Yamaha vs. Denon. Vanskelig valg - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3
Viser resultater 41 til 50 av 50
    Newcomer nutts sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    153
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Når det gjelder størrelsen på volum displayet, så er vel det mer enn stort nok er det ikke?
    Når jeg ser film så står volum altid på det samme uansett!
    Når jeg spiller musikk, så er det ørene og humøret som bestemmer hvor høyt jeg spiller.

De nye DVD spillerene til Yamaha får mye skryt av de som allerede har kjøpt dem, både på musikk og film. Hadde jeg ikke hatt min pioneer DVD så hadde jeg iværtfall kjøpt meg en ny DVD fra Yamaha.

Intermediate Kolschtat sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    867
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser ut som brikkene faller på plass her =)

Uansett, kjøp en DVDS1700, jeg lurer nemlig på om den er bra
    Neia, kjøp det du synes er best, men skulle valget falle på en DVDS1700 hadde jeg satt pris på et "mini-review".

Lykke til!

Intermediate magnuswb sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter mer research og studering av reviews, og reviews av forgjengeren så tror jeg går vekk fra Yamahaen. Var også å så på den igår.

Grunn:
    - Stygge og rotete OSD menyer
    - Uoversiktlig og rotete display
    - Romkorreksjon uten mulighet for flere plasser, dette trenger jeg da jeg har ofte folk hos meg og ser på film.
    - Hva i svarte skal jeg med alle de tullete DSP/sound field/bla bla modusene????
    - Vanskelig å forlate Denon

noen vil kalle dette for idiotiske bagateller, men for meg teller det...

så konklusjonen da er vel at det blir en Denon da...

Intermediate bigtor sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Laksevåg
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av magnuswb
    Etter mer research og studering av reviews, og reviews av forgjengeren så tror jeg går vekk fra Yamahaen. Var også å så på den igår.

Grunn:
    - Romkorreksjon uten mulighet for flere plasser, dette trenger jeg da jeg har ofte folk hos meg og ser på film.
    - Hva i svarte skal jeg med alle de tullete DSP/sound field/bla bla modusene????

Jeg vil opplyse deg om at det er enkelte som har hatt problemer med auto oppsettet(romkorreksjon)på denon.Det har vært snakket om ekkoeffekt og ett par andre ting.Det er jo ikke sikkert at det blir ett problem i ditt tilfelle men tenkte at jeg ville opplyse deg om det før du handler.
    Mvh bigtor

Newcomer nutts sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    153
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Uansett så er det lov å ha forskjellig smak...

Yamaha har faktisk fått veldig mye skryt for sin oversiktlige OSD meny, du trenger heller ikke manual for å bruke den. Nå har ikke jeg benyttet Denon sin, så jeg kan ikke svare på om den er bedre eller dårligere enn Yamaha sin.
    Jeg synes iværtfall att Yamaha sin er flott.

Displayet rotete på Yamaha ??
    Rotete display har jeg i bilen min hvor det faktisk hadde vært praktisk med ett clean display, på receiveren min benytter jeg ikke displayet så for meg funker det fint.

Hva skal du med 6 middels bra justerte lytteposisjoner når du kan få 1 stk perfekt justert lytteposisjon meg Yamaha? La kompisene og de som besøker deg nøye seg med de andre ujusterte plassene, siden det er du som har betalt kalaset, så hvorfor skal du sitte i en middels godt justert lytteposisjon?

Alle DSP modusene kan jeg være enig i, men de følger jo med uten att du betaler særlig for de, så hvorfor ikke, noen ganger kan de faktisk være ganske artige.

Det er ikke idiotiske bagateller hvis det er viktig for deg under valget av produkter til DIN hjemmekino. Uansett om du velger Denon eller Yamaha, så får du ett produkt som er markedsledende på hjemmekino, og som garanterer deg mange mange timer med morro i din kino.

Sitat Opprinnelig postet av magnuswb

Grunn:

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror det er veldig forskjellige oppfatninger av Denons romkorreksjon, men jeg har KUN lest skryt av denne i tester. Refererer her også til en del tester av 3806 siden den har samme romkorreksjon. Yamaha sin har det vært blandede meninger rundt, men betyr ikke at den er dårlig.

Hjemme, der kinoen står, så er det flere som bruker kinoen når ikke jeg er hjemme, og der er Denon sitt oversiktlige menysystem godt kjent så det blir ikke store overgangen ved reciever kjøp og lett for dem å bruke. Og når displayet er dominert av DSP moduser så gjør det det ikke så mye enklere.

Og ofte jeg sitter å ser film sammen med andre kritiske ører og da mener jeg at romkorreksjon der opptil flere plasser kan "korrekteres" er et must. Noen ganger må man tenke på flere enn seg selv. No offence, dere som mener sweetspot romkorreksjonen er best. :-D ...av og til er det godt å ligge når man ser på "trege" filmer og da havner man ofte ut av sweetspot posisjonen. :-P

Så dette er da begrunnelsen... etter timer med research og turer i tankeboksen. Så blir det 2807 i denne runden, så får vi se hva neste runde blir. om et år eller 2. og så kan vi lukke denne tråden egentlig...

takker for alle innlegg. har vært til stor hjelp og veldig lærerikt.

Intermediate Globe sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,358
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prosessen frem til beslutning er en stor del av "jobben" ved oppgradering :-). Grattis med den delen, blir spennende å se dine erfaringer når du har fått den i hus og tweaket og kost deg litt med den nye boksen :-) Keep us posted !

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I will! Bare sjekk innom kinoen min av og til så blir det oppdateringer der... Prøver å få det i hus fortest mulig. Må bare få en siste slant med peng i hus :-D

Intermediate Globe sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,358
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skal følge med :-) Kan være greit å sjekke lagerstatus hos HFK om du skal kjøpe nytt. Da jeg omsider bestemte meg for Merke og Modell, ble det bestillingsvare ut av det, og VENTING :-( .....waiting...... :-D

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja veit, ...men har en liten kontakt som kan skaffe et lite tilbud til en fornuftig liten pris...hyssjjj...:-P Men skal sjekkes opp ja!

Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •