Effektforsterker er gretten; Hjelp!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 15 av 15
    Intermediate Mute sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    840
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Exclamation Effektforsterker er gretten; Hjelp!

Hei og god kveld.

Det er ikke forsterkeren som var gretten men surround-receiveren. Dette har jeg funnet ut etter at tråden ble startet.
    Har en god stund kjørt min Nad C370 som effektforsterker til frontene igjennom surroundreceiveren Nad T753. Nå har jeg solgt C370`en og skal bruke T753 som eneste forsterker. PROBLEMET er at receiveren går i protect mode, og det smeller litt i front høyttalerene. Dette skjer kun når jeg har den metall-bøylen mellom pre-out og main-inn er det vel. Slik som det er på de andre pre-out`ene. Jeg blir gal da jeg ikke får lyd i fronthøytt. RÅD og tips taes i mot med stor glede.

Martin

Intermediate Kjeksen sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    760
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Samme skjedde hos en venn av meg, men det visste seg at sikringene og alt det elektriske i huset, spesielt sikringene vel, ikke var "store" nok. (nå er ikke jeg en trikker, så har ikke peiling på hva ting og tang er, men det var noe sånn). Kan jo hende det er noe av det samme hos deg, de slår seg av om det ikke er strøm nok.

Men om det har funket før så er det veldig rart!

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    840
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er nok ikke det at de ikke får nok strøm. Har prøvd å lese meg til ett svar i manualene men de sier ingen ting om det! ARG! Pøs på med tips!

Intermediate Kjeksen sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    760
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok. Håper du finner svaret!

ID&T :-D

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    840
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Thumbs up

Ingen som kan hjelpe en stakkars. Fyren på Hifi-klubben hadde ikke tid til å snakke med meg! Leverer jeg den inn koster det med en gang en hel del.

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    840
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trenger fortsatt hjelp!!

Intermediate Qrt sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    1,549
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ikke rett og slett en ledning som ligger litt borti chassi på forsterkeren da?

Intermediate freddie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    3,175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kan nok kanskje være en dårlig kobling et sted, gå over disse bøylene, og sjekk høyttalerkablene til frontene dine at det ikke er noen "løse tråder".

Intermediate killroy sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,198
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig med freddie her, sjekk at det ikke ligger noen løse "kordeller", dvs. små fliser av HT kabling på HT terminalene som kan ligge inntil Chassis (dvs. signal Jord), da går forsterkeren(E) i protect mode.

Er Front HT OK mht. kabling ellers og holder seg over 4Ohm, så skulle dette ikke kunne skje.

/L

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    840
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fant en slik løs kabelbit som dere tipset om. Men, beklager. Det hjalp ikke å fjerne denne. Har fler ganger gått grundig over alle kabler. Fronthøyttalerene er Dali Axs 8000 og jeg tror de er på 5ohm. Bak høyttalerne og center er Cerwin Vega CLS-serien, og er på 8ohm. Problemet var og tilstede når jeg hadde høyttalerne koblet til effektforsterker men når denne spilte alene var det ikke noe prob. Den var koblet fra pre-out på receiver og til main inn på eff. Jeg tror det er pre-out som er deffekt men jeg har jo ikke mye peil heller.

Intermediate Qrt sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    1,549
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du en mp3spiller eller noe lignende med volumkontroll på da, som du kan prøve å koble på main-in for å se om det funker da? Isåfall; husk å skru volumet helt ned på denne spilleren før du starter showet. Funker det da vet du at effektdelen er i orden, og det er på tide å prøve å koble spilleren til forforsterkerdelen (på feks CD in) med bøylene mellom main-out og pre-in på plass. Funker det da også er det nok spilleren du vanligvis bruker som er moden for utskifting.

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    840
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selv om ingen ting er koblet til, så går den i protect-mode. Gir opp den. Nå skal den inn på service for 2.gang! Receivere er noe Nad ikke er gode på!

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    919
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    NAD har vels tort sett "gretne" produkter, nei stort sett i slike saker er det vel bare å levere den inn til service, er den ikke for gammel burde det vel gå på garanti, og hvis den ikke er altfor gammel er det vel noe slikt som reklasjonsrett og slikt. Et slikt produkt er vel meningen skal holde noen år.

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    840
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Endelig levert inn. Nå blir den i allefall så god som ny. Det var noen mute-transistorer som var gåene. Hva er det? Jaja. Blir godt å få den i stand igjen. Og som ny!

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bruker du de billige bøyler mellom Pre Out og Main In kan det svare sig å skifte de ut med en kort god kabel.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •