2 digitale kilder inn på 1 inngang?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

2 digitale kilder inn på 1 inngang?

Har akkurat gått til anskaffelse av en helt enkel dvd spiller, som viste seg kun å ha digital ut over coax (ikke optisk). Receiveren min er noen år gammel, så den har kun en coax inngang for digital lyd og den bruker jeg for øyeblikket til digital lyd fra PC når jeg ser på HD materiale. Til info så er dvdspilleren for barna som skal ha det enkelt og slippe å styre med en pc på et annet rom for å se på film.

Går det an å kjøpe en forgreining som tar imot to kilder og setter sammen til en? Slik som denne? Clas Ohlson - Forgreningsledning, Audio - Videokabler handle bestill postordre

Eller er det noen risiko for at noe kan gå galt om det skulle komme signaler fra begge kildene samtidig (f.eks at man har glemt å skru av film på pc før man starter film på dvd spiller)?

Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Det hadde nok godt dersom du kan være 100 prosent sikker på at begge enheter ikke står med strøm samtidig. Det jeg vil anbefale er i stedet en bryter eller et relé av noe slag som du setter inn mellom enhetene og receiver som du slår over etter hvilken kilde du skal benytte. Har ikke testet dette selv, men jeg synes dette høres ut som en mye tryggere løsning enn å kjøre to inn på en inngang.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •