H/K verdt pengene? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 28 av 28
    Newcomer taita sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    284
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Takke for gode råd!
    Fikk akkurat tilbakemelding fra HiFi Centerkjeden om at recieveren var reparert og at H/K dekket reperasjonen.

Gjelder nok bare å stå på kravene!

Intermediate Muffinman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Garantitiden er 2 år, dvs at produsenten garanterer feilfri vare i to år. Reklamasjon kan man lage i opp til fem år etter att kjøpte produktet, hvis feilen har oppstått flere ganger under de første to årene og aldri helt blitt rettet på. Det er kunden sitt ansvar å bevise over Harman/Kardon at denne feilen har vært med fra begynnelsen når du kjøpte recieveren, hvis man vil lage en reklamasjon. Den eneste måten å gjøre dette er som regel hvis man har servicehistorikk fra autorisert verksted som styrker dette. Hvis feilen har oppstått etter garantitidens to år, og man mangler servicehistorikk er det vanskelig å overbevise produsenten om dette. De vil mest sannsynlig hevde at dette skyldes slitasje, hvilket kan oppstå selv på deler som ikke er i bevegelse, og er helt normal.
    Fint at det løste seg. Men du som kunde skal ikke behøve å forholde deg til H/K, men butikken du kjøpte varen i.

Det svaret du gjenga lenger oppe i tråden inneholder ren løgn. Dermed har ett av to skjedd:

1. Selger kjenner ikke forbrukerkjøpsloven og dermed ikke sine kunders rettigheter

2. Selger kjenner forbrukerkjøpsloven, men lyver deg rett opp i ansiktet.

Uansett hvilke av alternativene som er tilfelle er selger useriøs og jeg ville ikke handlet der om det gjaldt livet. Men det er meg.

:s

Intermediate Gratulerer sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,784
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Reklamasjon dekker egentlig de aller fleste feil som oppstår ved normal bruk. Om forsterkeren plutselig har en ulyd etter tre år, er det som regel en reklamasjonsak. Dersom forsterkeren har vært utsatt for "unormal" bruk, vil den ikke dekkes av reklamasjonen. Eksempel: Hvis CD-spilleren din slutter å lese plater, og verkstedet finner et tykt lag nikotin på lesehodet, kan du se langt etter gratis reparasjon. (Ikke røyk der du har anlegget ditt er moralen her.)
    Butikken vil dermed vanligvis ikke avgjøre om det er en reklamasjonsak eller ikke -det vil verkstedet gjøre. Butikkpersonalet har ikke den nødvendige kompetansen (eller utstyret) til å avgjøre slikt.
    Det er selvfølgelig helt uinteressant for en kunde å vite om det er H/K som betaler, eller butikken selv. Og slik det høres ut, skulle nok butikken betalt selv om H/K sa nei. Norsk forbrukerkjøpslov er kjekk slik.

Det butikken sa om at produktet måtte ha vært gjentatte ganger på verksted er i beste fall uvitenhet.

Man når langt ved å argumentere godt.

Intermediate Whoracle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fin tråd dette, bra det ordnet seg, selv om det bare skulle mangle.. jeg kommer nok anntageligvis til å kjøpe en H/K receiver i nær fremtid, og kommer iallefall ikke til å handle hos hificenter.. Takk for tipset!

Active frodehf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

hifi centeret, urimelig?

Hei

Eg har nettopp sendt inn reciveren min for 2 gang til hificentere. Kjøpte den nettopp. Sendte den nesten med ein gang eg fekk den, måtte kjøre den til Bergen, bur på stord (ca 700kr tur/retur), siden eg kasta orginalembalasjen. Og eg hadde ikkje stor nok embalasje til å sende (30kg).

Da den var reparert, så måtte eg igjen hente den i bergen siden dem heller ikkje hadde stor nokk embalasje til å sende den.

Men da eg fekk den igjen var det samme feilen (monitor utgangen er ødelagt). Så da måtte eg kjøre den til bergen igjen for reparasjon.

Og når den er fikset må eg igjen kjøre til Bergen, for å hente den.

Er dette rett?

Postet den her siden tråden omhandlet H/K og hificenteret, orket ikkje starte ny tråd.

Ver så snill og svar, hificenter er bestemt på at det er min jobb å sende/hente den. Men det er jo ikkje min feil at dem selger meg eit defekt produkt.

MVH
    Frode

Intermediate tazzat sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har krav på å få dekket frakt begge veier ved en sak som denne.
    Men...Du kunne kjøpt en eske som passet til den og sendt den med posten.
    Så jeg hadde tatt kontakt med forbrukerkontoret og hørt med dem hva som er rimelig å kreve fra din side i fraktutgifter.
    Uansett så skal selger stå for frakt begge veier.

Vet dette gjelder ved fjernsalg(internett o.l) men er ikke sikker på om det gjelder ved kjøp i butikk,men det vet forbrukerkontoret.

Newcomer HNB79 sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har en forsterker, den er ca 6-7år gammel.
    For ca 4-5år siden slo lynet ned i forsterkeren, fikk dette dekket av garanti,uten noe mas.
    Stå på krava.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke bare meg som har slitt med hificenteret og HK produkter derifra forstår eg...

Handler aldri der igjen etter de erfaringene eg har...

Selv gav eg opp og solgte forsterkeren til slutt...

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •