Beste reciever fra kr 10 000 til kr 15 000 - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 66
    Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Pioneers AX4 får du for litt under 12000,- inkludert alle avgifter osv fra fyndborsen. Det er meget bra til den prisen.

Jeg har den selv, og er ikke så overbegeistret for romkorreksjonen. Lyden ble altfor dårlig i bassen. Men har ikke skrudd for mye der enda. Er faktisk meget godt fornøyd med lyden slik den er ut av boksen, altså på fabrikk innstillinger, høres sikkert dumt ut.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    89
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ...mye dreier seg om preferanser, men jeg synes ikke at Klipsch og Rotel er noen god match, men det er jo min smak.....har selv skaffet meg Klipsch og da solgte jeg Rotel'n.....

Vurderer selv å teste Sony 5200ES, men vet ikke hvor godt denne matcher med Klipsch, men den skal være god på RK etter hva jeg har lest......, men en ting er å lese, en annen ting er å høre selv og finne ut hva man liker..

Intermediate Thlian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    2,018
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bigtor
    Jeg har hørt at det gjelder både de gamle og de nye modellene.
    Vel.....nå har nå ikke de nyeste H/K produktene vært på markedet lenge nok ennå i Norge til at folk har rukket å rapportere feil på det.
    Noe av grunnen til at det ble snakka så høyt om H/K før ang. feil, bånner vel noe i at dem som da hadde garanti og serviceoppdrag var helt bedritne på den delen!

Litt OT, tilbake til saken.... Ikke noe poeng å prøve Yamaha så lenge lydsignaturen ikke har endret seg drastisk ifra 1600/2600, for det låt så lite inspirerende og tamt. Vel å merke på Klipsch, da dem er veldig kresne også da....

Intermediate Kolschtat sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    867
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror de fleste her er klar over at man på lytte til de forskjellige produktene og finne det som appellerer til respektive ører =)

Like fullt er det flott å få litt inspill til de "tekniske" kravene du har satt. Et forum blir aldri en fasit, men det kan fort rette lyset mot et produkt man ikke har tenkt på. Med litt flaks finner du akkurat det du var ute etter takket være de mange gode forslagene her.

Vil tro at trådstarter per nå har enda flere alternativer på bordet enn da han startet

Lykke til.

Intermediate Whoracle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dere som kjører H/K på Klipsch: Hvordan låter det i toppen? har hatt H/K før og det ble litt pågående, det var dog på B&W høytalere, men veldig bra på film var den!! Men så var det HDMI swisjing.. finner ikke så mye info om akkurat det..

Intermediate bigtor sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Laksevåg
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Thlian
    Vel.....nå har nå ikke de nyeste H/K produktene vært på markedet lenge nok ennå i Norge til at folk har rukket å rapportere feil på det.
    Noe av grunnen til at det ble snakka så høyt om H/K før ang. feil, bånner vel noe i at dem som da hadde garanti og serviceoppdrag var helt bedritne på den delen!

Litt OT, tilbake til saken.... Ikke noe poeng å prøve Yamaha så lenge lydsignaturen ikke har endret seg drastisk ifra 1600/2600, for det låt så lite inspirerende og tamt. Vel å merke på Klipsch, da dem er veldig kresne også da....
    Vel det gjenstår vel å se om de helt nye H/K produktene kan rette opp noe av det rykte de har fått på seg.
    Mvh bigtor

Intermediate Skrotnisse sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Whoracle
    Menneh er vel ingen av H/K modellene som har romkorreksjon? eller sender ut 1080p? selv trenger jeg noe dugandes med hdmi switch, har en Rotel RSP1098, veit ikke hvordan den måler seg med dagens receivere til halve prisen? ( 15k )
    De nye hk recieverene har vel ett rk sysem så vidt jeg har fått med meg. Og jeg sendte en mail til harman kardon norge ang avr 645 og dens 1080p støtte, fikk som svar at den hverken oppskalerte eller nedskalerte, så om den fikk et 1080p signal fra f.eks. ps3, så sendte det også ut til proj\tv som 1080p.
    -------
    Mvh
    Rune
    Fotograf og AV-skalle av natur
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kolschtat
    Tror de fleste her er klar over at man på lytte til de forskjellige produktene og finne det som appellerer til respektive ører =)

Like fullt er det flott å få litt inspill til de "tekniske" kravene du har satt. Et forum blir aldri en fasit, men det kan fort rette lyset mot et produkt man ikke har tenkt på. Med litt flaks finner du akkurat det du var ute etter takket være de mange gode forslagene her.

Vil tro at trådstarter per nå har enda flere alternativer på bordet enn da han startet

Lykke til.
    Mm.. den lytteprossen er jeg velkjent med, er ikke helt ukjent med å bytte komponenter ett godt stykke over elkjøp-klasse. Men som du sier, så er det alltid interresant å få innspill fra andre og høre litt hvilke erfaringer andre har gjort seg opp. Det var litt derfor jeg skrev trådens første innlegg såpass "løst" for at det kulle komme mest mulig inputs fra andre ;o)

En ting som er sikkert er at pioneer er ute av dansen. For all del, RK fungerer ypperlig og lydbildet er behagelig, men det er ikke noe for meg, det får ikke frem råskapen som klipschn er gode på.

For å gjøre det kort, så har det kommet ned til enten Hk, Yamaha eller sony. Hk og klipsch har jeg hørt i kombo før. Men må se om jeg får ordna en demo med yamaha\sony og klipsch.
    -------
    Mvh
    Rune
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Intermediate bomholt sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,420
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det som har vært problemet med H/K er at mange har fått problemer etter noen år. Derfor er det umulig å si noe om hvordan de nye er. Leter man litt på nettet ser man mange sinte H/K kunder, men det gjelder selvfølgelig ikke alle.
    Jeg tror Marantz er et glimrende valg. God forforsterker, lydsignatur som matcher Klipsch ifølge mange og nok krefter får du fra Midgard blokkene. Men smaken er jo delt.

Intermediate Whoracle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir ikke Marantz litt "tilbakelent" ? kanskje iforhold til H/K.. Og hvordan fungerer romkorreksjonen til de nyeste H/K modellene? Før husker jeg de hadde mikrofon i kontrollen, det fungerte ikke så bra, målte vel kun avstand på høytalerene og regulerte volumet..

Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Laksevåg
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Pioneers AX4 får du for litt under 12000,- inkludert alle avgifter osv fra fyndborsen. Det er meget bra til den prisen.

Jeg har den selv, og er ikke så overbegeistret for romkorreksjonen. Lyden ble altfor dårlig i bassen. Men har ikke skrudd for mye der enda. Er faktisk meget godt fornøyd med lyden slik den er ut av boksen, altså på fabrikk innstillinger, høres sikkert dumt ut.
    Det er ikke noe problem med romkorreksjonen,du bare går inn i menyen etter at den er ferdig med å kjøre autooppsettet og hever opp db på bassen.Ser der er en del som henger seg opp i dette men jeg kan forsikre dere om at pioneer leverer bass så det holder:-)
    Mvh bigtor

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir ikke Marantz litt "tilbakelent" ?
    Marantz er definitivt mere tilbakelent en Yamaha og Pioneer. Mange vil kanskje si at det låter kjedelig, mens jeg heller vil si at man slipper å oppleve lyttetretthet så fort Jeg synes også at Marantz (SR7001 i mitt tilfelle) spiller svært detaljer uten å bli skarp.

Jeg er enig med Tiger i at Yamaha kanskje blir litt vel mye for Klipsch...

Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Laksevåg
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ak
    Marantz er definitivt mere tilbakelent en Yamaha og Pioneer. Mange vil kanskje si at det låter kjedelig, mens jeg heller vil si at man slipper å oppleve lyttetretthet så fort Jeg synes også at Marantz (SR7001 i mitt tilfelle) spiller svært detaljer uten å bli skarp.

Jeg er enig med Tiger i at Yamaha kanskje blir litt vel mye for Klipsch...
    Njaa skeptisk :-)
    Mvh bigtor

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,420
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pioneer er vel mer frempå enn Yamaha. Min erfaring med Yamaha er at den er ganske rund i toppen. Har lite tro på komboen Klipsch og Pioneer. Når skal vi heller ikke glemme at trådstarter bruker effektrinn til frontene.
    Sony kan jeg ikke uttale meg om. Sony centeret her i Bergen selger Klipsch, så kanskje man kan lytte til det sammen i butikken?

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bomholt
    Pioneer er vel mer frempå enn Yamaha. Min erfaring med Yamaha er at den er ganske rund i toppen. Har lite tro på komboen Klipsch og Pioneer. Når skal vi heller ikke glemme at trådstarter bruker effektrinn til frontene.
    Sony kan jeg ikke uttale meg om. Sony centeret her i Bergen selger Klipsch, så kanskje man kan lytte til det sammen i butikken?
    Er på leiting etter butikker her nede på østlandet som selger klipsch i kombo med merker som yamaha, hk og sony. Bergen blir litt langt å dra!! hehe
    -------
    Mvh
    Rune

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,420
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skrotnisse
    Er på leiting etter butikker her nede på østlandet som selger klipsch i kombo med merker som yamaha, hk og sony. Bergen blir litt langt å dra!! hehe
    Det forstår jeg, men poenget var at Sony Centeret selger begge merker. Selger de begge begge merkene her, gjør de det kanskje andre steder i landet også.

Newcomer faith sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    136
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Marantz og Klipsch er god kobo. Tror jeg ville styrt unna Pioneer akkurat til de høytalerne, da jeg lurer på om lyttetrettheten ville tatt overhånd ganske fort. Yamaha er sikkert et godt valg.

Nå har du jo effekt forsterkere, så da vil vel de stå for meste av lydsignaturen, men noe av forforsterkerens karakter vil jo skinne igjennom.

Jeg hadde satset på Marantz eller Yamaha hadde jeg vært deg.

Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Laksevåg
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er mange som tror og mener her men jeg kan si at klipsch og pioneer går helt greit hjemme hos meg :-) Ikke noe skarpt eller problemer med lyttetretthet her:-)
    Mvh bigtor

Newcomer faith sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    136
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som du ser er det mange meninger, så da er vel det gode gamle "lytt selv" rådet fortsatt best.

Mye kommer vel ann på rommet ditt også. Er det bra dempet, går det vel bra med så kalt "lyse" receivere også. Jeg vil fortsatt anbefale en "varmere" forsterker til Klipsch, men det er nok best å lytte selv.

De beste Romkorreksjons systemene har vel Pioneer, Denon og Marantz per dags dato.

Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Laksevåg
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av faith
    Som du ser er det mange meninger, så da er vel det gode gamle "lytt selv" rådet fortsatt best.

Mye kommer vel ann på rommet ditt også. Er det bra dempet, går det vel bra med så kalt "lyse" receivere også. Jeg vil fortsatt anbefale en "varmere" forsterker til Klipsch, men det er nok best å lytte selv.

De beste Romkorreksjons systemene har vel Pioneer, Denon og Marantz per dags dato.
    Ja det beste er klart å høre selv men jeg ville bare komme med mine erfaringer med pioneer og klipsch da jeg synes at mange av de som svarer,er mye opphengt i å tro og mene.
    Mvh bigtor

Side 2 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •