Hvilke receiver takler 1080p? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 32 av 32
    Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Den leveres med 2 stk fjern kontrollere

Sound And Vision Magazine - Sony STR-DA5200ES A/V Receiver

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    290
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av microfilm
    Onkyo TX-SR674 tilfredstiller kravene dine, er ikke så veldig dyr heller. Mer info finner du her.
    Mulig jeg er sløv og er dårlig til å lese, men jeg finner ikke ut om den klarer oppkonvertering av feks analoge signaler til 1080p over dvi/hdmi inn og hdmi ut til tv.

Newcomer microfilm sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skullerud
    Mulig jeg er sløv og er dårlig til å lese, men jeg finner ikke ut om den klarer oppkonvertering av feks analoge signaler til 1080p over dvi/hdmi inn og hdmi ut til tv.
    Den switcher opp t.o.m. 1080p. Det var vell også kravet til flaco. La meg lese litt i manualen først om analog konvertering til hdmi. Båndbredden er ihvertfall der.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Svar nei. Den konverter ikke opp et analogt signal til 1080p over hdmi ut. Ref. denne tråden på hometheatreforum.com om Denon vs. Onkyo
    Fant i forbifarten en annen interesant artikkel om konvertering Har mange gode lenker videre også.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    290
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Svar nei. Den konverter ikke opp et analogt signal til 1080p over hdmi ut. Ref. denne tråden på hometheatreforum.com om Denon vs. Onkyo
    Fant i forbifarten en annen interesant artikkel om konvertering og switching Har mange gode lenker videre også.
    thanks. var oppklarende det der. Jeg kunne selvfølgelig kjøpt en oppo-dvdspiller til å ta seg av oppskaleringen, men jeg bruker en god del HTPC, og skulle gjerne ha fått oppskalering av signalet derfra også.
    Men det ender vel med at jeg prøver å finne en reciver som kan gi meg dvi/hdmi 1080p-switching, ogbest mulig lyd, og bare droppe hele oppskaleringen.
    kostnadsrammen passet bare veldig bra med Onkyo'n.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    thanks. var oppklarende det der. Jeg kunne selvfølgelig kjøpt en oppo-dvdspiller til å ta seg av oppskaleringen, men jeg bruker en god del HTPC, og skulle gjerne ha fått oppskalering av signalet derfra også.
    Men det ender vel med at jeg prøver å finne en reciver som kan gi meg dvi/hdmi 1080p-switching, ogbest mulig lyd, og bare droppe hele oppskaleringen.
    Så lenge skjermkortet ditt takler 1080p og har dvi så er du vel sikkra. Onkyo'en og andre vill switche signalet til hdmi ut sånn jeg forstår det.
    DVD spillere med oppkonvertering begynner jo å bli ganske billige nå. Så en ny kina spiller på ebay med en V-DAC på 16bit/149Mhz og 24bit dedikert video CPU. Det er rimelig kraftig, men hvilket merke det er på chipen vet jeg ikke.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    290
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så lenge skjermkortet ditt takler 1080p og har dvi så er du vel sikkra. Onkyo'en og andre vill switche signalet til hdmi ut sånn jeg forstår det.
    DVD spillere med oppkonvertering begynner jo å bli ganske billige nå. Så en ny kina spiller på ebay med en V-DAC på 16bit/149Mhz og 24bit dedikert video CPU. Det er rimelig kraftig, men hvilket merke det er på chipen vet jeg ikke.
    Hmm. bra tanke.
    Greit å ha AVforum som sparringspartner nå når av-investeringene har budsjett på en plass rundt 30kkr (20kkr til ny grundig fine arts, resten til reciver og kanskje høytalere).

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Å ha en receiver som ikke bare switcher, men også skalerer opp, er for meg personlig ikke noe poeng. Da ville jeg til slutt sitte igjen med 3 stk. komponenter som kan skalere. DVD spiller, receiver og til slutt tv/pj. Mens en sitter litt på gjerdet å venter på hd-dvd eller blue-ray så er jo poenget å foreta skaleringen i den komponenten som utfører dette best og matcher det tv'en eller pj klarer. F.eks. er det totalt bortkastet å skalere opp til 1080p i en receiver hvis signalet sendes videre til en 768 skjerm. Signalet blir først tilført en hel masse data for så å få data fjernet igjen. Kvaliteten på bildet du sitter igjen med da kan gå den veien høna sparker

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    skullerud, hvis du leser tysk så er det en test av Onkyo'n her. Den bli målt opp mot Onkyo TX-SR604E, Denon AVR-2307, Harman Kardon AVR-340, Yamaha RX-V1700, Pioneer VSX-AX2AS-S, Pioneer VSX-AX4ASi-S og Marantz SR7001.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    290
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Å ha en receiver som ikke bare switcher, men også skalerer opp, er for meg personlig ikke noe poeng. Da ville jeg til slutt sitte igjen med 3 stk. komponenter som kan skalere. DVD spiller, receiver og til slutt tv/pj. Mens en sitter litt på gjerdet å venter på hd-dvd eller blue-ray så er jo poenget å foreta skaleringen i den komponenten som utfører dette best og matcher det tv'en eller pj klarer. F.eks. er det totalt bortkastet å skalere opp til 1080p i en receiver hvis signalet sendes videre til en 768 skjerm. Signalet blir først tilført en hel masse data for så å få data fjernet igjen. Kvaliteten på bildet du sitter igjen med da kan gå den veien høna sparker
    ser poenget ditt. men i mitt tilfelle, så har jeg kjøpt tv som faktisk viser full HD 1080p, og det vil jo være et poeng å få det inn i tv'n også.
    Jeg er usikker på hvilken enhet som er best til å oppskalere kilden. Om det er DVD/HTPC, forsterker eller TV. Jeg tror også at det er mulig å slå av oppskalering i de fleste enheter som driver med slikt, men det er det vel sikkert noen som kan bekrefte/avkrefte?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    290
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    skullerud, hvis du leser tysk så er det en test av Onkyo'n her. Den bli målt opp mot Onkyo TX-SR604E, Denon AVR-2307, Harman Kardon AVR-340, Yamaha RX-V1700, Pioneer VSX-AX2AS-S, Pioneer VSX-AX4ASi-S og Marantz SR7001.
    Og for det man ikke forstår, har man babelfish;-)

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for alle svaren. Nå står det en Denon 2307 i stua :-D

Men en siste ting, ble veldig usikker igjen.
    Hifi-klubben sa at den ikke støtter de nye lydformatene (DTS HD bla.) og at det ikke finnes noe receivere som takler det i dag. Selv ikke receivere til 60.000. Stemmer dette og hva har det å si? Den konverterer signalet over til DTS da, så er vel ikke krise, men hva er poenget med de nye formatene vist ingen klarer å ta de i mot...?

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •