Pioneer vsx-1016 eller H/K avr340

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    144
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Pioneer vsx-1016 eller H/K avr340

Lurer på å kjøpe en disse (Pioneer vsx-1016 eller H/K avr340). Noen som har synspunkter den ene eller andre veien? Har også sett på H/K avr245, men den blir kanskje litt i dyreste laget. Og HDMI er ikke noe 'must' helt enda. Noen andre grunner til å se på den?

Heller for øyeblikket mest mot H/K avr340, men ønsker gjerne synspunkter fra kyndige mennesker. Jeg må ha nye høyttalere også etterhvert, så ikke tenk så mye på de her

Mye rart som skal kobles til. Dreambox, xbox, ps2, dvdspiller og sikkert mer etterhver. Brukes til både tvtitting, film, spill, musikk.

Noen som selger H/K avr340 billigere enn 5000 spenn?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    64
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vurderte også disse to opp mot hverandre lenge før jeg bestemte meg for H/K 340.
    Pioneer har mere finneser enn H/K. men jeg fant ut at H/K hadde mye mere trøkk enn pioneer. Og mange av det av fineser må du vurdere om du egentlig har bruk for.
    Lyd messig blir det vel øret som hører.

Men to bra recivere

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    144
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bestilt meg en h/k avr340. 5150 kr inkl frakt. blir moro når den dukker opp

Newcomer MuV sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    54
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med kjøpet, tror ikke du kommer til å angre. Jeg byttet ut Pioneeren jeg hadde (VSX-916) med denne. Selv om jeg tapte litt penger på salg/nytt kjøp angrer jeg ikke et sekund. Den drar høyttalerene mine (Yamaha NS-555) meget godt både i stereo (70W) og surround (55W). Den har fått trekk for udetaljert og lite åpen lyd, men jeg hører ikke noe særlig forskjell fra Pioneeren, bortsett fra bedre trykk i H/K'en. Men jeg vet ikke hvordan lyden i 916 er i forhold til de litt dyrere modellene da, som H/K AVR340 var sammenlignet med.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    57
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hva med Sony STR-DA1200ES

Jeg lurer også veldig på H/K AVR340. De selger den på Deal.no til 4990,-

Men jeg har problemer med å finne ut målene på den? Kona har nektet å bytte ut det italienske kirsebærmøbelet som huser recieveren og alt det andre. Noen steder oppgis høyde på AVR 340 til 151mm og andre 171mm. Hva er riktig?

Tenkte å handle denne i kombinasjon med ny dvd spiller - DVD 27 som er billigste slanke type spiller fra H/K. Bare så innmari synd at de skal ha så sinnsykt mye for DVD med HDMI. Billigste DVD 37 koster jo 3 495,- Like gode spillere fra andre merker koster minst 1500 mindre.

Men i min søken etter ny reciever fant jeg en annen opsjon: What HiFi - Award Winner - October 2006 og HiFi choice Best Award AV Gold 2006: Sony STR-DB1200ES!

What HiFi skrøt uhemmet av Sony STR-DB1200ES som overgår AVR340 mange ganger i tilkoblingsmuligheter. Best av alt er at den koster mindre - bare 3990.- Den er faktisk den eneste reciever jeg har sett billigere i Norge enn billigkjedene i Storbritannia.

Legger du på 1000K på AVR340 får du mulighet til å kjøpe STR-DA3200ES. Den har i forhold til 1200ES mer watt pr. kanal og mulighet til 8-kanals lineær PCM-dekoding via HDMI. Kjekt å ha en reciever som også kan motta high definition lyd via HDMI fra HD-DVD og Blue-ray. Dette går ikke med hverken AVR340, Pioner 1016 eller STR-DA1200ES.

Kjøper jeg denne får jeg en meget god Sony DVD spiller med HDMI og 780p/1080i-oppkonvertering for like over 1000-lappen. Og den overgår DVD 27 som koster mye mer.

Har hatt en Sony STR-DB790 tidligere og den har vært utrolig bra og feilfri. Den vant også en test mot Denon, Marantz, JVC og Onkyo.

Tenker at Sony er et litt undervurdert merke i norske AV og HiFi kretser. Forstår ikke hvorfor når de vinner tester i annerkjente britiske tidsskrifter. De er jo kjent for å være kresne på lyd.

Jeg liker veldig godt utseende til H/K. Men jeg kommer nok til å gå for en STR-DA 3200ES til 5990,- Får masse for pengene og det er storebroren til What HiFi`s "hottest amp`of the year".

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •