Test av Abrahamsen!!! - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 67
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    regner med at dere har sett: http://www.abrahamsenaudio.com

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tydeligvis stor forskjell på elkjøp'ene omkring dette land. Hos "våres" har de Topp modellen til Magnat : Quantum 908 Magnat Audio Produkte GmbH - Home und Car Hifi - Lautsprecher, Subwoofer, Verstärker
    koblet på Sherwood Newcastle P-965 forforsterker med A-965 power amp. Står en arcam forsterker der koblet på et par Energy Reference Connoisseur høyttalere. Lite å pent anlegg. Spurte de om Abrahamsen og fikk til svar at det var bestillt å burde komme inn på lager iløpet av kort tid. Han forsikret meg om at dette skulle bli stillt ut så fort det lot seg gjøre. Stod ellers en del annet rask der også av rimeligere serier. Yamaha NS-555, Rimeligere Magnat og Energy høyttalere etc

Var forøvrig Elkjøp som ligger i buskerud storsenter og ikke den i Drammen sentrum, hva de har der nede vet jeg ikke da jeg ikke har vært innom den butikken på evigheter.

Active Perminow sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    340
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Elkjøp Hamar har nå Abrahamsen i utstilling. Det er unektelig pent å se på. Vet fremdeles ikke hvor kraftig strømforsyningen er, men skal prøve å finne ut av det til i morra. Noen som har funnet ut av det enda, eller har vært å kikka i butikken???

Intermediate Audiomur sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    2,205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En test av Abrahamsen V4.0 mot en annen kjent norsk 70-watter skulle jeg likt å sett. Jeg bestiller herved en Doxa vs Abrahamsen test i bladet Hjemmekino!

Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    340
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er noen tekniske specs:
    f.eks trafo V2 og V4 er ca 1000VA.
    Trafo V1 og V3 ca 200VA.
    Alle kondensatorer er 105 grader lav impedanse.
    Likretting er gjort med High speed dioder og brolikrettere, ikke de vanlige typene.
    Dette øker evnen til å levere strøm ved frekvenser over 150Hz med ca 30 ganger.
    Det er brukt matchede utgangstransistorer og drivere.

Alle produktene har en frekvensresponse til -3dB 1MHz. Det er satt inn et 6dB/oktave filter på ca 70KHz.
    Så slew rate for V2 og V4 er ca 100VuS.

Overvåknigsautomatikken i sluttforsterkerdelen har ingen påvirkning på lyden.

V2 og V4 kan levere ca 100Amp i peak strøm.

Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    340
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke enorm teknisk innsikt, er det noen som kan forklare hva de ulike betegnelsene ovenfor betyr, og hva det har å si for lyden. Mest nyssgjerrig på hva slew rate er, og hva det vil si at det er 100Amp i peak strøm???

På forrhånd takk Perminow....

Etter hva jeg skjønner er slew rate noe med hvor fort en forsterker klarer å forsterke opp et low gain signal og at det måles i Volt per micro sekund. Det er vel med dette som med Watt og VoltAmpere at jo høyere tall jo bedre er det.
    Fint hvis noen har en bedre forklaring eller en riktig forklaring hvis min er feil????

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    129
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dere som har vært å kikket på Abrahamsen i din lokale Elkjøp, hva slags priser snakker vi om her? Det ser iallefall ikke ut til at de har lagt ut noen av produktene på nettsidene deres enda....

Tenker da spesielt på Abrahamsen V2.0 hva angår pris

Forøvrig ligger det en del produktinfo og div. tester her om noen skulle være interesserte:

http://www.vseries.no/

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fra produsent har jeg fått oppgitt:

V1.0 CD-spiller kr 8995,-
    V2.0 Int. forsterker kr 9995,-
    V3.0 Forforsterker kr 6995,-
    V4.0 Effektforsterker kr 9995,-

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    644
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    noen som har fått testet/hørt abrahamsen produktene enda...?

Newcomer heba1 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    236
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    elkjøp på jessheim har abrahamsen!

Active ftonnes sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    329
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg fikk cd-spilleren idag, holder på å spille den inn nå......
    Det lille jeg har fått hørt har vært nydelig. Kari Bremnes fikk liksom et helt annen snert i stemmen nå, en da jeg spilte av cdn via dvd-spilleren:=)

Kommer tilbake med mer når jeg har fått hørt litt......

Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    340
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ftonnes
    Jeg fikk cd-spilleren idag, holder på å spille den inn nå......
    Det lille jeg har fått hørt har vært nydelig. Kari Bremnes fikk liksom et helt annen snert i stemmen nå, en da jeg spilte av cdn via dvd-spilleren:=)

Kommer tilbake med mer når jeg har fått hørt litt......
    Grattis med en fantastisk cd-spiller. Har du lyttet noe mer enda???

Intermediate wizkid sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,436
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er noen fakta jeg fikk fra Thomas Abrahamsen. Håper det vil svare på noen av det vi lurer på.

Effektelene i V2.0 og V4.0 er like.
    Eneste forskjellen her er at man kan brokobble V4.0 (med en bryter på baksiden) og få en 200 Watt`s monoblokk i 8 ohm.

Preampdelene i V2.0 og V3.0 har mye til felles, men ikke alt.
    Den største forskjellen er at V3.0 har en egen strømforsyning og en separat trafo.

-V1.0 kan kjøres direkte i V4.0 og benytte volum på fjernkontrollen.
    - Det er ikke mulighet for dimming, eller skru av displayet.(Produktene kan event sendes til oss for fast regulert, lyserer/mørkere)
    - ingen 12V input for av/på.
    - Av/på bryteren sitter på baksiden.

Litt tekniske data på strømforsyningene:
    - trafo V2 og V4 er ca 1000VA.
    - Trafo V1 og V3 ca 200VA.
    - Alle kondensatorer er 105 grader lav impedanse. Disse kondensatorene har ca 50% høyere strømkapaistet. Kapasiteten i V2 og V4 er ca. 80.000 mikrofarat, noe som ville tilsvare 110.000 mikrofarat sammenlignet med tradisjonelle elektrolytter.
    - Likretting er gjort med High speed dioder og brolikrettere, ikke de vanlige typene. Dette øker evnen til å levere strøm ved frekvenser over 150Hz med ca 30 ganger.
    - Det er brukt matchede utgangstransistorer og drivere.
    - V2 og V4 kan levere ca 100Amp i peak strøm.
    - Slew rate for V2 og V4 er ca 100VuS.

Alle produktene har en frekvensresponse til -3dB 1MHz. Det er satt inn et 6dB/oktave filter på ca 70KHz

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    329
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Perminow
    Grattis med en fantastisk cd-spiller. Har du lyttet noe mer enda???

Hei, ja fikk koblet den opp forrige uke og må si at det lydmessig løftet seg ganske kraftig. Når til og med dama hørte forskjell så er det klart det er forskjell på lydbildet. Koblet cd-spilleren opp mot Dali Ikon6, og en ganske kraftig Yamaha receiver(rx-v2600). Lyden ble mer åpen og stemmene ble mer tydelige. (i forhold til en middels yamaha dvd-spiller)

Igår så ble det et impulskjøp av en Thule integrertforsterker, fikk bestilt meg noen balanserte kabler på jobben idag, som faktisk ble levert samme dag. Har nå fått koblet alt opp, cd-spilleren er koblet opp mot Thule IA75 med balanserte xlr kabler. Så hvordan ble resultatet?
    På mine Ikon6 ble det over all forventning. Thulen leverte mye mer trøkk i bånn, og støy finnes knapt. Nå er det virkelig deilig å bare sette seg ned i sofaen og lytte til en god cd. Sitter og hører på Eagles med Hell freezes over nå, nydelig

Så for meg har det virkelig blitt bedre med en ren cd-spiller kontra å bruke en dvd-spiller:O

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Leste ikke hele tråden men ang. Elkjøp og Abrahamsen:

Den enkelte butikk velger om den vil bestille inn disse produktene. De har/skal bli annonsert og da i pakke med energyhøyttalere.

Den butikken jeg jobber på har v.2.0 og får cd-spilleren i morgen Som høyttalere i høyere prisklasser, som passer bra sammen med disse har vi Energy RC-50 og den litt mindre RC-30. Rc-50 har vel en veil. pris på ca 12-13k for paret.

Håper at jeg ikke repeterte noe...

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Revox
    Tydeligvis stor forskjell på elkjøp'ene omkring dette land. Hos "våres" har de Topp modellen til Magnat : Quantum 908 Magnat Audio Produkte GmbH - Home und Car Hifi - Lautsprecher, Subwoofer, Verstärker
    koblet på Sherwood Newcastle P-965 forforsterker med A-965 power amp. Står en arcam forsterker der koblet på et par Energy Reference Connoisseur høyttalere. Lite å pent anlegg. Spurte de om Abrahamsen og fikk til svar at det var bestillt å burde komme inn på lager iløpet av kort tid. Han forsikret meg om at dette skulle bli stillt ut så fort det lot seg gjøre. Stod ellers en del annet rask der også av rimeligere serier. Yamaha NS-555, Rimeligere Magnat og Energy høyttalere etc

Var forøvrig Elkjøp som ligger i buskerud storsenter og ikke den i Drammen sentrum, hva de har der nede vet jeg ikke da jeg ikke har vært innom den butikken på evigheter.
    Fører Elkjøp Magnat høyttalere??? (off topic, sorry..)

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    329
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av las^se
    Leste ikke hele tråden men ang. Elkjøp og Abrahamsen:

Den enkelte butikk velger om den vil bestille inn disse produktene. De har/skal bli annonsert og da i pakke med energyhøyttalere.

Den butikken jeg jobber på har v.2.0 og får cd-spilleren i morgen Som høyttalere i høyere prisklasser, som passer bra sammen med disse har vi Energy RC-50 og den litt mindre RC-30. Rc-50 har vel en veil. pris på ca 12-13k for paret.

Håper at jeg ikke repeterte noe...
    Du har jo også mulighet for RC-70 høytalere, de låter veeeldig bra....

Active
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    357
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av krille_krokodille (snip)
    Jeg er skeptisk til brokobling, muligens helt uten grunn. Men jeg har forstått det slik at når man brokobler får man tross dramatisk mer effekt, også en forsterker som er mer følsom for, og mindre stabil ved lav-ohmige laster.
    Du har helt rett.

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Broseen
    Fører Elkjøp Magnat høyttalere??? (off topic, sorry..)
    Vet ikke med de andre. Men denne elkjøpen gjør ihvertfall det. De har masse forskjellige modeller og sub'er.

Var innom idag og hørte på Abramhamsen koblet opp på et par Magnat Quantum 505. Synes jeg hørte noe veldig rart i den venstre høyttaleren, en konstant during. Samt at den høyre høyttaleren spillte høyere. Mens jeg tasset rundt anlegget kom det en selger bort til meg og sa ifra at de hadde fått problemer med forsterkeren. Den sendte støy ut på venstre høyttaler og volumet var økt på høyre. De hadde prøvd å bytte om høyttalere samt signalkabler uten hell. De ventet på svar fra service avdelingen til abrahamsen så for deres del og alle andre håper jeg det bare var en barndoms feil på dems utstillings produkt. Idet jeg var ferdig med titten skrudde de det av. Synd at det ikke funket som det skulle.. Hadde veldig lyst å få hørt skikkelig på det. Og best av alt de hadde BLISS Quiet Letters som demo cd på det!!! Slå den!

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På Elkjøp i Stavanger hadde de V2.0 inne. Jeg spurte litt om den og fikk oppgitt 2x50W klasse A... (bob bob!)

Tror selgeren tok den "litt vel på sparket", så mottoet må være: finn ut det du lurer på via andre kanaler og rask med deg forsterkeren og gå til kassen mens selgeren er opptatt med å prakke en 50" pioneer skjerm på ei gammel dame heller.

DrE

Side 2 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •