noe særlig kunnskap på området, men slik jeg har forstått det så er en receiver som kan ta imot PCM like fremtidsrettet i forhold til HD lyd som en receiver med HDMI 1.3.

Intermediate shakudu sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke noe særlig kunnskap på området, men slik jeg har forstått det så er en receiver som kan ta imot PCM like fremtidsrettet i forhold til HD lyd som en receiver med HDMI 1.3.
    Sånn har jeg også skjønt det... Men jeg klarer ikke helt å finne ut av hvilke receivere som støtter dette... Den må kunne ta i mot 8 kanals(?) PCM på HDMI porten så vidt jeg har fått med meg.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hm, i det nyeste nummeret av "Hjemmekino" har de en rapport fra CES2007, og i en liten notis at sony vil komme med en oppgradert utgave DA9100ES med HDMI 1.3 til våren. Og oså onkyo. Hm, jeg skal nok klare å vente litt til ja.. går jo fort til våren nå! ;o)
    -------
    Mvh
    Rune

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Marantz passer perfekt til klipsch,de fleste butikker mener det er en perfekt kombinasjon,kjører selv en marantz sr9600 og oberon 6.1 blokker på mine rf7.har prøvd både h/k avr 7500 og en eller annen denon og de rakk ikke marantzen til knærne.

Intermediate maddie sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    582
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei. Jeg har selv surround + stereo i klipsch. Har hørt H/K som surround og jeg synes ikke den er like god som Min nye receiver. H/K er litt vel hvass i toppen. Spesielt i 2 kanals. Mener Rotel er bedre på begge deler selv.

Sjekk ut Rotel 1057. Den ligger i 12-15000 Prisklassen og er helt ny. Kom ut i oktober i fjort mener jeg. HD og greier.

Kan fåes i sort og sølv finnish. Jeg er MEGET fornøyd med den, beste surround-receiveren jeg har hørt i denne prisklassen til klipsch. ( 5x 75 og 2x 100W ) med mulighet til 7/1 om du har en 2 kanals effektblokk utenom. Frontene mine er ett par RF-5

Så noen skrev noe om NAD prossessor til klipsch. Vil absolutt IKKE anbefale dette. NAD + klipsch = nei. Er den verste komboen jeg har hørt

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av shakudu
    Sånn har jeg også skjønt det... Men jeg klarer ikke helt å finne ut av hvilke receivere som støtter dette... Den må kunne ta i mot 8 kanals(?) PCM på HDMI porten så vidt jeg har fått med meg.
    Pioneers AX2 og AX4 tar i mot dette.

Side 3 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •