Rotel RB 1090, varm eller ikke?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Rotel RB 1090, varm eller ikke?

Hei!

Jeg har nettopp fått en RB 1090 i hus og lurer på om folk med erfaring fra denne kan si noe om varmeutvilkingen den gir. Blir den spesielt varm? Det avhenger selvsagt av hvor hardt den blir belastet, men jeg tenker på sammenlignet med lignende forsterkere. Jeg spiller sjelden veldig høyt lenge av gangen, men det sår stort sett på musikk flere timer hver dag.

Grunnen til at jeg spør, er at jeg får plassert den på en mye mer elegant måte om den ikke avgir veldig mye varme.

-Ø.

Intermediate Christian sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    626
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det står helt sikkert i manualen hva den krever av avstand til omgivelsene.

Intermediate Globe sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,358
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann, har selv en RB 1090 og har den plassert noe "trangt" i forhold til anbefalinger i manualen, men den blir IKKE varm her. Jeg har ikke merket noe til at den har blitt spesielt varm. Den samme erfaringen ble meddelt meg fra "da-ty" her inne på AVF som er den tidligere eier av effektforsterkeren.

Se på min min hjemmekino for min plassering av Rotelen.

Flytt den du :-) og følg heller med litt ekstra. Alle forsterkere liker at en stryker forsiktig over dem i "ny og ne" :-D

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av Globe
    Heisann, har selv en RB 1090 og har den plassert noe "trangt" i forhold til anbefalinger i manualen, men den blir IKKE varm her. Jeg har ikke merket noe til at den har blitt spesielt varm. Den samme erfaringen ble meddelt meg fra "da-ty" her inne på AVF som er den tidligere eier av effektforsterkeren.

Se på min min hjemmekino for min plassering av Rotelen.

Flytt den du :-) og følg heller med litt ekstra. Alle forsterkere liker at en stryker forsiktig over dem i "ny og ne" :-D
    Stemmer det 1090`n blir ikke varm. Har ikke fått den var under belastning heller. Brukte den til å drive 604S3 akkurat som Globe gjør. Det er jo relativt en tungdreven HT.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har nok plassert den litt trangere enn anbefalingene i manualen, men foreløpig har den ikke blitt varm i det hele tatt. Så jeg tror den blir stående der den er...
    Har hørt mange skrekkhistorier om varme forsterkere, men 1090 ser ikke ut til å ha det problemet.

-Ø.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •