Et lite spm om Denon 2807

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Et lite spm om Denon 2807

Guttungen har brent opp bruksanvisningen skal koble opp ny tv, skal jeg ha hdmi fra dvd opptageren til reciver så ny kabel fra reciver til tv?? eller?

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hefner
    Guttungen har brent opp bruksanvisningen skal koble opp ny tv, skal jeg ha hdmi fra dvd opptageren til reciver så ny kabel fra reciver til tv?? eller?
    Det går ann ja. Men kan jo kople direkte til tv om ønskelig da. Ok å kjøre bildesignalet gjennom forsterkeren hvis man har flere bildekilder. spillekonsoller o.l Da får man kun en kabel opp til tv`n

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg kjørte den rett i tv men fikk noe problemer med lyden serru... men mulig noen innstilling bare? fikk lyd kun i stereo ikke i surround

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

jeg kjørte den rett i tv men fikk noe problemer med lyden serru... men mulig noen innstilling bare? fikk lyd kun i stereo ikke i surround
    Du må nok bruke en coax eller optisk kabel mellom dvd spilleren og denon. Litt usikker på om du får DD eller DTS via hdmi. TV`n er vel dessuten kun to høyttalere

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av da-ty@online.no
    Du må nok bruke en coax eller optisk kabel mellom dvd spilleren og denon. Litt usikker på om du får DD eller DTS via hdmi. TV`n er vel dessuten kun to høyttalere
    ja jeg bruker en coax kabel til denon og vet det ikke er noe surround på tv det var på film jeg tenkte på da. et elelr annet krøll der får grei lyd i stereo men ikke i surround... lyden er veldig svak og passer liksom ikke med filmen

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

ja jeg bruker en coax kabel til denon og vet det ikke er noe surround på tv det var på film jeg tenkte på da. et elelr annet krøll der får grei lyd i stereo men ikke i surround... lyden er veldig svak og passer liksom ikke med filmen
    Under dekselet på denon er det en knapp nederst til venstre som det står MODE på. Trykk på den til det kommer opp AUTO i displayet. Kan være det som er problemet. Har du skjekket innstillingene på DVD spilleren?

Intermediate Globe sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,358
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Heisann, Om det var manualen til 2807 som var brent opp så finner du den her (Denon AVR 2807)

HDMI sender både lyd og bilde, det er mulig du må konfigurere utgangen og/eller inngangen til å håndtere begge.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Globe
    Heisann, Om det var manualen til 2807 som var brent opp så finner du den her (Denon AVR 2807)

HDMI sender både lyd og bilde, det er mulig du må konfigurere utgangen og/eller inngangen til å håndtere begge.
    Men gjør DVD opptakeren det da?

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,358
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm er ikke sikker, men den skulle jo kunne benytte HDMI ut på DVI inn og da er det mulig at opptakeren kan settes til kun å kjøre bilde ut av HDMI. Dette er nok uannsett ikke en default innstilling så det oppstår i såfall om en har "trykket seg litt rundt" :-)

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Globe
    Hmm er ikke sikker, men den skulle jo kunne benytte HDMI ut på DVI inn og da er det mulig at opptakeren kan settes til kun å kjøre bilde ut av HDMI. Dette er nok uannsett ikke en default innstilling så det oppstår i såfall om en har "trykket seg litt rundt" :-)
    Ville nok brukt coax eller optisk. Kjørt HDMI kun for bilde. Vi får håpe at trådstarter finner ut av dette, så det blir riktig kringlyd

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,358
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av da-ty@online.no
    Ville nok brukt coax eller optisk. Kjørt HDMI kun for bilde. Vi får håpe trådstarter at han for riktig kringlyd
    Ja og kringlyd må man ha når det er snakk om film.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •