Test av Abrahamsen!!! - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 67
    Active
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    357
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Uten sammenligning forøvrig, så fikk jeg meldingen (hos elkjøp) om at "når man har en bakprojeksjons tv, må man regne med å bytte kanoner en gang i året". Har ikke sett "selgeren" der etter dette.

Active Perminow sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    340
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jblfan
    Uten sammenligning forøvrig, så fikk jeg meldingen (hos elkjøp) om at "når man har en bakprojeksjons tv, må man regne med å bytte kanoner en gang i året". Har ikke sett "selgeren" der etter dette.
    Tror dette er tråden du leter etter for syting: http://avforum.no/forum/receivere-fo...=elkj%F8p+hifi

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Revox
    Vet ikke med de andre. Men denne elkjøpen gjør ihvertfall det. De har masse forskjellige modeller og sub'er.

Var innom idag og hørte på Abramhamsen koblet opp på et par Magnat Quantum 505. Synes jeg hørte noe veldig rart i den venstre høyttaleren, en konstant during. Samt at den høyre høyttaleren spillte høyere. Mens jeg tasset rundt anlegget kom det en selger bort til meg og sa ifra at de hadde fått problemer med forsterkeren. Den sendte støy ut på venstre høyttaler og volumet var økt på høyre. De hadde prøvd å bytte om høyttalere samt signalkabler uten hell. De ventet på svar fra service avdelingen til abrahamsen så for deres del og alle andre håper jeg det bare var en barndoms feil på dems utstillings produkt. Idet jeg var ferdig med titten skrudde de det av. Synd at det ikke funket som det skulle.. Hadde veldig lyst å få hørt skikkelig på det. Og best av alt de hadde BLISS Quiet Letters som demo cd på det!!! Slå den!

Hmmm, har hørt dette har vært problem på en annen abrahamsen forsterker også, at lyden var høyere i den ene kanalen. I tillegg at lyden forsvant i den ene kanalen når han spilte på lavt volum... Han har sendt forsterkeren på service allerede, kjedelig ettersom han kun har hatt den i ca 2 uker

Intermediate b-ill sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    972
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var på elkjøp i dag og hørte på denne abrahamsen og energy -pakka. Dem skulle forøvrig ha 19999kr.

Syntes lyden hørtes meget bra ut. Klar vokal, fint lydbilde. Var faktisk litt lysten på å handle det.

Noen som har erfaringer med Energy? Abrahamsen skal vel være et stabilt merke.

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Energy kommer visstnok fra Canada og er bygd rundt ett forskningsmiljø som bla. Mirage og Definitive Technology har sitt utspring fra.
    Hvis du er fornøyd med lyden så er det vel ingenting å tvile på;-)?

Intermediate b-ill sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    972
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, det jeg hørte var meget bra. Men når sto jeg i en Elkjøp forretning med masse andre lyd kilder. Så er vel ikke den beste plassen og teste.

Men Mirage og Definitive Technology er vel kvalitet, så da er vel Energy ikke så dumt heller.

Active
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    357
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med service om noe skulle gå galt? Min erfaring med denne kjeden er ikke positiv.

Mitt råd: kjøp i spesialforetning med eget service veksted.

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skulle noe skje med forsterker eller cd, så tror ikke jeg at det vl være noe problem. Per (Abrahamsen) har iallefall behandlet sine kunder godt og tror ikke han vil gå med på at Elkjøp vil sette han eller merket i ett dårlig lys;-)

Active
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    357
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BGuarden
    Skulle noe skje med forsterker eller cd, så tror ikke jeg at det vl være noe problem. Per (Abrahamsen) har iallefall behandlet sine kunder godt og tror ikke han vil gå med på at Elkjøp vil sette han eller merket i ett dårlig lys;-)
    Gjenstår å se.

Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    340
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    All service sendes direkte til Abrahamsen selv. Du kan levere produktet i elkjøp butikken du kjøpte det inn så sender de det på service for deg. Er ikke noe farlig med det, så "løp og kjøp"

Active
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    357
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Perminow
    All service sendes direkte til Abrahamsen selv. Du kan levere produktet i elkjøp butikken du kjøpte det inn så sender de det på service for deg. Er ikke noe farlig med det, så "løp og kjøp"
    DEN har jeg hørt før. PLURP kan jeg si. Tar MÅNEDER.

Klart de som er ansatt i kjeden vil si noe annet.

Intermediate Audiomur sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    2,205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gjenstår å se.
    Og hvis abrahamsenproduktene er like stabile som Electrocompaniet har vært, så finner vi ut av det ganske kjapt.

Active
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    357
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Audiomur
    Og hvis abrahamsenproduktene er like stabile som Electrocompaniet har vært, så finner vi ut av det ganske kjapt.
    Yea.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

At det tar mnd tviler jeg på. Produktene som leveres på service blir pakket og sendt iløpet av en til to dager så hvis Abrahamsen har deler på lager burde det ikke ta altfor lang tid. Hvis det skulle ta lang tid på service så er det ikke Elkjøps feil, men evt verksted/leverandør som ikke har deler. Er jo trossalt ikke Elkjøp som repararer produktene.

Intermediate wizkid sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,436
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når det gjelder service så nevner jeg min fars TV som ble funnet på lageret etter 2 uker på "rep." hos Elkøp. Den stod der den ble plassert ved innlevering. Etter å ha sagt hva han mener lovet de å få det gjort umiddelbart. Ble levert til Elkjøp rundt 1.desember, kom tilbake ferdig rep. i midten av februar.
    Abrahamsen har også blitt lovet i butikkene i lang tid nå. Siste dato jeg fikk var 20.mars. Ennå så ventes de inn "når som helst". Tror de har problemer med leveransene rett og slett.

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Fælt hvor negativ du var da:-)
    Har nå hatt nesten like mange dårlige erfaringer med feks. Hifisenter-kjeden.
    Men, gi nå Abrahamsen sjansen å bevise at valget å selge produktene gjennom Elkjøp ikke var en tabbe;-)
    Både ryktet til produktene og Abrahamsen selv fortjener såpass...

Intermediate wizkid sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,436
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har troen på Abrahamsen-produktene, men du skal betale godt for å få meg til å tro på Elkjøp.

Active
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    357
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av scarymary
    (Snip) Er jo trossalt ikke Elkjøp som repararer produktene.
    Netopp det som er problemet.

Active
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    357
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BGuarden
    Fælt hvor negativ du var da:-)
    Har nå hatt nesten like mange dårlige erfaringer med feks. Hifisenter-kjeden.
    Men, gi nå Abrahamsen sjansen å bevise at valget å selge produktene gjennom Elkjøp ikke var en tabbe;-)
    Både ryktet til produktene og Abrahamsen selv fortjener såpass...
    Er ikke negativ, bare realistisk. Jeg har kjøpt mange produkter på Elkjøp, men tør rett og slett ikke kjøpe produkter som kan trenge service. Dette p.g.a. et kjøp av en 52" sak som ingen i ettertid vil ha med å gjøre.

De fleste kjeder er likedan, ikke bare Elkjøp. Derfor handler jeg andre steder.

Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    340
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er ikke negativ, bare realistisk. Jeg har kjøpt mange produkter på Elkjøp, men tør rett og slett ikke kjøpe produkter som kan trenge service. Dette p.g.a. et kjøp av en 52" sak som ingen i ettertid vil ha med å gjøre.

De fleste kjeder er likedan, ikke bare Elkjøp. Derfor handler jeg andre steder.

Hvor man handler er opp til hver enkelt, og alle burde handle der de føler at kriteriene for en vellykket handel oppfylles. Jeg tror alikevel at det er viktig å ikke ha altfor store fordomer mot en hel kjede, det er menneskene som jobber i hver enkelt butikk som avgjør hvilke service man får. Dermed dømmer man en stor gruppe mennesker når man er missfornøyd med en liten gruppe. Hvis det er en butikk du tenker spesielt på hvor du har fått dårlig service jblfan, så ville jeg heller skrevet hvilke butikk det gjelder. Hvis det er flere butikker enn en så lurer jeg på hvor mange det må være for at man skal kunne dømme en hel kjede nedenom og hjem? At en service eksempelvis tar lang tid er heller ikke ensbetydende med at det har vært dårlig service, selv om det kan være det. Jeg vet at mange butikker har utstyr de låner ut hvis man ønsker i ventetiden. (fortrinnsvis tv'er og mobiltelefoner) Nå skal ikke jeg være elkjøp's store beskytter eller noe, alt jeg sier er at man skal være forsiktig med å dømme en stor gruppe mennesker som dårlig serviceytere. Jeg tror serviceinnstillingen til menneskene som jobber i serviceyrker har mye med arbeidsstolthet å gjøre, og utspill som dine øker ikke akkurat denne. Dette er heller ikke ment som et angrep på dine meninger som du absolutt har rett til å ha, og du sikkert føler du har med god grunn. Denne tråden handler om Abrahamsen produktene disse er det litt vanskelig å handle andre steder enn lefdal/elkjøp så ved å oppfordre folk til å ikke handle på disse stedene oppfordrer du også til å ikke handle Abrahamsen produktene og det er synd å måtte styre unna noe som er så bra og du får så billig.... Med det sagt så ønsker jeg ikke å gjøre denne tråden om til en klagetråd, så jeg håper de neste innleggene er om Abrahamsen V-series og ikke om butikkene som selger dem...

LOVE, PEACE N' HAPPINESS

Side 3 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •