Harman/Kardon AVR5550 Lysdiode problem\Reklamasjon

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
  1. #1
    Newcomer Digimaster sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    88
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

    Harman/Kardon AVR5550 Lysdiode problem\Reklamasjon

    Heisann

    kjøpte en H/K avr5550 i midten av 2003 på hificenteret.
    Etter en stund så startet noen lysdioder å blinke

    Leverte den inn til rep, fikk den tilbake og den virka en stund.
    Så startet den å blinke igjen dermed leverte jeg den inn igjen.

    For noen uker siden startet diodene å blinke igjen, men denne gangen ikke så ofte.(kan gå mange dager mellom hver gang, men noen ganger tar blinkingen helt av)



    Har sett meg veldig lei av dette problemet så ville heve kjøpet,eller få nytt produkt.


    Men dette var visst ikke mulig sa selgern på hifi centeret, det jeg fikk til svar var at man måtte regne med at lysdioer gikk en gang i blandt ( fikk sammenligningen med at visst man kjøper en ny bil så må man regne med at lyspærer går.


    Og at det var min egen feil siden jeg hadde kjørt den varm?
    ( har god lufting og god med plass rundt den.
    Og at det ikke gikk å heve ett kjøpt pga en slik feil.
    Han sa også at det måtte være 3 samme feil og 3 forskjellige lysdiode rekker var visst ikke samme feil.

    Ringte forbrukerombudet og dem sa at jeg hadde rett på å kreve tilsvarende produkt. Og at mye at det han sier ikke stemmer.

    Jeg leverte det inn hos butikken, men han sendte det inn til reprasjon.
    (han snakket meg helt rundt og etterhver så orka jeg ikke mere en å godta det, men ser i ettertid at kansje ikke det var så lurt)


    Så jeg lurer på hvordan jeg skal gå fram nå.

    Noen som kan gi meg noen tips til hvilke lover etc jeg kan printe ut og ta med meg?



    Er det virkelig sånn at man må ha med advokat og b-gjengen visst man skal få kundeservice.


    Denne saken har irritert meg veldig lenge, ikke så morro å ha betalt 11.000 kr for å se på at en forsterker blinker.

    Ps : Dette var også en utstillings model som jeg ikke fikk noe rabatt for da jeg kjøpte den.

  2. #2
    Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Har en 5500 jeg oxo. Men merkelig nok har jeg ingen problemer med den :-O

    Har du prøvd og fått forbrukerrådet til og prate med butikken.

    De har rett på og prøve og "reparere" problemet 3 ganger.

    Snake med butikksjefen eller kjede sjefen i oslo da?

  3. #3
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    217
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Det er helt irrelevant for deg som kunde om det er 3 ulike lysdioderekker som har tatt kvelden. Det som betyr noe, er at feilen fremstår som den samme.

    Jeg har samme problem på min AVR5550 og den skal inn til 2. gangs rep nå.

  4. #4
    Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Er det noe spenningsproblem inne i forsterkeren da :-O

    Er det Dalens som reparerer eller blir den sendt til utlandet?

  5. #5
    Newcomer Digimaster sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    88
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Det var ikke snakk om å få en tilsvarende ny vare hos hificenteret i molde
    ( Dette var gang nr 3 feilen oppstod )

    Så jeg godtok å sende den på rep istedenfor ( orka ikke å stå i butikken å krangle )

    Så fikk jeg tilbake forsterkern og samme feil oppstod etter 2 dager.

    I mellomtiden hadde Hificenteret i molde slutta, så jeg ringte hificenteret i ålesund og forklarte problemet.

    Og der var det skikkelig helomvendig, tok ikke lange stunden før jeg fikk en ny
    en i posten


    Skummel at det er så store forskjeller på butikker i samme kjede.

  6. #6
    Intermediate Svantekiller sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3,645
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Digimaster
    I mellomtiden hadde Hificenteret i molde slutta, så jeg ringte hificenteret i ålesund og forklarte problemet.

    Og der var det skikkelig helomvendig, tok ikke lange stunden før jeg fikk en ny
    en i posten


    Skummel at det er så store forskjeller på butikker i samme kjede.
    Hvis du ser på lokale Av-lag under "vårt" avforum treff i ålesund. Så skjønner du nok at Hificenteret i Ålesund er litt annerledes..

    Men saken din bør jo være vannfast?? bare gå igjennom forbrukerrådet.

  7. #7
    Active Soundispower sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    380
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Digimaster
    Det var ikke snakk om å få en tilsvarende ny vare hos hificenteret i molde
    ( Dette var gang nr 3 feilen oppstod )

    Så jeg godtok å sende den på rep istedenfor ( orka ikke å stå i butikken å krangle )

    Så fikk jeg tilbake forsterkern og samme feil oppstod etter 2 dager.

    I mellomtiden hadde Hificenteret i molde slutta, så jeg ringte hificenteret i ålesund og forklarte problemet.

    Og der var det skikkelig helomvendig, tok ikke lange stunden før jeg fikk en ny
    en i posten


    Skummel at det er så store forskjeller på butikker i samme kjede.
    Det er LITE å utsette (INGENTING) på hificenteret i ålesund!
    ros skal de ha

  8. #8
    Newcomer Digimaster sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    88
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Ja det var genial service der ja

    Hadde egentlig bestemt meg for å boikotte hificenteret, helt til jeg snakket med dem i ålesund.

  9. #9
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

    Smile

    Det er godt å høre at noen ordner opp,egentlig aldri vært gla i kjede butikker i det hele tatt,når det gjelder overnevnteproblem,så skal det sies at jeg sitter med en hk-970 CD SOM DIODEN PÅ STAND BY KNAPPEN har gått på,(blinker svakt),nå er min spiller kjøpt hos Dalens elektronikk,og de har lovet utbedring snart det passer meg å levere inn spillern...så var det det da,passer vel aldri å få signalmulighetene i et anlegg,men en ting må jeg si Dalen`s er bra på service må jeg si..Handla litt der,og det fikses og ordnes for kundene når noe går skitt..(prøv det på El-kjøp)da står du der med faenskapet i hånda og en selgertamp som ikke vet hva kontakten er til engang,å klør seg i hue....

    Når det gjelder <HArmann,så har det visst en gos del feil har jeg registrert..Men billig er det jo forsåvidt,helt til det blir et irritasjonsmoment!!!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •