Yamaha vs. Denon. Vanskelig valg - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 50
    Intermediate bigtor sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Laksevåg
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av magnuswb
    Høres greit ut det, men er det noen steder man kan stikke innom å høre Yamaha produkter? Helst ikke elkjøp, lefdal og slike steder...
    Du kan jo spørre noen her på forumet som har yamaha om du kan få en demo hjemme hos de?Men min mening er at pioneer er vel så god og at du burde ta en prøvelytt på den og.
    Mvh bigtor

Intermediate magnuswb sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tviler ikke på at Pioneer er dårlig, og skal sjekke ut VSX-2016, evt. AX2AS-S da det går ann å få dem skitbillig hos fyndbørsen. Men greia er at Pioneer ikke har noen dvd-spillere i 3-4 k klassen... Men dette er ikke superviktig.

Så oppsummering av dette er jo at uansett hva man velger av recievere i 8-10k klassen så blir man fornøyd! :-D

Men hvordan er Yamaha DVD-S1700 mot Denon DVD-1930? Tror det er ganske likt her og, men S1700 har fått mye skryt for cd-avspilling har jeg hørt og noe mer solid i oppbygning. Noen erfaringer?

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    870
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde en Denon 2807 i 3 mnd før jeg byttet til Yamaha RX-V2700. Og for å si det sånn; jeg angrer ikke et sekund!
    Det eneste som var bedre på Denon'en var displayet... Er litt vanskelig å se volumnivået fra 3 m på Yamaha'en, ellers så slår den 2807'en på det meste.
    Også romkorreksjonen fungerer mye bedre på Yamaha'en. Bruker den anbefalte innstillingen på 2700'en, men på Denon'en så var resultatet av romkorreksjonen så dårlig (i mine ører) at jeg brukte standard / flat innstilling.
    Nå er du forsåvidt interessert i RX-V1700, men forskjellen mellom 2807 og RS-V2700 er så stor at jeg tror at 1700'en også er bedre. (Og DVD-S1700 ser ut som en meget bra spiller ifølge specs ihvertfall, men jeg bytter ikke ut Pioneer'en ennå nei....)

Kan vel legge til at Yamaha alltid har spilt bra sammen med Tannoy da...

Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Laksevåg
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av magnuswb
    Tviler ikke på at Pioneer er dårlig, og skal sjekke ut VSX-2016, evt. AX2AS-S da det går ann å få dem skitbillig hos fyndbørsen. Men greia er at Pioneer ikke har noen dvd-spillere i 3-4 k klassen... Men dette er ikke superviktig.

Så oppsummering av dette er jo at uansett hva man velger av recievere i 8-10k klassen så blir man fornøyd! :-D

Men hvordan er Yamaha DVD-S1700 mot Denon DVD-1930? Tror det er ganske likt her og, men S1700 har fått mye skryt for cd-avspilling har jeg hørt og noe mer solid i oppbygning. Noen erfaringer?
    Jeg ville gått for pioneer ax2 med denon dvd1930?Ønsker deg lykke til med valget ditt:-)
    Mvh bigtor

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    870
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og bor du i eller i nærheten av Oslo, kan du jo kjøpe Yamaha hos Stereofil. Jens er fin å prute med han, så du får det nok for Lsound priser...
    (Nei, jeg jobber ikke der men har handlet der ja.)

Active
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    BigZ

Hvordan fungerer DVD spillern din med yamahaen?, har samme spiller selv(hvis du fremdeles har den som står i sign)

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bigtor
    Vel ut i fra konklusjonen din så er det ikke noe vits i at man spør her på forumet når man er usikker på hvilket produkt man skal satse på for de er jo nesten like gode alle sammen:-)
    En verdi er det jo å spørre. Men det betinger at man oppgir nok opplysninger til at folk her på forumet kan svare.

Dvs. f. eks. type høytalere, rommet (demping, møbler, dimensjoner) og ikke minst for filmlyd: Hvor mange skal benytte "sweetspot". Vil man inngå kompromisser (les; mange sitteplasser) eller kun ha bruk for 1-2 sitteplasser på det jevne.

Mao. er spørsmål som "Hvem er best av Denon, Marantz, Pioneer og Yamaha?" helt meningsløse uten flere opplysninger, type utstyr, primærbruken og rommet. Dessuen har hver produsent mange modeller med sine ulike egenskaper...

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    870
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vallhall
    BigZ

Hvordan fungerer DVD spillern din med yamahaen?, har samme spiller selv(hvis du fremdeles har den som står i sign)
    Ja, jeg har den ennå (og skal ikke bytte før det fins en kombo Blu-Ray/HD-DVD med sonefri DVD del som er minst like god som Toshiba HDEX1...)

Litt vanskelig å svare på det første spørsmålet ditt, da jeg ikke har noe å sammenligne med. Har kun prøvd 989'en sammen med 2700'en.
    Men det jeg hører, høres bra ut det. Bruker den klart mest til film, da jeg dessverre er blitt mp3 avhengig. (Har HTPC som tar seg av det meste av musikk avspilling)
    Men har jo hørt den med gode innspillinger på cd, og er godt fornøyd med hva den presterer.

Var det noe spesielt du lurte på?

Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Laksevåg
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    En verdi er det jo å spørre. Men det betinger at man oppgir nok opplysninger til at folk her på forumet kan svare.

Dvs. f. eks. type høytalere, rommet (demping, møbler, dimensjoner) og ikke minst for filmlyd: Hvor mange skal benytte "sweetspot". Vil man inngå kompromisser (les; mange sitteplasser) eller kun ha bruk for 1-2 sitteplasser på det jevne.

Mao. er spørsmål som "Hvem er best av Denon, Marantz, Pioneer og Yamaha?" helt meningsløse uten flere opplysninger, type utstyr, primærbruken og rommet. Dessuen har hver produsent mange modeller med sine ulike egenskaper...
    Ja og jeg svarte ut ifra de opplysninger han kom med og det var derfor jeg anbefalte pioneer da den har ett meget godt auto oppsett som gir ett meget godt resultat uansett rom og oppsett og jeg svarte ut ifra mine egne erfaringer.
    Mvh bigtor

Newcomer nutts sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    153
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om du velger Yamaha, Pioneer eller Denon, så blir du uansett fornøyd.
    Som nevnt tidligere i tråden, så er det kun snakk om marginer som skiller dem.
    Skulle jeg valgt så hadde jeg valgt Yamaha, men nå skal det også sies att jeg har aldri hatt noe annet enn Yamaha....

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for kjempe respons. Skal gå litt i tenke boksen... Så får vi se hva det blir, men det blir en stund til. De penga vøtt. Men viktig å gjøre research.

...og bare å fortsette å komme med innspill. F.eks andre kandidater, der kriteriene er HDMI, romkorreksjon, helst en form for videoprosessor (de-interlacing, oppkonvertering osv) og fin lyd. :-D

Står da mellom disse:
    Pioneer VSX-AX2AS-S - ca. 8500 fra fyndbørsen*
    Yamaha RX-V1700 - 8500 kr hos lsound
    Denon AVR-2807 - 9000 kr hos HFK
    *veit at AX2 ligger nesten i en annen klasse enn disse...

mulig jeg drøyer dvd-spiller litt, men kandidater her er:
    Yamaha DV-S1700 - 3700 kr hos lsound
    Denon DVD-1930 - 2800 kr hos HFK

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    RX-V1700 har ikke skalering, men det har RX-V2700. Research er gull verdt.

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Klar over det, det har ikke 2807 eller AX2 heller...så hvorfor jeg skreiv det skjønner jeg ikke helt...:P

Slik det ser ut nå så står komboen Yamaha DVD-S1700 og Yamaha RX-V1700 høyt.

Men har alltid irritert meg litt over displayet på yamahaene, åssen funker det på dagens recievere?

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva består irritasjonen i? Liten skrift? Feil farge?

Active
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Hva består irritasjonen i? Liten skrift? Feil farge?
    Er nok irriterende at displayet for volum er så fryktelig lite

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De er litt rotete, men man blir vel fort vant til det. Så på en eldre 659 her om dagen, og likte ikke helt displayet, men som sagt blir vel vant til det og lærer fort..:-D

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vallhall
    Er nok irriterende at displayet for volum er så fryktelig lite
    Kan være enig i det.

Men: Dersom man har koblet opp sin RX-Vx700 mot en skjerm/projektor så er det ikke et reelt probelm. På den annen side så er det jo volumet man hører som er mest interessant, da inngangsvolumet fra ulike kilder kan variere og følgelig betyr tallet i displayet ingenting. Når det er sagt, så kan RX-Vx700 justere inngangsnivået på alle kilder uavhengig...

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det høres veldig bra ut. RX-V1700 ble også årets reciever i 750-1000 punds klassen i What Hi-Fi og det lover jo veldig bra! :-D

I tillegg skal DV-S1700 være knallgod på cd og SACD/DVD-A, i tillegg til et fantastisk bra bilde.

Hmm...

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når det gjelder Yamahas DVD-spillere (f.eks. DVD-S1700) vs. Denons spillere...ja da hadde jeg sånn umiddlerbart ikke kjøpt Yamaha. Men det valget er ikke tuftet på seriøs research...

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skjønner, men siden spilleren er såpass ny så er det ikke mange tester å finne. Klart den ikke kan stille opp mot 2930, men den har så og si samme innmaten som 1930, bare litt mer solid oppbygd og noen ekstra features. men betyr ikke at den er bedre...

Så vi får se....

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •