Dobbelbassfunksjon hos Pioneer?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Dobbelbassfunksjon hos Pioneer?

Hølder på med en Pioneer VSX-916 på jobb (og en 516 snart), og røver å finne ut om disse har en "dobbelbass" funksjon som det heter på min Onkyo. Hos Denon mener jeg at denne funksjonen er "Main + LFE". Finner ikke noe slikt på Pioneeren.

Er det slik at man må sette fronter til small for at subwooferen skal spille med på vanlig stereo?

Har et par Dynavoice F-6 foran sammen med en C-4 og 4 stk. S-4. Til film ble det ikke værst når jeg satte alt unntatt frontene til small (MCACC ville sette alle som Large...). XTZ 99W12 som sub.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sett fronter til "large" og sub til "PLUS" da spiller subben ilag med frontene i stereo på min AX4 ihvertfall.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rs_banditt
    Sett fronter til "large" og sub til "PLUS" da spiller subben ilag med frontene i stereo på min AX4 ihvertfall.
    Hvor finner du den funksjonen? Kan ikke huske å ha sett den.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    dette gjør du når du er inne på innstilligene til MCACC velg den som ikke er auto, husker ikke hva den heter. Da kan du stille dette sånn som du vil.
    Hvis du ønsker at suben skal spille ekstra setter du frontene til Small eller velger pluss funksjonen siden du har F6 så blir jo den rette innstillingen Large kjør dette sammen med suben på pluss så blir nok dette knall skal du se

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av daimbag
    dette gjør du når du er inne på innstilligene til MCACC velg den som ikke er auto, husker ikke hva den heter. Da kan du stille dette sånn som du vil.
    Hvis du ønsker at suben skal spille ekstra setter du frontene til Small eller velger pluss funksjonen siden du har F6 så blir jo den rette innstillingen Large kjør dette sammen med suben på pluss så blir nok dette knall skal du se
    OK, får prøve dette i morgen da. Takker for tipset. :-P

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gå inn i setup menyen og Manaul SP-set. Der setter du SUB.W til PLUS etter du har kjørt MCACC systemet. Her kan du vel også velge delefrekvenser? Ikke sikkert det er helt likt på 916?

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres ganske liikt ut med det jeg har fått tips om over her, så jeg regner med at det blir i morgen. Takker for tips. :-P

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var det fikset. Føler meg noe "stupid" som ikke så den. Godt at det finnes behjelpelige folk her inne.

Takker igjen :-)

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •