Hei,

I helgen fikk jeg endelig rotet meg til å kjøpe noen høyttalere og kople opp igjen min kjære Yamaha RX-V1500 receiver. S-Video ble benyttet for Monitor Out (med S-Video -> Scart overgang på TV-siden).

Motorola dekoder ble koplet til forsterkeren med S-Video, og på dekoder-siden - nok en S-Video -> Scart overgang.

Dette fungerte ypperlig for kabel-TV, men composite inn fra PS2 ble i sort/hvitt, samt at XBox360s component kabler ikke kunne benyttes da RX-V1500 ikke støtter downconverting av videosignaler. I tillegg gikk jeg tom for kabler/overganger, og fikk ikke koplet opp DVD-spilleren.

Påfølgende dag ble derfor 2 stk Component kabler handlet inn - 1 for Monitor Out, og 1 for DVD-spilleren.

Så kommer vi til det faktiske problemet: Da jeg koplet receiveren til TVen via Component istedet for S-Video så ble bildet på kabel-TV "rart". Nesten fargeløst/sort-hvitt, men med fargeskjær i kontrastområder. XBox-en, PS2 og DVDen funker helt fint.

Noen som har forslag til hva dette kan være, hadde håpet å kunne kople alle AV-kildene til forsterkeren for enkelthetsskyld...

På forhånd takk,
Yngve