AVR-2807 eller AVR-3805?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 14 av 14
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question AVR-2807 eller AVR-3805?

Hei folkens, jeg har planer om å kjøpe surroundreciever i 5-8000 kr. klassen, og har mer eller mindre bestemt meg for Denon. Jeg får ikke testet på høyttalerene mine før jeg kjøper, men av det jeg har lest så skal Denon gi god lydkvalitet i stereo. Og det er i første omgang musikk jeg er kravstor på (ja, jeg vet jeg heller burde kjøpe tokanalers, men har lyst på den gode filmopplevelsen når kontoen neste gang tåler et lite innhogg :???: ).

Så, AVR-2807 til 8000,- eller AVR-3805 til 7000,-? 2807 har HDMI, men jeg har ikke riktig bruk for dette (har HDMI utgang på DVDspilleren så da kan bildesignalet likegodt gå direkte til TV'n når jeg en gang kjøper TV med HDMI inngang).

Men hva med lyden? Noen som har erfaringer med begge? Jeg hører på mange typer musikk, fra klassisk til rock - men jeg vil nok foretrekke et detaljert lydbilde fremfor mye trøkk med grumsete bass...

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dersom du kjøper en 3805 til 7K istendenfor en 2807 til 8K, da blir jeg overrasket. 2807 er jo nyere på alt.

Intermediate Britax sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du har planer om å kjøpe HD DVD/Blu Ray kan det være en fordel med HDMI på receiveren.

Da kan du overføre HD-lyd ukomprimert til receiveren hvis spilleren har HD Dekoder (alle HD DVD har det, men ikke alle Blu Ray har).

Ble faktisk overasket over hvor stor forsjell det var på lydkvaliteten på True-HD mot dolby digital (V for Vendetta på HD DVD vs DVD), "du tror det ikke før du får høre det" :-D

Intermediate Globe sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,358
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    AVR 3805 går for 5K, har en som er "lagret" grunnet oppussing, send PM om du er interessert ;-)

Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    AVR2807 er nok et tryggere kjøp på grunn av mer oppdatert funksjonalitet. Lydkvalitetsmessig er det så godt som ingen forskjell. Uansett bør du bygge ut med effekttrinn på frontene ved en senere anledning.

Expert Flageborg sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av marsboer
    .............. Lydkvalitetsmessig er det så godt som ingen forskjell. .
    Tull og tøys!

Det er rimelig stor forskjell på ALT med Denon før og etter Audyssey romkorreksjon.

En Denon 3805 kan på ingen måte "matche" en Denon 2807

MEN....................jeg vil absolutt anbefale et separat effekt-trinn til front-høytalere, uansett om du velger Denon 2807, 3806 eller 4306

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sa det du sier er at DAC-ene i 06 og 07 serien er helt anderledes enn i 05 serien?

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Sa det du sier er at DAC-ene i 06 og 07 serien er helt anderledes enn i 05 serien?
    Meg?

Hvem gidder tenke på DAC'er i en Receiver

Audyssey romkorreksjon setter DAC'er på "reservebenken" i så måte!

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvem gidder tenke på DAC'er i en Receiver
    Nå skal jeg si noe jeg muligens kommer til å angre på i morgen, og som jeg aldri har sagt før i mine 7.414 innlegg siden 2003 her på forumet: Bullshit.

Trådstarter spør "men av det jeg har lest så skal Denon gi god lydkvalitet i stereo" så da betyr DAC noe.

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Nå skal jeg si noe jeg muligens kommer til å angre på i morgen, og som jeg aldri har sagt før i mine 7.414 innlegg siden 2003 her på forumet: Bullshit.

Trådstarter spør "men av det jeg har lest så skal Denon gi god lydkvalitet i stereo" så da betyr DAC noe.
    Neida.............!

Trådstarter spiller musikk fra en CD-spiller av skikkelig god kvalitet, og overfører signalet med analoge kabler - ingen Receiver-DAC innblandet

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jo du inside-informsjon, din knall Er det naboen din, så hjelp ham da.

Utifra innledende tekst, så skjønte jeg ikke det og ser det heller ikke forklart. Men, da betyr selvsagt ikke DAC-allverden...men litt når filmlyden skal "spres".

Hei folkens, jeg har planer om å kjøpe surroundreciever i 5-8000 kr. klassen, og har mer eller mindre bestemt meg for Denon. Jeg får ikke testet på høyttalerene mine før jeg kjøper, men av det jeg har lest så skal Denon gi god lydkvalitet i stereo. Og det er i første omgang musikk jeg er kravstor på (ja, jeg vet jeg heller burde kjøpe tokanalers, men har lyst på den gode filmopplevelsen når kontoen neste gang tåler et lite innhogg ).

Så, AVR-2807 til 8000,- eller AVR-3805 til 7000,-? 2807 har HDMI, men jeg har ikke riktig bruk for dette (har HDMI utgang på DVDspilleren så da kan bildesignalet likegodt gå direkte til TV'n når jeg en gang kjøper TV med HDMI inngang).

Men hva med lyden? Noen som har erfaringer med begge? Jeg hører på mange typer musikk, fra klassisk til rock - men jeg vil nok foretrekke et detaljert lydbilde fremfor mye trøkk med grumsete bass...

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for innspill folkens!

Trådstarter spiller musikk fra en CD-spiller av skikkelig god kvalitet, og overfører signalet med analoge kabler - ingen Receiver-DAC innblandet
    Audyssey romkorreksjon setter DAC'er på "reservebenken" i så måte!
    Vel, pr. dags dato har jeg ingen høtkvalitets cd-spiller i hylla. Uansett - vil romkorreksjonen ha mye å si i stereo, enten signalet er analogt eller digitalt?
    Nå kan det se ut som det heller mot en rimeligere brukt 3805, så kan resten av pengene settes på sparekonto for både highend cd-spiller og effekttrinn :-D (For ikke snakke om cd-plater og filmer)

Intermediate Britax sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Humpalot

Vel, pr. dags dato har jeg ingen høtkvalitets cd-spiller i hylla. Uansett - vil romkorreksjonen ha mye å si i stereo, enten signalet er analogt eller digitalt?
    Nå kan det se ut som det heller mot en rimeligere brukt 3805, så kan resten av pengene settes på sparekonto for både highend cd-spiller og effekttrinn :-D (For ikke snakke om cd-plater og filmer)
    Det er vel en brukt 2807 på AVtorget nå, den ville jeg vurdert framfor 3805.

Intermediate Pinguz sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Humpalot

Jeg har en 2807, men bruker stort sett ikke romkorreksjonen når jeg spiller i stereo, synes det blir litt flat lyd, lite bass, men kan kanskje ha noe med at jeg har aktive basselementer i fronthøyttalerene. Men til film og spill fungerer romkorreksjonen veldig bra.
    Kjører analogt i stereo, hvis man skal bruke pure direct modusen så er det bare de analoge inngangene som brukes.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •