Yamaha vs. Denon. Vanskelig valg

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 50
    Intermediate magnuswb sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Yamaha vs. Denon. Vanskelig valg

Det nærmer seg oppgraderings tid og jeg har kikket litt på disse to kandidatene. Tenker å kjøpe Reciever og dvd-spiller samtidig:

Yamaha RX-V1700 Reciever – 8498 Kr
    Yamaha DVD-S1700 Kr DVD-spiller – 3690 kr
    fra lsound.no

eller:

Denon AVR-2807 Reciever - 8998 Kr
    Denon DVD-1930 DVD-spiller - 2798 Kr
    fra HFK

Har også sett på Pioneer, men har hørt disse er litt "spisse i kantene" når det gjelder diskant og så har de ikke noen dvd-spiller i prisklassen min, 3-5k.

Hva tror dere er best å gå for? Det er jo nesten så og si bare skallet som er ulikt... :-D Men romkorreksjonen i 2807 står høyt...

Intermediate shakudu sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser du har Denon fra før av.. Er det noen grunn til at du heller ville hatt Yamaha?
    Jeg ville valgt Yamaha men det er kun fordi jeg har hørt at det er en bra combo med Focal

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vært spennende å prøvd noe nytt. Utforska litt andre merker... Men liker Denon fryktelig godt. :-D Både i stereo som fatters har og i sorround.

Newcomer Johansen^ sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville nok valgt Denon, detter er pga at jeg er meget fornøyd med det selv..

ser du har Denon fra før, og kan jo være arti å prøve noe nytt...
    jeg har alldri hatt sansen for yamaha forsterkere, vet ikke hvorfor heller :???:

Du får ha lykke til videre, og håper du blir fornøyd uansett hva du velger :-D

Active
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av magnuswb
    Hva tror dere er best å gå for? Det er jo nesten så og si bare skallet som er ulikt... :-D Men romkorreksjonen i 2807 står høyt...
    Yamaha RX-V1700 har jo også automatisk romkorreksjon. Men du mener kanskje at Denon sin er bedre?

John Roger

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Audyssey MultEQ XT er og blir den beste romkorreksjonen på markedet, og det nevnes i det fleste anmeldelser av Denon sine produkter... Så ja, den er bedre. Men om den er mye bedre veit jeg ikke, men trenger best mulig romkorreksjon da jeg har et litt vanskelig rom som ikke vil spille helt på lag med lyden...

Intermediate Pinguz sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har begge Denon produktene selv, og trur ikke du blir skuffet hvis du velger de. Men har ikke prøvd Yamaha produktene så veit ikke hvordan de er i forhold.

Active
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=magnuswb]Audyssey MultEQ XT er og blir den beste romkorreksjonen på markedet

Noen mener også at den er den værste, så dette er vel høyst diskuterbart

Intermediate Pinguz sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=Vallhall]
    Sitat Opprinnelig postet av magnuswb
    Audyssey MultEQ XT er og blir den beste romkorreksjonen på markedet

Noen mener også at den er den værste, så dette er vel høyst diskuterbart
    Hvem mener det?

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lurer jeg også på. Til nå har jeg kun hørt skryt og skryt.8-)

Active
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=Pinguz]
    Sitat Opprinnelig postet av Vallhall
    Hvem mener det?
    Jeg har lest reviews av Denon forsterker med denne autokalibreringen, og har sett mange mixede meninger om den. Hvis dere går inn på linken til "Tiger" i Yamaha RX-V2700 diskusjonen og ser på testen om denne yamahen ser dere hvilket autooppsett som fungerer best hos ham som tok denne testen, jeg sier ikke på noen som helst måte at Yapo til Yamaha er best, men det er slettes ikke alle som mener Denons oppsett er best, dette har vel kanskje også å si på rommets egenskaper

Intermediate bigtor sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Laksevåg
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kan si at som eier av pioneer så har jeg aldri vært plaget av spisse kanter på lyden og den er meget god på autokalibrering(som den også har fått mye skryt for i tester).Den er også ranket som nr1 av bladet hjemmekino.
    Mvh bigtor

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Yamaha! :-D
    Løp å kjøp.

Velkommen til L-Sound!

Jeg bestilte RX-V2700 i går, kommer til meg Lørdag.

Active
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bigtor
    Jeg kan si at som eier av pioneer så har jeg aldri vært plaget av spisse kanter på lyden og den er meget god på autokalibrering(som den også har fått mye skryt for i tester).Den er også ranket som nr1 av bladet hjemmekino.
    Som sagt, hva som er best kan vel alltids diskuteres, selv har jeg 9bånds EQ på min pioneer MCACC og har aldri justert dette eller tweaket det på noe vis, da jeg kun har latt forsterkern gjøre dette sjøl, og jeg har heller aldri hørt hverken Denons sitt eller Yamaha sitt system, men på de aller nyeste modellene fra disse merkene og da spesielt hvis man går opp i pris tror jeg de alle er veldig gode, men på pioneer AX4asi som jo er meeeget avansert tror jeg nesten du må være rakettforsker for å få mest ut av den, eller du må ihvertfall bruke lang tid for å fintune den hvis du ikke er fornøyd med det automatiske oppsettet, og folk vil vel helst ha underholding fra forsterkern enn å bruke tid på tweaking, så jeg tror nok også at betjeningskomforten kanskje vil bli bedre på nye modeller

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skjønner... ;-) Vi får se, har litt tid å velge på da så prøver å finne ut mest mulig før det evt. kjøpes.

Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Laksevåg
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vallhall
    Som sagt, hva som er best kan vel alltids diskuteres, selv har jeg 9bånds EQ på min pioneer MCACC og har aldri justert dette eller tweaket det på noe vis, da jeg kun har latt forsterkern gjøre dette sjøl, og jeg har heller aldri hørt hverken Denons sitt eller Yamaha sitt system, men på de aller nyeste modellene fra disse merkene og da spesielt hvis man går opp i pris tror jeg de alle er veldig gode, men på pioneer AX4asi som jo er meeeget avansert tror jeg nesten du må være rakettforsker for å få mest ut av den, eller du må ihvertfall bruke lang tid for å fintune den hvis du ikke er fornøyd med det automatiske oppsettet, og folk vil vel helst ha underholding fra forsterkern enn å bruke tid på tweaking, så jeg tror nok også at betjeningskomforten kanskje vil bli bedre på nye modeller
    Jeg må si at betjeningskomfort er meget god på pioneer og jeg forstår ikke helt utsagnet ditt om at du må være rakettforsker for å hente ut det som ligger i den?og det som jo er det geniale med den er jo auto oppsettet på den og hva det gjør med lydbilde.Jeg har ikke måttet gå inn å forandre på noe særlig etter at den har kjørt autokalibreringen.Jeg har hørt både denon og yamaha og sony sine receivere i samme klasse og ut ifra det jeg har hørt så er pioneer ett meget godt valg:-)
    Mvh bigtor

Active
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bigtor

Jeg baserer utsagnet mitt på tester og utifra bruksanvisningen jeg lastet ned

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fakta:

- "Alle" receivere har gode tester
    - "Alle" receivere har fornøyde eiere
    - "Alle" receivere har misfornøyde eiere
    - "Alle" receivere har best romkorreksjon
    - "Alle" receivere har sine sære sider
    - "Alle" receivere har svakheter

Yamaha vs. Denon hos meg: Jeg har 3 siteplasser, og primært er det kun 2 voksne som bruker hjemmekinoen. Av og til så er det 3 barn under 8 år. Sistnevnte populasjon bryr seg egentlig fint lite om lydkvaliteten i surrerundt modus. Mitt valg var Yamaha fordi jeg ikke hadde bruk for å korrigere lyden til opptil 6 sitteplasser (ref. Multi EQ XT til Denon). Å kunne få en sweetspot var nok. Jeg gadd heller ikke utføre 6 målepunkter med Denon hver gang RK skulle måtte kjøres. Yamahas RK kjører man 1 gang.

Sjekker man Audyssey Welcomes You så ser man hva jeg mener. Og, leser man aktos eksperiment så skjønner man enda mer:

Konklusjon: Vi snakker egentlig om marginer når det gjelder ytelse. Det det koker ned til er smak og behag og følese for enkelte merker. De fleste som kjøper nyere receiver i dag blir fornøyd uansett. Kun et fåtall blir misfornøyd. Så moralen er egentlig at det er hipp-som-happ...

Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Laksevåg
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Fakta:

- "Alle" receivere har gode tester
    - "Alle" receivere har fornøyde eiere
    - "Alle" receivere har misfornøyde eiere
    - "Alle" receivere har best romkorreksjon
    - "Alle" receivere har sine sære sider
    - "Alle" receivere har svakheter

Konklusjon: Vi snakker egentlig om marginer når det gjelder ytelse. Det det koker ned til er smak og behag og følese for enkelte merker. De fleste som kjøper nyere receiver i dag blir fornøyd uansett. Kun et fåtall blir misfornøyd. Så moralen er egentlig at det er hipp-som-happ...
    Vel ut i fra konklusjonen din så er det ikke noe vits i at man spør her på forumet når man er usikker på hvilket produkt man skal satse på for de er jo nesten like gode alle sammen:-)
    Mvh bigtor

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres greit ut det, men er det noen steder man kan stikke innom å høre Yamaha produkter? Helst ikke elkjøp, lefdal og slike steder...

Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •