parasound

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10

Tråd: parasound

Newcomer booyy sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

parasound

trenger litt hjelp her ettersom jeg har kikket på halo a51 og a52.ettersom jeg bor på gjøvik og ingen forretninger rundt her har disse til utstilling synes jeg det er drøyt og ta en tur til oslo og deponere på disse for og høre de på de høytalerne jeg har,derfor lurer jeg på om noen her kan hjelpe meg med hvordan disse forsterkerne låter?
    har rotel 1066 prosessor,noen som vet om parasound og rotel er en god kombo?
    vil a52 være tilstrekkelig med sine 125w eller vil a51 være et soleklart valg?
    har dali evidence 870 høyttalere som jeg skal kjøre vincent 993 på ifront så lenge sammen med en 5 kanaler som tar seg av de andre høytalerne.
    planene er att med tiden skal vincenten fungere i et rent hifi oppsett.så hjemmekinoen vil bestå av evidence foran,center og bak

takker for svar

Intermediate wotg sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Parasound Halo A52 er ganske strømsterk, jeg bruker den selv og den har fungert ypperlig på mine høyttalere med 87db følsomhet og 6ohms last.
    Parasound C1/C2 er veldig transparente, men har litt ekstra tyngde i bunnen.
    Når du skal legge såpass med penger i det anbefaler jeg deg alikevel å ta en prøvelytting.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja tviler ikke på att de er strømsterke er robuste saker har jeg lest og att de har bra med trykk i bassen.men det er det eneste jeg vet også.tenkte jeg skulle høre her på forumet før jeg tok en avgjørelse med prøve lytting.blir faktisk ganske mange mil og kjørehva slags høytalere kjører du på a52?

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I påvente av mitt eget par med Revel Ultima Studio så gjør mine små JMlab Electra 906 jobben, men jeg har testet Parasounden sammen med et par Ultima Studio som er en krevnde høyttaler med lav impedanse og det fungerte utmerket i mitt 45m2 lytterom.
    På 906ene så spiller parasounden nydelig - som hånd i hanske.
    Har også testet den på Dali Helicon, Audiovector MI3 og JMlab Diva utopia BE og Electra 926 stort sett med godt hell.
    Parasound har en veldig lett likbar lydsignatur og jeg har faktisk aldri opplevd at Parasound ikke har passet med annet utstyr.
    Hvor i Norge bor du booyy?

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    høres bra ut det du beskriver der.helicon høytalerne skal vel være ganske krevende til forsterker de og det er vel et par av de andre du beskriver der også.jeg bor ca 4 km sør for gjøvik.vet om en forretning som selger parasound her,sist gang jeg var der hadde de dem ikke inne,men skal dra dit imorgen og høre om det er muligheter for en prøve lytting siden jeg har handla en god del der fra før og kjenner de.så kanskje de får låne en utstillings modell fra neby.blir bare enda mer gira jeg når jeg hører hvordan du skryter av dem.hehe

Intermediate RS sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er meget fornøyd med min A52. Det ble forøvrig et betydlig løft i lydbildet og kontroll når jeg gikk over til balanserte kabler. Ved høye volum følte jeg at hele lydbildet var på plass uten at noe ble anstrengt. Bruker den sammen med B&W 804s synes de passer meget bra sammen. Har tidligere hatt Primare a30.5 og har sammenliknet disse ubanlansert og følte da at de var jevnbyrdige.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har også tenkt på primare for en stund siden men denne har vel vært i produksjon en stund og ikke hatt noen særlige oppdateringer hvis jeg vet rett.etter det jeg hører av dere på forumet her om lyd og krefter så er det vel ikke mye og tenke på samtidig som den ser utrolig bra ut også.hvordan synes du lyden i a52 er i forhold til primaren er det noenlunde lik lyd med samme kontrollen eller er parasounden noen hakk bedre?

Intermediate RS sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som sagt synes jeg Parasound fikk et kraftig løft med balansert.
    Ubalansert var de ganske like og mine meninger var at a52 hadde mer liv i lydbildet mens Primare var en tanke bedre på stemmer (dette ubalansert).
    Brukte da Arcam avr-300 som pre mens jeg nå har Arcam avp700.
    Kraften virker å være ganske likeverdig.

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg mener fortsatt at du bør høre før du kjøper, det er den eneste måten å vere sikker på.
    Du er selvfølgelig velkommen til å høre på mitt oppsett, men både prosessor, kilde, høyttalere og rom er forskjellig så jeg er usikker på hvor mye du vil få ut av det.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg kommer aldri til og kjøpe uten og ha hørt forsterkeren på det jeg har.takker for att jeg er velkommen til og høre på parasounden men som du sier så får jeg ikke mye ut av dette når jeg verken kjenner til høytalerne dine eller annet utstyr som du har så det er liten vits.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •