HDMI-nødvendige kontakter på receiver

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

HDMI-nødvendige kontakter på receiver

Vurdere å kjøpe en Arcam 350 og den har kun 1 HDMI-kontakt som overfører bilde? Har nå en ok DVD spiller som er koblet med HDMI mot TV og lyden overførers digital med coax til receiver. Har tenkt å kjøpe en HD-spiller når tiden er moden men denne kobles vel også på samme måte med coax til receiver. Oppskaleringen kjøres da i HD-spilleren og overføres dig. til TV'en via HDMI. Er det noe jeg ikke har fått med meg her? Vil jeg oppnå noe med flere HDMI'er som også overfører lyd?

Intermediate longbow sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    956
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av olasun
    Vurdere å kjøpe en Arcam 350 og den har kun 1 HDMI-kontakt som overfører bilde? Har nå en ok DVD spiller som er koblet med HDMI mot TV og lyden overførers digital med coax til receiver. Har tenkt å kjøpe en HD-spiller når tiden er moden men denne kobles vel også på samme måte med coax til receiver. Oppskaleringen kjøres da i HD-spilleren og overføres dig. til TV'en via HDMI. Er det noe jeg ikke har fått med meg her? Vil jeg oppnå noe med flere HDMI'er som også overfører lyd?
    det eneste du vil oppnå er å kunne kople flere ting inn på reciveren, og bruke den til å switche med......viss eg har forstått deg rett.
    men for å slippe en coax kabel, kan du jo kjøre HDMi kabelen inn på reciveren, og HDMI kabel der fra og opp til tv, viss det var det du mente.

ps. alle HDMI kabler overfører lyd, men ikkje DVi kabler.....

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forutsetter nå at jeg kjører bildesignaler direkte fra DVD og til framviser med HDMI. Da er det kun lyden som går til receiver og ut. Gir HDMI bedre lyd enn coaxcabel. Er ikke begge digitale?

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Arcam tar så vidt jeg vet ikke i mot lyd på HDMI foreløpig. Den switcher kun bildet. Det er allikevel greit å kjøre dette via receiveren hvis du ikke har flere HDMI-innganger på TVen.
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine