Denon PMA 980 R kommer og går i høyre kanal - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 31 av 31
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av jakv
    Fikk et tips i en annen trå, rele på utgangene. Regner med at det står rele på/ved utgangene på denne, det kan være at det har blitt dårlig kontakt der. Dette pga at kontaktflatene kan være litt svidd. Kan jo prøve å bytte rele fra høyre til venstre osv. og se om problemet forflytter seg.
    Godt tips. Dette har vært feilen på flere forsterkere jeg har hørt om tidligere, så ved slike feil er det noe av det første man bør sjekke. Noe jeg også gjorde, som beskrevet i første innlegg.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av frode.strand
    ...så ved slike feil er det noe av det første man bør sjekke. Noe jeg også gjorde, som beskrevet i første innlegg.
    Se der ja, slik går det når man har for mange (eller for få) tanker i hodet på en gang ops:
    Kan vel konkludere med at de er i orden hos deg da ;-)
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter mye om og men lurer jeg faktisk på om ikke forsterkeren min er i orden nå.
    Jeg fikk tak i skjema fra hifi-klubben, og sammen med en kammerat målte vi som gale hele mandag kveld. Vi fant en komponent som oppførte seg forskjellig mellom høyre og venstre kanal. I går byttet jeg om disse, og etter det har den fungert fint i begge. Den sto på 6 timer i går, og fungerte knirkefritt hele tida. Jeg vil tro denne komponenten er dårlig, men at loddingen gjorde at den kanskje lever noen timer eller uker. Det kan jo ha vært en dårlig lodding også.

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min er i bruk daglig. (tv-lyd i tillegg til cd) Det viser seg at feilen nesten har forsvunnet av seg selv. Har vel bare vært ett tilfelle av "tull" de siste 2 mnd.
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av teddytusen
    Min er i bruk daglig. (tv-lyd i tillegg til cd) Det viser seg at feilen nesten har forsvunnet av seg selv. Har vel bare vært ett tilfelle av "tull" de siste 2 mnd.
    Nå var det slutt på morroa for min del. Den fungerte fint i går, og har funka fint en del timer i dag. Sambo var ute en tur tidligere i dag, så den fikk virkelig tatt med daliene på dans en stund :-)

Etter å ha gått hele kvelden er problemet tilbake, men nå i venstre kanal, så jeg føler meg ganske sikker på å ha funnet problemet. Får ta meg en tur på elfa i morgen :-)

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmmmm..... 2 Froder med samme forsterker og samme problem.... Mystisk! Får håpe det ordner seg for deg da. Er ikke sikkert at min holder så lenge heller.....

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    eeeehhhhhh.................nei. Dagen etter forrige post begynnte den å klikke igjen. Man skal selvsagt ikke skrive eller si at noe er i orden. Da går det til :twisted: !

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk et tips i en annen trå, rele på utgangene. Regner med at det står rele på/ved utgangene på denne, det kan være at det har blitt dårlig kontakt der. Dette pga at kontaktflatene kan være litt svidd. Kan jo prøve å bytte rele fra høyre til venstre osv. og se om problemet forflytter seg.
    Hvis du leser gjennom tråden, så ser du følgende :

1. Jeg har gått over utgangsreléene.
    2. Jeg har fått et tips om å sjekke utgangsreléene, selv etter å ha skrevet at jeg har gått over utgangsreléene.
    3. Vedkommende som tipset om det er litt flau etter å ha lest for dårlig.
    4. Jeg har funnet feilen.

Men takk for tipset :-D

Den har forresten funket yppterlig siden torsdag kveld nå. Ny komponenter for svimlende 18,- er på plass :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Først fant jeg feilen, en svidd optokobler. Denne ble byttet, og forsterkeren fungerte fint en måned. Så kom feilen tilbake. Med enda en ny optokobler var den fin, men det holdt bare noen timer.
    Spec på disse sier 1,0-1,4 volt, med 1,2 som typisk drivspenning. Den som fungerer ligger på ca. 1,39v, og den som ryker ligger på ca. 1,45. Ikke rart den ryker.
    Etter å ha feilsøkt litt mer begynte det plutselig å dure som bare juling, så jeg regnet med at noe var blåst.

Jeg stakk til serviceavdelingen og bestilte meg en ny Harman Kardon HK970 etter å ha lest en mengde gode tilbakemeldinger på denne. I helga prøvde jeg denonen igjen, og nå var duringen borte. Mandag fikk jeg den nye forsterkeren og koblet opp, spent som en liten guttunge.

Jeg tror aldri jeg har blitt så skuffet. Jeg satt på en cd med yello og regnet med det skulle bli litt ordentlig liv. HK'n har jo speccsa til det, men jeg skrudde bare volumet opp og opp uten at det skjedde noe. Ved +10dB var det ikke mulig å skru opp mer, så der satt jeg da, som et stort ? og lurte på hva f*** det var for skrot jeg hadde kjøpt. Det var antydning til bevegelse i de 4 10"erne, men det var MYE mer med denon-forsterkeren.

Forhåpentlig tar serviceavdelingen tilbake forsterkeren, hvis ikke får jeg heller prøve å selge den, og heller fortsette å forske på denon-forsterkeren.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir jo litt OT, men den H/Ken kan umulig ha vært helt god. Har hørt den på bl.a. QLN Artech 12 og JBL TL260, og det spilte høyt nok for å si det sånn...

Selvfølgelig finnes det bedre forsterkere, men det der hørtes rart ut.

Når det gjelder Denonen så kan det kanskje være en ide og finne ut hvor den spenningen kommer fra, kan jo være en regulator eller noe som er røket. Å bytte bare optokobler er ingen løsning iallefall.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir jo litt OT, men den H/Ken kan umulig ha vært helt god. Har hørt den på bl.a. QLN Artech 12 og JBL TL260, og det spilte høyt nok for å si det sånn...
    Jeg lurer virkelig selv også. Skal ta den med ned i butikken i morgen og be dem prøve den. Jeg har jo lest allverdens gode tester av den, og daliene er jo ikke direkte tungdrevne. 4 ohm er de også, og da skal den yte 120 watt i hver kanal. Det samme som denon er oppgitt til, men ser vi på strøm fra nettet, så er denne oppgitt til 410 watt, og denon 285.

Jeg tror nok det hadde hjulpet en hel del om det hadde vært loudness på denne, men det er det nå engang ikke. Trodde dette var standard jeg, men så har jeg aldri kjøpt en ny forsterker før heller. Har vel egentlig aldri kjøpt noe annet enn den denon for 5 år sida.

Selvfølgelig finnes det bedre forsterkere, men det der hørtes rart ut.
    Det finnes alltid noe bedre, men HK970 skulle jo være bra, den.

Når det gjelder Denonen så kan det kanskje være en ide og finne ut hvor den spenningen kommer fra, kan jo være en regulator eller noe som er røket. Å bytte bare optokobler er ingen løsning iallefall.
    Det var da jeg søkte videre etter hvor spenningen kommer fra at det plutselig begynte å dure så jævlig, og jeg egentlig avskrev hele forsterkeren.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •