Forsterker til Dynavoice F6

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 15 av 15
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Forsterker til Dynavoice F6

Hei! Jeg planlegger å sette opp et rimelig musikkannlegg på rommet. Jeg har bestemt meg for å kjøpe Dynavoice F6 høytalere. Til dette trenger jeg en forsterker. Jeg ville helst sett å fått den billigst mulig, men 3k er makspris. (tror jeg :lol Det kunne jo muligens vært greit med en suround forsterker med tanke på flere tilkoblingsmuligheter og mulighet for utbygging til hjemmekino (lite sannsynlig, får snart et meget bra anlegg som skal brukes til film). Det må f.eks. være mulig å koble dem til dataen, tv'en såklart. Jeg må kunne koble til en dvd-spiller til forsterkeren, konsoll muligens, litt sånne ting og dette er greit å kjøre gjennom forsterker synes jeg. Hvis det har seg sånn at en vanlig forsterker vil gi meg mye mer for pengene og samtidig har en del tilkoblingspunkter så er det bra.
    Helst vil jeg prøve å få hele anlegget til 4k. Jeg vet hva kabler jeg skal ha.

Så da håper jeg at det er noen som kan hjelpe meg

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hey!... foreldrene mine har Dynavoice F6 med Pioneer forsterkeren VSX-516 og for å være helt ærlig så låter det helt ekstremt bra til den prisen..
    Forsterkeren lå på 3600spenn for et halvt års tid siden, så du vil nok finne den til 2999,-... du vil ikke angre hvertfall...

Dynavoice F6 spiller forrestn ekstremt pent og ganske høyt, særlig til den prisen..

har slengt med et rævva bilde her også !!

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hadde forleden en liktråd vist du bruker søkemotoren.. kompis av meg har nettopp bestilt pioneer vsx 416 til f6 . har prøvd min 1025 på de å d låter bra

Intermediate AjSelj sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Delirious
    Hei! Jeg planlegger å sette opp et rimelig musikkannlegg på rommet. Jeg har bestemt meg for å kjøpe Dynavoice F6 høytalere. Til dette trenger jeg en forsterker. Jeg ville helst sett å fått den billigst mulig, men 3k er makspris. (tror jeg :lol Det kunne jo muligens vært greit med en suround forsterker med tanke på flere tilkoblingsmuligheter og mulighet for utbygging til hjemmekino (lite sannsynlig, får snart et meget bra anlegg som skal brukes til film). Det må f.eks. være mulig å koble dem til dataen, tv'en såklart. Jeg må kunne koble til en dvd-spiller til forsterkeren, konsoll muligens, litt sånne ting og dette er greit å kjøre gjennom forsterker synes jeg. Hvis det har seg sånn at en vanlig forsterker vil gi meg mye mer for pengene og samtidig har en del tilkoblingspunkter så er det bra.
    Helst vil jeg prøve å få hele anlegget til 4k. Jeg vet hva kabler jeg skal ha.

Så da håper jeg at det er noen som kan hjelpe meg

Kan annbefale Cambridge 640v2 på det varmeste! det er stereo men låter da også langt bedre til musikk enn en så billig suround reciver, ellers så ville jeg kikket meg rundt etter en brukt reciver da får du mer for pengene.
    Jeg har forrøvrig den komboen jeg har nevnt over akkurat nå.

CAMBRIDGE 540R v.2 Hjemmekinoreceiver er også bra 3700,-
    eller DENON AVR-1507 Hjemmekinoreceiver men prøv å finn en av de større modellene som er 1-3 år gamle, bye mer effekt for pengene og det er mange som oppgraderer fort fra de "rimlige" sakene.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ..men han var jo litt keen på Surround med tiden da...
    Dessutn er jo Sentern og bakhøytalerne i Magic serien til Dynavoice også ekstremt bra... så man får jo utrolig mye for pengene! mener jeg hvertfall..

Selv har jeg ikke hørt den Cambridgen så jeg skal jo da ikke uttale meg om det, men personlig syns jeg det er dumt å betale så mye kun for stereo...
    Særlig om man skal utvide

Intermediate AjSelj sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

joda

Sitat Opprinnelig postet av tiiim
    ..men han var jo litt keen på Surround med tiden da...
    Dessutn er jo Sentern og bakhøytalerne i Magic serien til Dynavoice også ekstremt bra... så man får jo utrolig mye for pengene! mener jeg hvertfall..

Selv har jeg ikke hørt den Cambridgen så jeg skal jo da ikke uttale meg om det, men personlig syns jeg det er dumt å betale så mye kun for stereo...
    Særlig om man skal utvide

Sån gennerelt sett skjønner jeg jo det, men personlig! så er byttingen en del av morroa har hatt Cambridgen et snaut halvt år og skal selge den nå, vet det er ikke det mest økonomisk riktige å gjøre men morro å teste ting.

Om man vil gå for surround fra starten av så se etter tilbud og brukt for å kjøpe så bra som mulig billigs mulig!

her er et par tips fra meg

Hifi klubben Drammen:
    1st Cambridge 540RBK Surround receiver listepris: kr 3 998,00 nå kun: kr 2 798,00
    Demomodell i sort - 5*65w

Hifi klubben Sarpsborg:
    1 Denon AVR2106SI Hjemmekino forsterker Stk kr 4 998,00 nå: kr 3 998,00
    Demomodell, komplett med eske

ellers så kikk på finn.no, på torget her og på hifisentrelen

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for mange gode svar!:-D

Jeg er litt skeptisk til å kjøpe brukt og vil heller ha nytt denne gangen. Det er egentlig det samme om forsterkeren er suround eller vanlig, men hvis den er surround så må den tåle utbygging til surround også. Jeg har ingen problemer med å kjøpe en demomodell fra en butikk hvis jeg skulle være så heldig å komme over dette.

Som sagt så hadde det ikke vært dumt med mulighet for utbygging til hjemmekino, men et hjemmekino anlegg mange ganger prisen jeg har til rådighet nå vil stå klar i kjelleren veldig snart så det er nok der mesteparten av filmtittingen vil foregå.

Er det noen som kan gi meg linken til bakhøytalerne i magic serien?

Si at jeg skal bruke maks 3500,- kr på en forsterker. Hvilken burde jeg gå for med tanke på at den med all hovedsak skal brukes til musikk og ikke med tanke på film. Forsterkeren trenger ikke har oppgraderingspotensiale. Den skal kun brukes med disse høytalerene. (Muligens med komplett hjemmekino fra Magic serien, men ikke noe mer). Uansett så skal jeg sjekke opp tipsene jeg har fått til nå.

Vil helst ikke gå over 3000,- kr.

Delirious

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forresten, vil Cambridge 640v.2 være god nok til f.eks. å drive dynavoice m-65? Hvis det er slik så tror jeg jammen jeg har bestemt meg, hvis det ikke finnes bedre alternativer til samme pris da.

Og hva trenger jeg for å få et anlegg opp å kjøre? Forsterker, høytalere, kabler, dvd/cd-spiller? Annet?

Newcomer xoop sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    231
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sjekk Netthandelen for Xindak forsterker disse går for en latterlig lav pris, og du får en forsterker du vil kunne leve med lenge. Alternativt har du også XTZ Class A 100D II Stereo forsterker, denne er ikke heller dum.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    bakhøyttalerne i magic-serien
    centerhøyttaler i magic serien
    disse tilhører da Dynavoice F-6..
    Du vil få utrolig digg hjemmekinolyd om du bruker 3000 på forsterker, jeg anbefaller Pioneer sin VSX-516 (ettersom det er denne jeg hørte og syns lyden var helt superb)... F-6 i glossy (pianolakksort) koster jo nå 998kr på komplett.no (ukens tilbud)... bakhøyttalerne ligger vel på en 500lapp og center på 600,- trur jeg... så da har du et supert 5.0 annlegg..
    Synes også F-6 spiller utrolig god bass også.. så da får du jo nestn 5.1, hehehe

Som DVD spiller kunne jeg jo anbefalt Pioneer DV-490 til rundt 800kr..
    Ettersom forsterkeren kanskje er pioneer er d jo digg å ha alt i samme.
    Dessutn har den HDMI og digital Coax... syns den viser et sylskarpt bilde,
    men vet jo at forumfolket har delte meninger om denne (sikkert pga prisen, forumgjengen her vil jo helst ha noe i 7-9000kr klassn)

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tiiim
    bakhøyttalerne i magic-serien
    centerhøyttaler i magic serien
    disse tilhører da Dynavoice F-6..
    Du vil få utrolig digg hjemmekinolyd om du bruker 3000 på forsterker, jeg anbefaller Pioneer sin VSX-516 (ettersom det er denne jeg hørte og syns lyden var helt superb)... F-6 i glossy (pianolakksort) koster jo nå 998kr på komplett.no (ukens tilbud)... bakhøyttalerne ligger vel på en 500lapp og center på 600,- trur jeg... så da har du et supert 5.0 annlegg..
    Synes også F-6 spiller utrolig god bass også.. så da får du jo nestn 5.1, hehehe

Som DVD spiller kunne jeg jo anbefalt Pioneer DV-490 til rundt 800kr..
    Ettersom forsterkeren kanskje er pioneer er d jo digg å ha alt i samme.
    Dessutn har den HDMI og digital Coax... syns den viser et sylskarpt bilde,
    men vet jo at forumfolket har delte meninger om denne (sikkert pga prisen, forumgjengen her vil jo helst ha noe i 7-9000kr klassn)

Jeg skal sjekke opp den Pioneeren. Takk skal du ha. Men nå ble jeg litt keen på T-Amp forsterkeren. Leste Lyd og Bilde sin test. Lyd og Bilde : Kjøpeguide Sammen med Dynavoice Magic S-4 så er vel det en meget bra kombo.

Hvor bør jeg kjøpe T-ampen? Link? Ellers trenger jeg strømforsyning. Hva burde jeg gå for da? Jeg har også hørt at det skal være forskjell på T-ampene. Stemmer det??

Hvis ikke det blir dette oppsettet så går jeg nok for Dynavoice F6 og Cambridge 640A v.2. Eller en og annen hjemmekino forsterker.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    den så spennende ut..
    Men dette har jeg null peil på så jeg melder meg ut

Bare en advarsel Delirious, du ender nok opp med noe laaaaangt over budsjett...
    Jeg hadde et budsjett på 5-8000 da jeg skulle shoppe annlegg for en mnd tid siden, men endte opp med å bruke 18000
    Var verdt det da hvertfall...

Lykke til uansett, men hadde jeg holdt budsjett ville jeg helt klart valgt dynavoice serien og en ok reciever og spart 1-3000kr ....

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    862
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg bruker yamaha rxv357 5.1 på mine dynavoice f6,c4 og s4 og dette spiller kjempebra!forsterkeren ga jeg 2200,- for for ca 6mnd siden på en eller anne nettshop(husker ikke hvor akkurat nå, bruk kelkoo.no for beste pris)
    jeg kan trygt anbefale denne yamaha forsterkeren hvertfall!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg takker for all hjelp og tips jeg har fått. Og ja. Jeg har forstått at det blir MYE dyrere så jeg venter litt før jeg kjøper. Jeg er jo bare 16

Uansett, takk for all hjelp!

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Husk at flesteparten her som hjelper tror alle er ute etter verdens beste high-end... Husker da jeg var ny her og trengte hjelp til å sette sammen et 5.1 anlegg til rundt 8000... de tingene jeg fikk anbefalt var hvertfall langt over 8000.... hehehehe... Så folk gir jo da Dynavoice "grei" lyd på en skala som gir coloseum kino "bedre" lyd... Da jeg hørte Dynavoice første gang tenkte jeg jo fy f for en klar å fin lyd fra disse høytalerne, også så utrolig høyt de kunne spille... ble veldig overasket, men det blir vist de fleste som får høre disse

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •