Brukt Hegel H4 - Lurt kjøp?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    678
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Brukt Hegel H4 - Lurt kjøp?

Jeg er på utkikk etter en forstrker i 12-15 000 kr. klassen. Jeg hadde egentlig innstilt meg på å kjøpe meg MA oberon 6.1 men etter prisstigningen så ble jeg litt skeptisk. Jeg snublet over denne på nettet.

Hegel H4

Noen som har noen formening om hvordan denne spiller? Og hvordan den gjør seg mot for dagen forsterkere i priskklassen 12-15K? Evt. MA oberon 6.1

Den var io hvertfall dyr så den bør jo spille greit. Det kosmetiske skal jeg nok alltids få ordnet:-D

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    151
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville valgt Hegel det synes jeg er en bedere forsterker en Midgard.Hegel synes jeg er bra fra bånn til topp,det skal sant sies at Midgard har veldig god basskontroll, men er ikke like god i diskanten som Hegel men bevares begge er gode forsterkere som klarer vanskelige høytalere.

Intermediate bamse sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    747
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg har ikke hørt akkurat mye på denne modellen som er til salgs. Det er forgjengeren til dagens H4A som er en super forsterker der bassen treffer deg som en knyttneve av stål. Mener å huske at H4 ikke hadde på langt nær de samme gode egenskapene dagens H4A har.

Oberon blokkene syntes jeg egner seg best som forsterker i et hjemmekinoanlegg eller lignende. Til musikk blir de bare kjedelige. Men det er nå bare min personlige mening.

Intermediate kakehode sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er vel ikke eldste H4-modell akkurat noen pingle heller, men jeg mente de kunne oppgraderes jeg...

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    678
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Glem spørsmålet mitt!
    Jeg har kjøpt meg Speller nye MA oberon 6.1 til 12 600 (på tilbud av alle ting).
    Fra og med i morgen så koster disse Ca. 18 000 kr. veil. ut så den var jeg mildt sagt heldig med!

Intermediate Gwandarion sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kakehode
    Nå er vel ikke eldste H4-modell akkurat noen pingle heller, men jeg mente de kunne oppgraderes jeg...
    Desverre. Jeg har snakket med Bent Holter om oppgradering av hegel forsterkerene mine, det lar seg ikke gjøre. Han tok ingen EC vri med å la deler av konstruksjonen oppgraderes. Helt nye print, med andre baner og spenninger mao. Jeg kunne jo bytte kondiser og lytter om jeg ville, ikke at han mente det var noen god bang for buck plan. Det vil si at Hegel først oppgraderer når de har vesentlige nye \ bedre løsninger som rettferdiggjør kostnadene ved en helt ny produksjon. Jeg synes dog at mitt system 2 sett låter mye bedre enn det h200 gjorde da denne ble a\b testet hjemme hos meg.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    945
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Biffig
    Glem spørsmålet mitt!
    Jeg har kjøpt meg Speller nye MA oberon 6.1 til 12 600 (på tilbud av alle ting).
    Fra og med i morgen så koster disse Ca. 18 000 kr. veil. ut så den var jeg mildt sagt heldig med!
    Gratulerer med kjøpet

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •