Hvor viktig er egentlig Lip-sync funksjonen på en receiver?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer Wireless... sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    165
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Cool Hvor viktig er egentlig Lip-sync funksjonen på en receiver?

Jeg vurderer sterkt å kjøpe Pioneer sin receiver VSX-1016, og har merket meg at denne ikke har lip-sync funksjon.

Min plan er å kjøpe en plasma monitor eller tv etter hvert, så mitt spørsmål er om lip-sync er en nødvendighet eller om denne funksjonen ikke er så nøye.

Er det slik nesten alle plasma tv/monitorer er dårlig på nettopp å synke lyd og bilde?

Takker for alle innlegg..

Intermediate mattman sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    736
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, det er en absolutt nødvendighet. Lipsyncproblemer er til å ergre seg blå og grønn over. Jeg har satt delay til 100ms i receiveren min og får da perfekt sync. Når jeg hadde stereoforsterker uten dette var det ikke mulig å se på film.

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har Pioneers AX4ASi, og har ikke sett at den har den funksjonen. Og har heller ikke lagt merke til noe lip sync problemer.

Intermediate gonigogo sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lip-sync er et must!
    Jeg byttet selv den receiveren jeg hadde da, da plasmaen kom i hus. Selv dama i huset holdt på å klikke av at lyden ikke stemte med bildet.

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    165
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Takk for innspill..

Er det noen av dere som har Pioneer VSX-1016?
    Jeg vet at denne ikke har lip-sync, men hvis det er noen som har denne receiveren og en plasma så er jeg VELDIG interessert i å høre om du har hatt noen lip-sync problemer!

Intermediate gonigogo sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror dette problemet varierer noe, så det beste hadde nok vært å kjøpt plasmaen først og prøvd på den receiver/forsterker du har nå. Får du så problemer med lip-sync, så vet du at du trenger en receiver med justering av dette. Hvis ikke, så trenger du jo ikke å ta hensyn til dette ved et nytt receiver-kjøp.

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    165
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gonigogo
    Tror dette problemet varierer noe, så det beste hadde nok vært å kjøpt plasmaen først og prøvd på den receiver/forsterker du har nå. Får du så problemer med lip-sync, så vet du at du trenger en receiver med justering av dette. Hvis ikke, så trenger du jo ikke å ta hensyn til dette ved et nytt receiver-kjøp.
    Jo takk for tipset. Må vel nesten bare gjøre som du sier..

Intermediate Trumpetguy sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    806
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg trodde lip-sync kom av ulik prosesseringstid på bitstrømmene for lyd og bilde. Siden bildeprosessering vanligivs er en adskillig tyngre jobb enn lydprosessering er det vel sannsynlig at hele problematikken avhenger av hvilken bildeprosessor du bruker. Selv har jeg ikke lipsync-problemer. Kjører lydprosessen i en eldre H/K surroundreceiver, og bilde digitalt fra en _billig_ DVD-spiller til min exellente BenQ pe8720 projektor. Denne tar seg av all bilde-DSP, og gjør tydeligvis jobben kjapt nok til at syncen blr bra.

En gjetning kan jo være at problemer oppstår dersom jeg hadde hatt en billigere projektor, eventuelt en plasma/LCD-TV med litt mer tvilsom bildechip. Vanskelig å vite på forhånd, m.a.o.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •