Hei dere,

Har så smått fått installert min 3806 i mitt 4.0 oppsett hjemme. Kjører pre-ut på front for å benytte meg av 2-kanals oppsettet mitt. Bakhøtalerne er koblet til Surround A (prøvde først surround back da høtalerne er bak meg, men det gikk ikke uten at surround A eller B er tilkoblet)

Jeg har kjørt auto-oppsett et par ganger. Surroundhøytalerne kommer alltid opp som "små", hvilket de absolutt ikke er (15" basselemet). Har gått inn i menyen manuelt og forandret dette, men jeg tenker da at EQ instillingene ikke blir riktig. Enig?

EQ på "flat" eller "front" låter helt klart best, både i DTS og stereo. "Audyssey" låter dårlig, men det har sikkert med målingene mine å gjøre.

Auto-oppsettet setter FL +12 db, FR +11,5 db, SR -12 db og SL -11,5 db og X-over freq. på 250Hz på SR&SL. Det er ca 4,5m fra front og 1,2 m fra bak (ved kino).

Ser at receiveren har 3 user-profiler. Kan disse ha forskjellig rom innstillinger mht høytaler oppsett og EQ innstillinger? Kunne tenke meg å ha user 1 som 2-kanal og user 2 som film, da "sweetspot" er 2 hvidt forskjellige steder for musikk og film.

Brukermanualen er tykk som en bibel...

Kommer til å teste mere i løpet av helgen. I'll be back....