2x Nad C272 på Dali C10

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question 2x Nad C272 på Dali C10

Hei!

Er det noken som har prøvd å bruke 2xNad C272 på Dali Concept 10?
    Altså å brokoble.. Går det med tanke på at impedansen blir ganske låg..
    Concept 10 er vel oppgitt til 6ohm og då blir vel impedansen 3ohm ved brokobling.. Vil forsterkerne slå ut på varme o.l eller går det fint å spela høgt over tid og?

Kjører Cerwin-Vega! A1.5KW i dag og er litt lei av viftestøy, så eg leiter etter ett alternativ.. Kom gjerne med forslag til andre effektforsterke i prisklassen 10-15k som er kraftige nok...

Takker for svar

Intermediate CV_Marius sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I prisklassen du nevner så får du jo de største Midgard Oberon monoblokkene som gir 2 x 600 ærlige watt og låter kjempebra, de koster 14K nye.. ikke at du trenger all den effekten, men det skader ikke og ha mer enn nok.
    Når det kommer til matching med høytalere og forsterker, så kommer det an på forforsterkeren din da, siden disse Oberon forsterkerene er så og si helt nøytrale.

Jeg har et par slike og skal til og kjøpe meg Concept 10 om ikke alt for lenge selv, ser for meg at det blir good shit

De NAD forsterkerene tåler vel knapt 4 ohm ved brokobling, og å brokoble en forsterker er vel heller ikke det beste man gjør når det kommer til å ha kontroll over høytaleren, så jeg ville ikke gått for de NAD forsterkerne!

Active scanspeak sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    368
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CV_Marius
    I prisklassen du nevner så får du jo de største Midgard Oberon monoblokkene som gir 2 x 600 ærlige watt og låter kjempebra, de koster 14K nye.. ikke at du trenger all den effekten, men det skader ikke og ha mer enn nok.
    Når det kommer til matching med høytalere og forsterker, så kommer det an på forforsterkeren din da, siden disse Oberon forsterkerene er så og si helt nøytrale.

Jeg har et par slike og skal til og kjøpe meg Concept 10 om ikke alt for lenge selv, ser for meg at det blir good shit

De NAD forsterkerene tåler vel knapt 4 ohm ved brokobling, og å brokoble en forsterker er vel heller ikke det beste man gjør når det kommer til å ha kontroll over høytaleren, så jeg ville ikke gått for de NAD forsterkerne!
    hva skjer:-D :-D skal cv-marius kjøpe DALI.......hmmmmmmmmm skeptisk

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du prøvd dei monoblokkene på C10?
    Har tenkt tanken sjøl og, men har ikkje blitt noko med meg enno..

Trur du ikkje Nad'n hadde hatt skikkelig kontroll på høgtalerane ved brokobling? klarer den ikkje å levere nok strøm eller ka kjem det av?
    Er jo oppgitt til å yte 1x400w og det er jo litt...

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ingelunde
    Har du prøvd dei monoblokkene på C10?
    Har tenkt tanken sjøl og, men har ikkje blitt noko med meg enno..

Trur du ikkje Nad'n hadde hatt skikkelig kontroll på høgtalerane ved brokobling? klarer den ikkje å levere nok strøm eller ka kjem det av?
    Er jo oppgitt til å yte 1x400w og det er jo litt...

Jeg har ikke prøvd dem på slike høytalere selv, men ser for meg at det skulle fungere veldig bra..

NAD'ene drar nok de høytalerne til maks, men kontrollen en forsterker har over elementene halveres ved brokobling... Midgardene vil holde ståkontroll over høytaleren i forhold.

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av scanspeak
    hva skjer:-D :-D skal cv-marius kjøpe DALI.......hmmmmmmmmm skeptisk
    woops....

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ingelunde
    Hei!

Er det noken som har prøvd å bruke 2xNad C272 på Dali Concept 10?
    Altså å brokoble.. Går det med tanke på at impedansen blir ganske låg..
    Concept 10 er vel oppgitt til 6ohm og då blir vel impedansen 3ohm ved brokobling.. Vil forsterkerne slå ut på varme o.l eller går det fint å spela høgt over tid og?

Kjører Cerwin-Vega! A1.5KW i dag og er litt lei av viftestøy, så eg leiter etter ett alternativ.. Kom gjerne med forslag til andre effektforsterke i prisklassen 10-15k som er kraftige nok...

Takker for svar
    OT: Viftestøy fra den forsterkeren? Hører så vidt vifta jeg, selv etter lengre perioder med høy(!) musikk!

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av krissern89
    OT: Viftestøy fra den forsterkeren? Hører så vidt vifta jeg, selv etter lengre perioder med høy(!) musikk!
    Viftene går suser og går uansett jo.. veldi plagsomt når eg ser film.. :evil:

Men det er vel smak og behag.. skal jo ikkje høre høg musikk før lyden av viftene forsvinner totalt..

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •