Xindak XA-6950v - Inntrykk + bilder av elektronikk. Noen med peil. på elektronikken? - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3
Viser resultater 41 til 46 av 46
    Newcomer samye83 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    180
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    44 grader som maks? Hmmm... min spilte kun 30 min og kom opptil 42 grader før jeg måtte forte meg på jobb. Får la den få spille en stund senere, så får jeg notere tempen. Kanskje kan det komme av at jeg hadde cd spilleren rett over som hindret varmeutslipp. Hva slags høytaler bruker du sammen med 6950? Og hva betalte du for den?
    Samsung UE55F9005 | Parasound Halo Integrated | Yamaha RX-A2050 | MA GX300 | MA GXC350 | Monitor Audio GXW15 | Cambridge Audio WS30 | Kef 2005.2 Atmos

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    129
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til Crazyboy og evt. andre eiere av Xindak XA-6950/6950V, hva slags høytt.kabler brukere dere? Har selv planer om å gå till innkjøp av Dynavoice F6 nå da jeg trenger noen rimelige ht som er ok.

Hva med signalkabelen opp til Xindak Muse 1.0 CD-spilleren?

Lurte litt på om jeg bare skulle bestille Xindak kabler hos Audiofoni, eller kan jeg komme like bra ut av det med noe rimeligere? Tips?

...og en ting til, har hardt laminatgulv i leil. (betong under) som sikkert noen andre her på forum også har, hva slags underlag/dempeføtter bør jeg da kjøre under Dynavoice F6?

- vanlige spikes (tips til hvor de kan kjøpes til en rimelige penge)
    - Valhalla VTfeet som fåes kjøpt hos hi-fi klubben
    - andre alternativ?

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    596
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DandyAndy
    Til Crazyboy og evt. andre eiere av Xindak XA-6950/6950V, hva slags høytt.kabler brukere dere? Har selv planer om å gå till innkjøp av Dynavoice F6 nå da jeg trenger noen rimelige ht som er ok.
    Jeg bruker bare et par Monster Cable 1.7mm til 30 kr/m. Disse funker fint, men har planer om å oppgradere når økonomien tillater det.

Hva med signalkabelen opp til Xindak Muse 1.0 CD-spilleren?
    Har ikke Xindak cd-spiller, men balanserte inn/utganger er vel å foretrekke siden begge tillater det.

...og en ting til, har hardt laminatgulv i leil. (betong under) som sikkert noen andre her på forum også har, hva slags underlag/dempeføtter bør jeg da kjøre under Dynavoice F6?
    Jeg bruker Audioselection spikes + tilhørende underlagsbekyttere (ca 600 inkl. frakt på komplett), og det funket fint for meg. Nå har jeg laget meg 2 dempeheller i betong som jeg bruker under ht. Kostnaden kom på 150,-kr

Newcomer samye83 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    180
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bruker Tara Labs Prism Nexa ht kabel fra xindak 6950 til dali suite 2.8. Syns de er veldig greie, men tror jeg skal pensjonere dem snart. Av signal kabel bruker meg RCA Nordost Spellbinder fra cd til forsterkeren. Men når jeg får en cd spiller med balanserte utgang, da blir det nok kabel bytting igjen. Syns det er helt jævelig å velge ut et par gode kabler, for det er altfor mange av dem på markedet, hehe.

Bruker Soundcare SuperSpikes under høytalerne. Er ikke sikker på hvordan høytalerne låter uten dem, men jeg er iallfall meget fornøyd med lyden. Også er det flere som benytter seg av Soundcare på forumet med hell. Mange er også fan av gummiføtter/puter. De mener at det er mye bedre på parket/laminat.

Hvor mye penger har du tenkt til å "sløse" på disse tingene DandyAndy? Lettere å anbefale ting da
    Samsung UE55F9005 | Parasound Halo Integrated | Yamaha RX-A2050 | MA GX300 | MA GXC350 | Monitor Audio GXW15 | Cambridge Audio WS30 | Kef 2005.2 Atmos

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Wink Høyttaler kabler

Jeg fant et sett gode hos HiFi klubben, QED Anniversary XT Biwiring.( Product of the Year flere ganger i What HiFi) Brukes fra min kjære 6950 V til mine elskede B&W 805.
    Jeg satt, som noen andre sikkert gjør en kveld å surfet, datt borti netthandelen og fikk med meg en 6950V og en Muse 1.0 med frakt ble dette faktisk under kr.5000 og det like oppunder jul i fjor !. Etter dette anskaffet jeg med en demo brukt DAC-3 MK II fra Adiofoni ( importør av Xindak ) At jeg siden fikk tak i et par brukte og 100 % strøkne B&W 805 på originalstativer førte til at jeg fikk en formiddabel oppgradering fra min gamle Denon PMA 915R og mine små , men gode Warfhdeale Diamond 7.2.
    Min 6950V er nesten tyst som graven med henhold til trafo støy. Som mange sier er det smart å benytte en eller annen form for filtrering av strømen fra det ordinære strømnettet.For hvem hører ikke forskjell på lyden en veldig sen kveld ( helt edru ) når alle andre strømbrukere på akkurat din kurs har slått av TV er , kaffetraktere, og andre djevelmaskiner som produserer transienter på nettet ?? Forøvrig har jeg et par Xindak balanserte signalkabler som jeg kunne putte ned i en pose og sende til den som måtte ha behov, tre små hundrekroner kroner på min konto er godt nytt i så tilfelle

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Wink Signalkabler

Sitat Opprinnelig postet av Crazyboy
    Kjøpte denne via netthandelen, og fikk den idag. Tenkte jeg skulle legge ut noen bilder av den, samt en ganske nøye gjennomgang av den.

Kan noen se på innmaten og fortelle om det er "good stuff"?

Betalte 2700,- kr inkl. frakt.

Utstyret jeg har tilkoblet er:
    Dynavoice F6 m/spikes og dempeputer
    JVC XV-N33 DVD-spiller
    Monster 1.7 mm2 kabler

Bildene er tatt med mobil, så ikke all verdens kvalitet. Tok en del bilder av innmaten siden en del av dere vet mye om slikt. Hadde vært kjekt om dere kunne fortelle om det er noe bra vi ser her, samt innspill og kommentarer!

Først og fremst må det understrekes at jeg ikke har all verdens erfaring med Hi-Fi og forskjellige produkter, og dette er vel kanskje mitt første skritt i retning GOD stereo. Mine lydopplevelser med Xindak'en er først og fremst sammenlignet med en Technics SU-X101 (2*40w, ca 7 kg...), men har også lyttet litt til dyrt utsyr på HiFi-butikker.

Førsteinntrykket var bra. Det første du ser når du åpner esken er et par hvite bomulls-hansker, og en tøypose med logoen på. Under dette (og en del beskyttelse), lå forsterkeren. Det første som slo meg var "Wow!". Xindak'en er mye større i virkeligheten enn på bildene, og jammen var den tung også (23 kg.). Kvaliteten og finishen er også mye høyere enn hva man kan tro av bildene; hele fronten er massiv og "tung", og resten av forsterkeren bærer også preg av kvalitet - ikke noe plastikk her nei.
    Tilkoblingene bak er oversiktlige og gjennomførte, med solide skruterminaler. Egen sikring sitter under strømkabelen.

Volumkontrollen går akkurat passe tregt, og knappene på fronten gir en fin kvalitetsfølelse. Fjernkontrollen er frest ut av et stort stykke massiv aluminium, og knappene er greie, om enn litt løse. Batteriluken skranglet litt, men det var bare å stramme skruene. Lysdiodene på fronten er ganske sterke, men er ikke sjenerende om man ikke stirrer rett på dem. Under filmtitting ble de i sterkeste laget, om man er av den typen som skal ha det veldig mørkt. Noe negativt er at volumet veldig fort blir høyt, og til vanlig lytting står volumkontrollen på kl 9.

Når man slår på forsterkeren kommer det ett par klikk, hvorpå power indicator lyset blinker ett visst antall ganger (ca. 5 sek.), og forsterkeren er klar til bruk. Xindak'en summer lavt fra trafoen når den er på, noe min gamle forsterker ikke gjorde, men dette er vel normalt for store forsterkere? Uansett høres dette ikke med mindre det er helt stille i rommet.

Lyden ga meg til å begynne med ikke noen bakoversveis e.l., men jeg opplevde at lydbildet var blitt litt "penere" og mer detaljert enn med min Technics. Det virket som om lyden ble bedre og bedre etter at forsterkeren hadde fått "spilt seg inn" litt, og jeg ble mer og mer fornøyd. Var i begynnelsen litt skeptisk til en forsterker uten bass/treble justering, men lyden er akkurat passe innstilt, diskanten er langt mer oppløst og detaljert enn på Technics'en min, og forsterkeren har stålkontroll på bassen. Bassen på Xindak'en låter mer korrekt enn på Technics'en, samtidig som den trykker til der det skal trykkes til. Et eksempel på dette er midt i Hotel California, der det er et kort, stille øyeblikk hvor trommisen slår på alle trommene fra minst til størst. Her dundrer det godt, og det er mye lettere å høre trommestikka slå enn det var på Technicsen. Diskanten er mye mer detaljert, og jeg hører nå stålet klinge i cymbalene, og ikke bare en "tsss"-lyd. Mellomtonen var en av de største forandringene fra Technics'en. Lydnivået her en noen dB høyere enn hva jeg opplevde med Technics'en, som var uvant til å begynne med, men nå liker jeg det. Stereoperspektivet i 6950v er også flere meter bredere, og for første gang har jeg tydelig opplevd dybden i lydbildet.

Konklusjonen min så langt er at jeg synes den helt klart var verdt pengene, og jeg tror nok jeg skal bra høyt opp i pris på nye høyttalere før den er for "dårlig" for dem. Finishen og utseendet er meget bra, lyden er mange steg foran det jeg hadde før, og prisen man kan få denne til (på Netthandelen) er som et røverkjøp å betegne.

Mvh. Øyvind Yttervik - Crazyboy
    Det er flott at du er fornøyd med kjøpet ditt ( trafolyden fikser du nok ) men etter hva jeg kan se av bildene ligger det et antakelig et stort urealisert lydpotensiale ved å bytte ut singnalkablene dine !!!!!!!. Du trenger ikke å vrenge lommeboka

Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •