Yamaha + Dali = sant?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Active
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Yamaha + Dali = sant?

Leste i lyd&bilde på internet at yamaha var en forsterker som gjorde det spesielt bra med Dali høyttalere.

Har Dali blå serie som det står i signaturen min og har akkurat anskaffet meg en yamaha RXV1700 (gikk vekk fra min Denon avr3803) Og tenkte dette skulle bli et skikkelig ansiktsløft lydmessig, men foreløpig har jeg bare koblet opp de 2 front høyttalerene (Dali 8008 / 4ohm)

I 4 ohm skal denne forsterkeren yte 180w rms pr kanal, men jeg må si jeg savner BASS!!!!!

Har koblet disse høyttalere opp mot bla.a pc og extern lydkilde før og da kan jeg justere opp bassen nesten så mye jeg vil, men her kan jeg sålangt jeg har sett bare gå fra -6 til +6 og i tilelgg sette på "sound enchentment" men jeg synest ikke det er noe skikkelig dunking som kommer fra høyttalerene som jeg hadde håpet på, i forhold til at jeg VET at disse høyttalerene klarer bedre :-(

Høyttalerkablene er noen dyre kabler jeg kjøpte på hifi klubben med 4 ledere (bi wiring?)

4 farger her som er blå ,svart, hvit og gjennomsiktig.
    skal jo bruke alle 7 kanalene så får ikke brukt 2 kanaler pr fronthøyttaler, så har koblet sammen blå + svart og hvit + gjennomsiktig på - og + på forsterkeren. Er dette riktig? (Har ikke gjort noe spesielt med forsterkeren sålangt som å auto calibrere og slikt ennå)

Håper det er noen måte å få økt basen på her så ber dere som har mer erfaring på denne forsterkeren enn meg: Gjør jeg noe galt her?

Håper på svar :-)

Intermediate Qrt sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    1,549
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har et par Dali 400 og en Yamaha DSP-AX3200 som også er oppgitt til 180 i 4 ohm, og jeg kan ikke si annet enn at jeg er meget fornøyd med kombinasjonen.
    Mine er nå bi-wiret sånn at jeg bruker både A og B utgangen på forsterkeren, dette gjorde at det ble myye bedre holografi men bassen kan jeg ikke si så mye om siden jeg har to subber i arbeid her ..

Active
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Går det ikek ann å stille inn impendansen til mindre enn 6 ohm på Yamaha RXV1700?

Får bare valget 8 eller 6 ohm, mens jeg har dali 8008 som er 4 ohm!

Intermediate Qrt sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    1,549
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hører rykter om at man skal la den bryteren på baksiden stå på 8 ohm, siden noe annet visstnok setter begrensninger i forsterkeren pga at lavere ohm er tyngre å drive..

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ghos2K
    Går det ikek ann å stille inn impendansen til mindre enn 6 ohm på Yamaha RXV1700?

Får bare valget 8 eller 6 ohm, mens jeg har dali 8008 som er 4 ohm!
    Har selv RX-V1600, og om jeg husker riktig så er valget 8 ohm og 6 ohm og lavere (mener jeg å ha lest i bruksanvisningen). Med andre ord så representerer 6 ohm innstillingen også 4 ohm.

Intermediate longbow sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    956
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Leste i lyd&bilde på internet at yamaha var en forsterker som gjorde det spesielt bra med Dali høyttalere.

Har Dali blå serie som det står i signaturen min og har akkurat anskaffet meg en yamaha RXV1700 (gikk vekk fra min Denon avr3803) Og tenkte dette skulle bli et skikkelig ansiktsløft lydmessig, men foreløpig har jeg bare koblet opp de 2 front høyttalerene (Dali 8008 / 4ohm)

I 4 ohm skal denne forsterkeren yte 180w rms pr kanal, men jeg må si jeg savner BASS!!!!!

Har koblet disse høyttalere opp mot bla.a pc og extern lydkilde før og da kan jeg justere opp bassen nesten så mye jeg vil, men her kan jeg sålangt jeg har sett bare gå fra -6 til +6 og i tilelgg sette på "sound enchentment" men jeg synest ikke det er noe skikkelig dunking som kommer fra høyttalerene som jeg hadde håpet på, i forhold til at jeg VET at disse høyttalerene klarer bedre :-(

Høyttalerkablene er noen dyre kabler jeg kjøpte på hifi klubben med 4 ledere (bi wiring?)

4 farger her som er blå ,svart, hvit og gjennomsiktig.
    skal jo bruke alle 7 kanalene så får ikke brukt 2 kanaler pr fronthøyttaler, så har koblet sammen blå + svart og hvit + gjennomsiktig på - og + på forsterkeren. Er dette riktig? (Har ikke gjort noe spesielt med forsterkeren sålangt som å auto calibrere og slikt ennå)

Håper det er noen måte å få økt basen på her så ber dere som har mer erfaring på denne forsterkeren enn meg: Gjør jeg noe galt her?

Håper på svar :-)
    har du prøvd noe så enkelt så å sette front høytalerene på large. eg hadde samme problemet jos meg, men det blei mye bedre med det.

Active
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hjalp det på basse og Longbow?

Synset det er veldig lite bass i høyttaleren i forhodl til hva de egentlig presterer. Kjører jeg mp3 via min mobiltelefon ut i anlegget kan jeg få dypere bass ved hjelp av de begrensede EQ instillingene via mobiltelefonen.

Dette å velge large fronthøytt går dette kun via on screan displayet?

Akkurat skaffet meg plasma skjerm og skal helst kun bruke ikke statiske bildekilder som tv de første 200 timene så har ikke fåt testet denne menyen ennå.

Intermediate longbow sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    956
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hjalp det på basse og Longbow?

Synset det er veldig lite bass i høyttaleren i forhodl til hva de egentlig presterer. Kjører jeg mp3 via min mobiltelefon ut i anlegget kan jeg få dypere bass ved hjelp av de begrensede EQ instillingene via mobiltelefonen.

Dette å velge large fronthøytt går dette kun via on screan displayet?

Akkurat skaffet meg plasma skjerm og skal helst kun bruke ikke statiske bildekilder som tv de første 200 timene så har ikke fåt testet denne menyen ennå.

du kan sikker kople forsterkeren til tv'en å gjøre det den veien, viss det var det du mente.
    men eg bruker bare displayet på reciveren, og går " inn " den veien..... funker for meg.

men eg kjønte ikkje heilt det første spm. ditt, men det er bassen det hjelper på ja. dvs, at front høytalerene spiller bassen selv, uten nevneverdig hjelp av sub, og står de på smal spiller subben " all " bassen for front høytalerene.
    så skal du få noe bass utav de, må de stilles på Large...... etter mine erfaringer...

Active
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tok en runde auto oppsett via microfonen og det hjalp en del på trøkket i høyttalerene, men må få sett skikkelig på saken såsnart jeg kobler den til tven og fpr skikkelig oversikt.
    Ikke alltid like lett å få med se allt på det lille displayet ^_^

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •