Chapter Audio

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10

Tråd: Chapter Audio

Intermediate Audiomur sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    2,205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Chapter Audio

Noen som har erfaring med Chapter Audio? Jeg vurderer en "Chapter Two +", denne skal visst levere 2X300W i 8 ohm. Den skal i første omgang parres med Electra 946. Jeg har kikket litt på hjemmesiden til CA, men den var noe tungvinn syns jeg, og fant heller ikke noe info om Chapter Two +. Jeg regner med at Chapter Two + har identisk utseende med den avbildede Chapter Two.

Chapter Two

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

har prøvd den

Har hatt denne hjemme for en stund siden, å den var ikke så ille.
    Men ville heller gått for en av de 2 nye deres, den integrerte precis, eller effekten Couplet.

Snakket med Mike å Duncan i Horten, å der sa de at de nye produktene er helt ferdigutviklet, noe 2+ ikke var som de sa.
    De sa at 2+ var på steg 2-3-av 10, mens de nye var totalt ferdige.

Enkelte av 2+ har jeg hørt er feilkonstruerte, så ryker de, trur jeg de må sendes til England for å fikses, men det var de aller første av den serien.

Couplet kontra 2+, så er den bedre på absolutt alt, uten tvil.

Men får du tak i 2+ til en ok pris, så er det ikke et dårlig kjøp.

Active
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den nye modellen (Couplet) er selvsagt bedre... eller ville det jo ikke vært en oppgradering :-)
    Men når det er sagt så spilte også Two veldig fint på mine Focal 1027 Be, så får du en god pris så kan det være et skikkelig godt kjøp,

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    2,205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan er lydsignaturen på den, er det noe i nærheten av ICE-power eller er det noe helt egent?

Intermediate Marantz sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hørt Chapter på 1027BE og det er noe av det beste jeg har hørt Lyden er veldig nøytral i mine ører, følte at den verken la til eller fjernet noe. En annen imponerende ting med Chapter er at de er mer eller mindre støyfrie, så lyden blir utrolig dynamisk.

Active
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har tidligere hatt Midgard Oberon 6.1 hjemme i noen uker, Chapter Two i ca. en uke, og Couplet i ca. to uker. Og sammen med min Meridian G68 så er det dramatiske forskjeller mellom de. Two og Couplet er i en helt annen divisjon.
    Men så tilsier jo prisen det også...

Spesiellt Couplet har en utrolig dynamikk. I tillegg er de så artikulerte, alle detaljer kommer tydelig frem. Har sikkert noe med det lave støygulvet å gjøre.
    Har heller aldri hatt bassgjengivelse hjemme som med Couplet, voldsom trykk med alle detaljer .

Mvh C

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    2,205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm, kanskje jeg skal gå for en Primare A32 i steden...

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Casle
    Har tidligere hatt Midgard Oberon 6.1 hjemme i noen uker, Chapter Two i ca. en uke, og Couplet i ca. to uker. Og sammen med min Meridian G68 så er det dramatiske forskjeller mellom de. Two og Couplet er i en helt annen divisjon.
    Men så tilsier jo prisen det også...

Spesiellt Couplet har en utrolig dynamikk. I tillegg er de så artikulerte, alle detaljer kommer tydelig frem. Har sikkert noe med det lave støygulvet å gjøre.
    Har heller aldri hatt bassgjengivelse hjemme som med Couplet, voldsom trykk med alle detaljer .

Mvh C
    Spennende,har selv G68 og er på delvis jakt etter et nytt effektrinn på sikt.
    Sikkert en god match mellom Couplet og Meridian da.
    Hvilke høytalere har du koplet dette opp mot?

Active
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde det koblet opp til Focal Electra 1027 Be.

Men har nå solgt G68, skal nedgradere filmdelen av anlegget opp oppgradere to kanalslyden. G68 er en fantastisk forforsterker, spilte ringer rundt f.eks Parasound C1 som en venn av meg har og som jeg lånte i noen dager rundt juletider for sammenligning.
    Men til ren 2-kanals musikk så er det finnes det bedre løsninger som også er noe billigere. Sto med hånda på lommeboka for å kjøpe Couplet, men så fikk jeg et anfall av "sunn fornuft" og begynte å se nærmere på hvor mye jeg så film i forhold til musikk...
    Så jeg sparte heller kronene som egentlig var satt tilside for Coplet'en, og har nå solgt unna både Meridian G68, Rotel RMB-1095 (brukt til center og bak).
    Har fått en Yamaha RX-V2700 i hus, skal også få inn en rå to kanals integrert forsterker som spiller fletta av G68 sammen med Couplet, samt en veldig god dac. Etter å ha solgt noe og kjøpt noe vil jeg gå ut i null... pluss jeg vil ha spart pengene jeg hadde satt av til Couplet.

Lydmessig får jeg bedre lyd på musikk, men ikke fullt like god lyd på film. det overraskende er at filmlyden med Yamaha RX-V2700 faktisk er mye bedre enn jeg trodde på forhånd. Og bedre blir det når jeg får den nye integrerte forsterkeren på plass, den skal drive frontene både på film og musikk. (Den har HT gjennomgang)

Men la ikke mine valg påvirke deg ;-), vi prioriterer alle forskjellig. Og Couplet sammen med G68 ( og f.eks Rotel RMB-1095) er en meget god hjemmekino kombinasjon.

Mvh C :-)

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har hørt Chapter ved noen anledninger, og det spiller meget bra. Jeg vurderer den selv da jeg trenger en forsterker som er helt tyst. Her er Chapter i særklasse.

Tror ikke du går mye feil ved å tenke i de baner. Har ikke Andre noe inne du kan teste ut?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •