Beste forsterker til 4000,- kr maks!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 35
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Beste forsterker til 4000,- kr maks!

Hei! Etter å sett litt rundt virker det som det koster med(!) med forsterker, litt mer enn det jeg opprinnelig hadde planer om å gi for en forsterker. Maksgrensen min er likevel 4000 kr. Og det er absolutt maks! Hvis det er mulig å få en forsterker jeg kan vokse på i denne klassen så hadde det vært meget bra! Me det mener jeg at jeg ikke trenger å kjøpe ny forsterker med det første. Jeg vurderer både surround forsterker og stereo forsterker, men annlegget skal brukes så godt som utelukkende til musikk. Så det er det som er viktigst. Jeg kommer til å kjøre musikken fra mp3-spilleren eller data (d.v.s mp3-formatet) for det meste, og det er jo en begrensende faktor rett der.

Jeg tenkte å begynne med de velkjente Dynavoice F-6 siden de er såpass billige og siden jeg foreløpig er usikker på hvor mye jeg vil bruke på denne kjekke hobbyen. Som tidligere sagt vil jeg gjerne ha en forsterker som kan brukes på andre (større) høytalere i fremtiden. Av det jeg har sett på til nå er det vel igrunnen Cambridge 640A v.2 som er favoritten. Den fikk blant annet veldig bra omtale i Lyd og Bilde, men manglet litt futt. Det ser jeg ikke positivt på. Så jeg lurer jo litt på hvordan den er til å drive Dynavoice F-6 høytalerne.

Jeg har hørt mye snakk om at stereo forsterker gir betydelig mer for pengene enn sine surround brødre i samme prisklasse. Hvis det er mulig å få en brukenes surroundforsterker i denne prisklassen hadde det vært flott, men ødelegger det derimot mye for musikk gleden så er det igjen ikke aktuelt.

Jeg vet at jeg kanskje ber om litt vel mye her. For er det virkelig mulig å få en (surround)forsterker med god lyd og nok "futt" til en liten pris?

Jeg har hørt mye om at noen forsterker passer til noen høytalere og vica vera. Hvis dette stemmer så trenger jeg altså en forsterker som passer høytalerne jeg har i tankene. Er litt kjipt å skifte forsterker hver gang man skifter høytalere.

En annen vill(?) idè som har streifet meg er å kjøpe en T-amp forsterker sammen med Dynavoice S-4 høytalerne. Link. Selv om dette virker som en vinner så er jeg usikker om et slikt oppsett vil møte for stor konkurranse fra mine næværende høytalere Harman/Kardon Soundsticks II (datahøytalere). I tilegg er verken høytaler eller forsterker på lager, men jeg har tid til å vente. Hvis det er noen som har erfaring med denne forsterkeren og spesielt sammen med disse høytalerne er jeg svært interessert i å høre brukererfaringer. Jeg er klar over et slikt oppsett mangler stort på bass, men det er jeg forberedt på. Anlegget skal for det meste brukes på lavt nivå.

Det var vel det jeg hadde å si. Jeg håper noen kan hjelpe meg på riktig vei ettersom jeg har så og si null peiling på hifi og i tilegg blir dette kjøpet en innvestering i mine øyne Kun seriøse henvendelser, takk.

Ps!: Grunnen til at jeg laget en ny tråd var at mine ønsker har skiftet og derfor mener jeg det var greit å lage en ny.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    se powerbuy her på forumet( xtz class A 100 d )

Intermediate Gimsegutten sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    665
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis musikk er målet, så skal du legge bort tanken om surround med en gang! Fordeler du pengene på 7 kanaler i stedet for 2, så sier det seg selv at kvaliteten på hver av dem blir dårligere selv om antall watt er det samme!

Hva jeg ville ha kjøpt om jeg var i dine sko:
    For 4000.- ville jeg sett på bruktmarkedet etter kvalitetsforsterkere som f.eks Densen B-100, Electrocompaniet ECI2, Audiolab 8000S m.fl.
    Ved kjøp av ny er vel Rotel kanskje det beste du får i denne klassen. Ser at også Cambridge får mye god omtale.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    596
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ypsilon
    se powerbuy her på forumet( xtz class A 100 d )
    Dette forslaget er ikke så dumt, denne forsterkeren har fått mye skryt av diverse tidsskrifter, og koster vanligvis litt over 5000,- (mot 4000,- på denne powerbuy-tingen).

Det du sier om at en får bedre lyd fra en stereoforsterker i forhold til en surr. til samme pris, er helt korrekt. Dette er jo ikke så rart i og med at i en surr.forst. er det mye mer elektronikk og teknologi, mens i en stereoforsterker i samme prisklasse er det fokusert mer på lyden. Det betyr dermed ikke at du ikke kan få en brukbar surr. forsterker til ca 4000,-. En ny surr.forst. til 4000,- er ikke all verden, men om du kan kjøpe brukt kan du få mye for pengene.
    Et eksempel er denne (selv om den er 500 kr over ditt budsjett, det er bare for å illustrere hva du kan få til den prisen): http://avforum.no/avtorget/showprodu...=14573&cat=all

Dette er en meget potent forsterker, og var rimelig dyr da den var ny. Power er ikke noe du vil mangle her ;-)

Men hvis du setter lydkvalitet høyt, så får du absolutt mest for pengene ved å kjøpe stereo. På bruktmarkedet finner du meget gode forsterkere til 4000,- (som ofte har vært toppmodeller da de var nye osv.)

Om du skal kjøpe nytt er jo Cambridge som du nevnte et godt valg, men mangler som du sier litt futt. Men med Dynavoice F6 tror jeg ikke den blir å mangle noe futt uansett, da de er ganske så lettdrevne.

Et annet meget interessant alternativ er å kjøpe Xindak via Netthandelen.no
    Der kjøpte jeg min XA-6950v som jeg på mange måter er veldig fornøyd med. Eneste negative var at min hadde høy trafostøy, og skal derfor få en ny ;-)
    Denne får du for mellom 2000 - 2500,- på Netthandelen :-D
    I denne tråden har jeg beskrevet den litt nærmere:
    http://avforum.no/forum/receivere-fo...tronikken.html

Til slutt må jeg legge til at jeg har Dynavoice F6 selv, og er meget fornøyd med dem. Hvis du er i tvil på hva de presterer, så skal du bare slå det fra deg! De er helt FANTASTISKE til prisen... kommer ikke til å bytte på en lang stund

Dette ble et langt innlegg (i likhet med ditt :P ), men håper det var til hjelp for deg ;-)

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja det var virkelig til hjelp. Det er sikkert. Jeg så litt på den Xindak, men da jeg var å så på netthandelen så gikk den for opp mot 4000,- kr, så det at du fikk din for den prisen var jo ganske så bra.

Jeg skal sjekke ut alle tipsene jeg har fått til nå og blir mer og mer sikker på å gå for stereo forsterker. Jeg burde vel også gjerne sagt at jeg foretrekker å kjøpe nytt utstyr selv om det absolutt virker interessant å se litt på bruktmarkedet.

Men hvis vi i hovedsak fokuserer på ny forsterker til 4000,- kr. Hva burde jeg da gå for?

Så tenker jeg da enda på å ta billigveien med T-Amp forsterker og S-4 høytalere, men vi får se.

Uansett så har dere alle vært til god hjelp!:-D

Intermediate AjSelj sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Meget bra kombo;)

Sitat Opprinnelig postet av Delirious
    Hei! Etter å sett litt rundt virker det som det koster med(!) med forsterker, litt mer enn det jeg opprinnelig hadde planer om å gi for en forsterker. Maksgrensen min er likevel 4000 kr. Og det er absolutt maks! Hvis det er mulig å få en forsterker jeg kan vokse på i denne klassen så hadde det vært meget bra! Me det mener jeg at jeg ikke trenger å kjøpe ny forsterker med det første. Jeg vurderer både surround forsterker og stereo forsterker, men annlegget skal brukes så godt som utelukkende til musikk. Så det er det som er viktigst. Jeg kommer til å kjøre musikken fra mp3-spilleren eller data (d.v.s mp3-formatet) for det meste, og det er jo en begrensende faktor rett der.

Jeg tenkte å begynne med de velkjente Dynavoice F-6 siden de er såpass billige og siden jeg foreløpig er usikker på hvor mye jeg vil bruke på denne kjekke hobbyen. Som tidligere sagt vil jeg gjerne ha en forsterker som kan brukes på andre (større) høytalere i fremtiden. Av det jeg har sett på til nå er det vel igrunnen Cambridge 640A v.2 som er favoritten. Den fikk blant annet veldig bra omtale i Lyd og Bilde, men manglet litt futt. Det ser jeg ikke positivt på. Så jeg lurer jo litt på hvordan den er til å drive Dynavoice F-6 høytalerne.

Jeg har hørt mye snakk om at stereo forsterker gir betydelig mer for pengene enn sine surround brødre i samme prisklasse. Hvis det er mulig å få en brukenes surroundforsterker i denne prisklassen hadde det vært flott, men ødelegger det derimot mye for musikk gleden så er det igjen ikke aktuelt.

Jeg vet at jeg kanskje ber om litt vel mye her. For er det virkelig mulig å få en (surround)forsterker med god lyd og nok "futt" til en liten pris?

Jeg har hørt mye om at noen forsterker passer til noen høytalere og vica vera. Hvis dette stemmer så trenger jeg altså en forsterker som passer høytalerne jeg har i tankene. Er litt kjipt å skifte forsterker hver gang man skifter høytalere.

En annen vill(?) idè som har streifet meg er å kjøpe en T-amp forsterker sammen med Dynavoice S-4 høytalerne. Link. Selv om dette virker som en vinner så er jeg usikker om et slikt oppsett vil møte for stor konkurranse fra mine næværende høytalere Harman/Kardon Soundsticks II (datahøytalere). I tilegg er verken høytaler eller forsterker på lager, men jeg har tid til å vente. Hvis det er noen som har erfaring med denne forsterkeren og spesielt sammen med disse høytalerne er jeg svært interessert i å høre brukererfaringer. Jeg er klar over et slikt oppsett mangler stort på bass, men det er jeg forberedt på. Anlegget skal for det meste brukes på lavt nivå.

Det var vel det jeg hadde å si. Jeg håper noen kan hjelpe meg på riktig vei ettersom jeg har så og si null peiling på hifi og i tilegg blir dette kjøpet en innvestering i mine øyne Kun seriøse henvendelser, takk.

Ps!: Grunnen til at jeg laget en ny tråd var at mine ønsker har skiftet og derfor mener jeg det var greit å lage en ny.

Jeg kan garantere deg at den kombinasjonen gir deg mye for pengene!
    Har hatt den kombinasjonen et halvårs tid framm til faktisk i dag da jeg solgte det hele til foreldrene av en venn av meg.
    Cambridgen har bra med effekt, den har vert brukt på et titalls fester hos meg og jeg har testet litt av hvert det siste halve året. Blant annet CV 215, i forrhold til det blir jo det meste litt spakt men kombinasjonen du snakker om fikk jeg også et knippe klager på.

Dette power buy kjøpet kunne jo ha vert noe for deg da xtz også skal være bra men for min del så hadde jeg kjøpt akkurat det samme igjen om jeg hadde hatt sjansen Når alt kommer til alt så er det ikke så mange ganger man virkelig får utnyttet det og Cambridge&Dynavoice spiller pent sammen samtidig som du kan skur opp tilstrekkelig for en fest i ny og ne.

Om du ønsker noe med mer "futt&fart" så kan et kjøp av XTZ kombinert med m-65 være tingen, litt dyrere men mer en party kombi enn f-6 var.
    Du gjør hvertfall ikke et dårlig kjøp med f6 og 640v2 for i 98% av tilfellene spillte det mer enn høyt nok, de siste 2% brukte jeg CV clsc215 med Midgard og det er det ikke mye som kan stille opp mot.

Et annet alternativ du kan tenke over er brukte CV, gamle NAD forsterkere er rimlige og du kan nok få en singel 15" kombinert med 216 eller liknende for 5000,- og jeg har en NAD Preamp du praktisk talt kan få, det er dersom du ønsker "party" utstyr og ikke en pent spillende høytaler som F-6 virkelig er.

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

alternativt

Finn Torget - Komplett sett med høytalere og forsterker til salgs
    CV 10" Med forsterker for 4000,-

Finn Torget - cerwin vega!
    CV 10" 2000,-

Finn Torget - cerwin vega vs12
    CV 12" 2600,-

Bare å søke på Finn etter mer Cerwin Vega og du finner mye mer også

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja det er sikkert mer enn nok med denne komboen. Den kommer ikke til å brukes til fest, men skal kunne spille fin musikk. Det er det som er viktig for meg.

Men det er vel litt bass i denne komboen, er det ikke det? Er det forresten noen som kan forklare meg hvilke innganger Cambridge 640A v.2 har?

Edit: Hvilken farge er den peneste av den svarte og den "tre" fargede F-6en? De tre-fargede kan jo fåes til 850,- kr!

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Harman/Kardon 3380!

Active
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    404
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Crazyboy

Et annet meget interessant alternativ er å kjøpe Xindak via Netthandelen.no
    med. Eneste negative var at min hadde høy trafostøy, og skal derfor få en ny ;-)
    Denne får du for mellom 2000 - 2500,- på Netthandelen :-D
    I denne tråden har jeg beskrevet den litt nærmere:
    http://avforum.no/forum/receivere-fo...tronikken.html
    Litt synd, men netthandelen har vistnok solgt ut partiet sitt, så disse får du ikke så billig lengre Og dette fører igjen til at 6950 går for mye mer enn før, oppimot 5000 hver kveld nå :-?

Fikk du ikke fiksa dette med støyen? Det var jo 90% sikkert på grunn av jordingen din, kjøp et galvanisk skille. Ny forsterker vil ikke hjelpe deg en ting ;-)

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

ingen tvil

ville gått for electrocompaniet eci-2. får den brukt for 3500,-. Har hatt den selv, og skal du spille "fin" musikk menr jeg dette er det beste du kan gå for. "high end" for en billig penge!

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    596
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Focalom
    Fikk du ikke fiksa dette med støyen? Det var jo 90% sikkert på grunn av jordingen din, kjøp et galvanisk skille. Ny forsterker vil ikke hjelpe deg en ting ;-)
    Jo det med støyen i høyttalerne fikke jeg fiksa ved å koble til en ujordet kontakt, men ikke trafosummingen :? Noe annet jeg kan prøve for å få den bort?

Ser at AjSelj anbefaler mye Cerwin Vega og NAD, men jeg tror rett og slett ikke dette er hva du er ute etter. Du sier du vil ha fin lyd, og en forsterker du kan vokse på, men CV og NAD er ikke akkurat synnonymt med fin lyd akkurat. Er vel mer kjent for trøkk ;-)

F6 kan jeg absolutt anbefale, og tviler slett ikke på at de spiller meget bra med nevnte Cambridge. Xindak 6950v er de jo foreløpig fri for, men jeg har tro på at de får den inn igjen (som de bruker med mange produkter, bl.a. Dynavoice F6 som de ble fri for).

Ang. farge på F6: de i pianolakk ser meget pene ut, men tror de fort blir støvete. Og de i trefinish ser faktisk mye finere ut i virkeligheten enn på bildene. Billigere er de, og synes ikke at de er skitne. Jeg angret i alle fall ikke på at jeg kjøpte dem

Dynavoice S4 og T-Amp skal jo iflg. L&B være en god kombo, men kan ikke måle seg med F6 og de nevnte forsterkerne. S4 og T-Amp kan du heller ikke vokse særlig med...

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

klarhet

Sitat Opprinnelig postet av Crazyboy
    Jo det med støyen i høyttalerne fikke jeg fiksa ved å koble til en ujordet kontakt, men ikke trafosummingen :? Noe annet jeg kan prøve for å få den bort?

Ser at AjSelj anbefaler mye Cerwin Vega og NAD, men jeg tror rett og slett ikke dette er hva du er ute etter. Du sier du vil ha fin lyd, og en forsterker du kan vokse på, men CV og NAD er ikke akkurat synnonymt med fin lyd akkurat. Er vel mer kjent for trøkk ;-)

F6 kan jeg absolutt anbefale, og tviler slett ikke på at de spiller meget bra med nevnte Cambridge. Xindak 6950v er de jo foreløpig fri for, men jeg har tro på at de får den inn igjen (som de bruker med mange produkter, bl.a. Dynavoice F6 som de ble fri for).

Ang. farge på F6: de i pianolakk ser meget pene ut, men tror de fort blir støvete. Og de i trefinish ser faktisk mye finere ut i virkeligheten enn på bildene. Billigere er de, og synes ikke at de er skitne. Jeg angret i alle fall ikke på at jeg kjøpte dem

Dynavoice S4 og T-Amp skal jo iflg. L&B være en god kombo, men kan ikke måle seg med F6 og de nevnte forsterkerne. S4 og T-Amp kan du heller ikke vokse særlig med...

Annbefalte CV og NAD før jeg helt viste hva han var på jakt etter, det var spørsmål om "bass" her det var derfor jeg trodde vi her så etter noe mer brutale saker enn Dynavoice.

Men for å bringe det på det rene, jeg solgte mitt Cambridge&Dynavoice oppsett i går satt der tre timer og lyttet sammen med utstyrets nye eiere og du verden de var fornøyde!
    Det er god og fyldig bass, og har du ikke pluggene i bak bør det for folk flest bli mye nok bass, men det kommer jo litt ann på rommet! i test rommet i går passet de ypperlig, det var en forrholdsvis vanlig stue hvor den ene høytaleren sto ganske nerme et hjørne den andre langs en vegg.
    Sønnen i huset testet også og da kjente man det godt i gulv og vegger for å si det slik

Så om man ikke er på jakt etter max party faktor er disse ideelle for lavbudsjetter garantert.

Jeg var også vel å merke meget fornøyd med det hele men jeg skal oppgradere kanskje til Focal surround eller noe slikt og har solgt alt jeg hadde nå, sletts ikke fordi det ikke var bra men jeg syns noe av morroa er å bytte litt utstyr :-D

Lykke til du gjør et kjempe kjøp her.

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

inganger og farge

Ja det er sikkert mer enn nok med denne komboen. Den kommer ikke til å brukes til fest, men skal kunne spille fin musikk. Det er det som er viktig for meg.

Men det er vel litt bass i denne komboen, er det ikke det? Er det forresten noen som kan forklare meg hvilke innganger Cambridge 640A v.2 har?

Edit: Hvilken farge er den peneste av den svarte og den "tre" fargede F-6en? De tre-fargede kan jo fåes til 850,- kr!

Jeg hadde lys finisch på både høytalere og elektronikk noe som passet meget godt hos meg, kan nok tenke meg at pianolakken blir fort støvete og tror nok tre finischen er bedre i lengden. Forsterkeren syns jeg er lekker både i sølv og sort men jeg er litt bevist på utseende og ville gått for det som passer best i rommet eller racket du skal ha det i.

Innganger i Cambridgen er det godt med, du kan koble til 5 RCA kontakter CD, DVD, AUX, tape og Tuner, det var mer enn nokk for min del hvertfall. Ellers er det jo 3 rca utganger (en som kan koble på subb på den om det er ønskelig)
    Ikke noe helt spessielt på ingangs fronten men mange av de mest vanlige kontaktene samt at den er klar for bruk i multi roms system. incognito eller hva det het (testet ikke det selv).

Der jeg satte det opp i går ble DVD spiller, TV, Radio og platespiller koblet til, samt at data skulle bli koblet til via en Logitech trådløs sak snart.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har fått mange utrykk og tips! Tusen takk for hjelpen alle sammen.

Nå er det bare opp til meg selv og bestemme. Enten S-4 og T-amp som ikke akkurat kraftige saker eller Cambridge 640A v.2 og Dynavoice F-6 eller gjerne noe dyrere utstyr. Jeg er rimelig sikker på at jeg går for S-4 Og T-ampen nå. De skal brukes i stedet for høytalerne på en tv for det meste, men jeg går sannsynlig til innkjøp av den andre komboen eller lignende utstyr om en tid.

Uansett så må jeg virkelig takke for all hjelpen jeg har fått. Den har kommet godt med:-D

Mvh
    Delirious

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg koblet en T-Amp på batteri til mine B&W603S2 høyttalere (effektivitet på 90dB) og hadde ikke problemer med å spille fullt og godt på normalt lyttenivå.

En T-Amp kan man også modifisere (vokse på), bare spør g-h i denne tråden.

I tillegg er det en kul gadget! Vis vennene dine hva som spiller og de lurer på om du tuller :-D.

T-Amp har ingen problemer med å drive stativhøyttalere så lenge de er effektive nok (90dB pluss) med bra lyd.

DrE

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan du anbefale noen høytalere som er greie?? Disse skal spille musikk i tilegg til å erstatte vanlige elendige tv-høytalere. Hvordan ville S-4 høytalere og en T-amp forsterker gjort jobben som erstatning for tv-høytalere. (Ikke film). Er det forresten mulig å koble til en subwoofer med egen strømforsyning f.eks.?

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alternativ1: (det beste)
    Hvis du kobler mp3-spilleren til en reckhorn F-1 (kostet noen hundrelapper på Lsound.no, men er ute av produktoversikten deres, vet ikke hvor man får den i norge nå) så har du mulighet til å stille deling på hva du vil ha hvor.

Dvs, du stiller f.eks T-ampen til å forsterke alt fra 100Hz og oppover til 20Khz, mens den andre utgangen på Reckhorn'en går til en aktiv subwoofer som dermed tar seg av "0"-100Hz.

Så, ja, det lar seg gjøre å koble en subwoofer i systemet.

Alternativ2: (kompromiset)
    Koble en Y-splitter (phono_til_2x_phono) fra mp3-spilleren og kun bruke delefilter-innstillinger på den aktive subben. Da vil høyttalerene og subwooferen spille samme frekvensene over et område (f.eks fra 50Hz til 160Hz). Dette kan ha negativt utslag på lyden hvis høyttalere og subwoofer har forskjellige egenskaper/frekvensgang. Det kan funke, men lyden kan også bli litt grøtete i det nevnte området.

DrE

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

aktuelle høyttalere til T-AMP

Kan du anbefale noen høytalere som er greie??
    Jeg vet ikke så mye om lydkvaliteten til de høyttalerene som er effektive nok, men jeg listet opp en del aktuelle kandidater i en tråd jeg startet for ca 1år siden.

Hvis du ser midtveis ned på side1 på denne tråden så står det listet en del høyttalere som er billige/effektive. Lengre ut i tråden står det også tips fra andre forum-brukere om hva som kan være bra.

DrE

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0