Støy fra cd utgang på 3806!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Exclamation Støy fra cd utgang på 3806!

Jeg lurer på om kanskje det er noe galt med cd utgangen på min avr-3806. Når jeg har bare høyttalerne tilkoblet og skrur opp lyden så kommer det masse støy når forsterkeren står på cd. Ingen av de andre utgangene har denne støyen når jeg gjør det samme. Hva er galt?:-?

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Regner med at du mener inngang, og ikke utgang. Går også ut fra at det er koblet en analog kilde (CD spller?) inn til denne inngangen. Er det typisk brumming eller er det mer som susing?
    Slik jeg ser det er det antakelig noe utenfor receiveren som er problemet.
    Ville gjort følgende:

1. Flytt kablene fra CD inngangen til en annen og hør om lyden "flytter etter", dersom den gjør det kan det være spilleren som lager lyden.
    2.Dersom lyden ikke følger etter, prøv uten kabler tilkoblet, og se om du har lyden da.
    3. Prøv å flytte rundt på kablene for å se om de blir påvirket av ytre magnetfelt f.eks. fra trafo el.l.

Håper det ordner seg.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja mener inngangenops: Det er absoulutt susing/skurring, som en radio som ikke tar inn noe singnal. Har prøvd å fjerne alle kilder og hørt på inngangene. Dønn stille på alle bortsett fra CD inngangen:cry: Har ikke brukt denne inngangen no særlig før men skulle det nå så da merket jeg det, irriterende!

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da bør den vel inn til en sjekk. Alternativt kan du jo la være å bruke den ingangenog flytte til en annen, selv om det egentlig ikke løser problemet.

Vet ikke hvordan disse er oppbygd rundt inngangene, men det kan godt være at de er såpass modulbasert at det bare er å skifte et lite printkort så er det i orden. Uansett vil jeg tro at det ikke er noen stor/dyr feil å få fikset. Regner med at det suser i begge/alle kanaler?
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du noen antenner tilkoblet et sted ? Prøv å dra ut den og se...

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepps, det suser veien rundt! Regner med at det må være inngangen som er fucked up, har ingen antenner eller noe annet der! Må vel sikkert levere den inn til HiFi-klubben..

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •