Xindak XA-6950v - Inntrykk + bilder av elektronikk. Noen med peil. på elektronikken? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 46
    Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    596
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av samye83
    Jeg tenkte på 6950 non v versjonen. Vil heller ha litt kvalitet i musikken, enn mye punch. Har jo en subwoofer som kan bidra litt også. Det her begynner å se bra ut For vrenge lommeboka snart.
    Hehe, joda, skal jo være litt mer HIFI-korrekt lyd i 6950, men det er jo finfin lyd i 6950v også, spørs bare hva man prioriterer ;-)

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    596
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Raven
    Gratulerer med ny forsterker, her får du mye for pengene det er helt sikkert

Jeg har forøvrig samme forsterker, på min hører jeg ikke trafo støy med mindre jeg legger øret helt inntil forsterkeren.
    Syntes finishen er veldig bra, liker stilrent og enkelt design. layouten innvendig ser også veldig ryddig ut, hvordan kvaliteten på komponentene som er brukt skal jeg ikke uttale meg om, men lyden som kommer ut er jo uansett veldig bra syntes jeg.
    Ja enig i finishen og ddesignet, det er virkelig lekkert :-D
    Så hvis det er helt stille i rommet hører du ikke summingen? Jeg behøver ikke å legge øret inn til, hører det på flere meters avstand :???:
    Er så usikker på om jeg skal sende den inn...:? er jo kjipt å ha trafostøy, men på den andre siden hører jeg det kun når den er på og jeg hører på musikk/film.
    Hva tror dere? Hva ville dere gjort?

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trafostøy kan ha flere årsaker. Kanskje ikke trafoen er viklet nøyaktig slik viklingene ligger og "summer". Det kan også være strømmen du har der er årsaken, da vil trafostøyen variere utover dagen og sikkert være mindst på formiddagen og natten.
    Du kan prøve å vende nettstikket.
    LCAudio lager dc filtre.
    Ellers send en mail til der du kjøbte den og hør....

Active EXCEL sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    349
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp, du kan bruke et multimeter. Still det inn på DC og les av:-D

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    596
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Niels Nielsen
    Trafostøy kan ha flere årsaker. Kanskje ikke trafoen er viklet nøyaktig slik viklingene ligger og "summer". Det kan også være strømmen du har der er årsaken, da vil trafostøyen variere utover dagen og sikkert være mindst på formiddagen og natten.
    Du kan prøve å vende nettstikket.
    LCAudio lager dc filtre.
    Ellers send en mail til der du kjøbte den og hør....
    Har prøvd både å snu stikkontakten samt prøvd andre kontakter i rommet. Men støyen er fremdeles der. Og nå nettopp oppdaget jeg at når jeg skrur opp volumet med forsterkeren på, men uten noen kilder aktive, så blir det en gradvis høyere og høyere brumming i ht.... :shock: På max volum er denne susingen ganske høy... :neutral: Hva tror dere?

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    596
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av EXCEL
    Men jeg kan ikke med et slikt mulitmeter :-?
    Hva skal jeg måle, hvor skal det måles, og hva bør resultatet bli/ikke bli?

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    596
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg søkt om retur hos Netthandelen pga trafosummingen. Den var ganske irriterende, og ikke minst den summingen som ble i høyttalerne... :shock:

Vil ikke ha pengene tilbake, men en ny. Noen her som vet om jeg må betale returkostnad, eller er dette bare ved heving av kjøpet?

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Crazyboy
    Her er svaret devilej på forumet fikk da han sendte mail til audiofoni.no ang. forskjeller på 6950 og 6950v :

"Hei Einar,

Forsterkerne har helt forskjellige kretser og derfor også forskjellig lydsignatur.[...klipp...]
    OK. Da er forskjellen på disse forsterkerne større enn jeg trodde. Ove hos Audiofoni er en skikkelig lydentusiast, og har så langt hatt god greie på det han driver med og forteller om.

Siden Ove sier dette om forskjellene mellom 6950 og 6950v er nok min erfaring med 6950 lite relevant i forhold til 6950v. Jeg trodde faktisk kretsene internt var bortimot de samme, noe de altså ikke er.

Newcomer kablang sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    238
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Retur

Sitat Opprinnelig postet av Crazyboy
    Nå har jeg søkt om retur hos Netthandelen pga trafosummingen. Den var ganske irriterende, og ikke minst den summingen som ble i høyttalerne... :shock:

Vil ikke ha pengene tilbake, men en ny. Noen her som vet om jeg må betale returkostnad, eller er dette bare ved heving av kjøpet?
    Sjekk denne tråden. Jeg hadde et lignende tilfelle med "storebroren" 6950, og fikk en ferdig PDF returpostlapp på mail fra Netthandelen som jeg kunne bruke ved rep./bytte. Jeg valgte heller å angre kjøpet, men da måtte jeg dekke frakta på 199 sjøl. Lykke til med hva som enn blir løsningen for deg.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    596
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kablang
    Sjekk denne tråden. Jeg hadde et lignende tilfelle med "storebroren" 6950, og fikk en ferdig PDF returpostlapp på mail fra Netthandelen som jeg kunne bruke ved rep./bytte. Jeg valgte heller å angre kjøpet, men da måtte jeg dekke frakta på 199 sjøl. Lykke til med hva som enn blir løsningen for deg.
    Ok, så da blir frakten gratis i alle fall. Prøvde litt frem og tilbake idag, og summingen i ht. er kun på de inngangene som er tilkoblet (prøvde med flere kilder, og det var likens da også). Men den balanserte inngangen summer selv om den ikke har utstyr tilkoblet... Det er KUN når ingen av inngangene er i bruk at det ikke er summing i ht. hvis volumet skrus opp.
    Noen som vet hva dette kan være?

Active
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    404
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet ikke om det er det samme problemet, hadde et lignende problem med støy. Prøv å koble forsterkeren til strømnettet uten jording, f.eks ved bruk av en skjøtekabel eller forgrener uten jording.
    Hjalp hos meg, og var å kjøpte et slikt "galvanisk skille" idag. Null støy

galvanisk skille

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    596
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Focalom
    Prøv å koble forsterkeren til strømnettet uten jording, f.eks ved bruk av en skjøtekabel eller forgrener uten jording.
    Hjalp hos meg, og var å kjøpte et slikt "galvanisk skille" idag. Null støy
    Prøvde det du sa, og da ble summingen borte Men hva er et galvanisk skille, og hvor får jeg tak i det? :???: Har også skrevet i denne tråden.. http://avforum.no/forum/generelt-aud...hlight=jording

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville bare kjøre uten jording....., spørg der du kjøbte forsterkeren.
    De fleste steder jeg har boed har der ikke vært jording i stuen, har det heller ikke nå.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    596
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Niels Nielsen
    Jeg ville bare kjøre uten jording....., spørg der du kjøbte forsterkeren.
    De fleste steder jeg har boed har der ikke vært jording i stuen, har det heller ikke nå.
    Nja...usikker på hvor mye peiling Netthandelen har på slikt :???:

Men det blir ikke så dyrt for galvanisk skjerming + en forgreiner med jording, og med tanke på at hybelhuset jeg bor i bare er 1 år gammelt (og dermed har jording i kontaktene), kan jeg likegodt kjøpe det. Best å være på den sikre siden når det er snakk om verdier til flere tusen kroner!

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    596
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av EXCEL
    Kanskje en litt nærmere forklaring? Er ikke helt inne på slikt? ;-)

Active
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    404
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser du skal bytte forsterkeren din.. Dette vil nok ikke hjelpe en ting. Det er 90% sikkert pga av jordingen din. For når du dro ut tvkabelen så forsvant støyen.. kjøp et galvanisk skille du ;-)

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    596
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Focalom
    Ser du skal bytte forsterkeren din.. Dette vil nok ikke hjelpe en ting. Det er 90% sikkert pga av jordingen din. For når du dro ut tvkabelen så forsvant støyen.. kjøp et galvanisk skille du ;-)
    Har ikke prøvd å dratt ut kontakten til Tv'n, men da jeg koblet forsterkeren til en ujordet kontakt forsvant i alle fall summingen i ht. når jeg skrudde opp. Men trafostøyen er fremdeles der...vil det forsvinne med et galvanisk skille?

Newcomer samye83 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    180
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg kjøpt en 6950 non v fra netthandel. Fikk den til 4250,- , det er vel ikke en altfor dårlig pris? Får håpe at jeg slipper høytaler summing og diverse problemer som andre har med denne forsterkeren. Men gleder meg til å teste ut den, gnir seg i hendene, hehe.
    Samsung UE55F9005 | Parasound Halo Integrated | Yamaha RX-A2050 | MA GX300 | MA GXC350 | Monitor Audio GXW15 | Cambridge Audio WS30 | Kef 2005.2 Atmos

Newcomer samye83 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    180
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg fått min xindak i hus. Koblet til mine gamle kenwood høytalerne og den sparket mer bass ut av dem, ganske moro hehe. Kenwood receiveren som jeg brukte før hadde ikke nok futt i seg vil jeg tro. Men 6950 er en varm sak, etter 30 min spilling så rakk tempen å stige til 42 grader. Og det er ganske kjølig nede i kjelleren på denne tida av året. For de som har samme forsterkeren, hvor varm blir deres 6950 på det varmeste?

Ikke lagt merke til ulyder, og volumkontolleren funker som den skal. Så langt har jeg ikke lagt merke til noen feil med den. Får krysse fingrene mine på at jeg har fått et godt eksemplar. Nå gjenstår det å få den innspilt og kjøpe nye høytaler. En ny cd spiller ville ikke ha vært så dumt heller.
    Samsung UE55F9005 | Parasound Halo Integrated | Yamaha RX-A2050 | MA GX300 | MA GXC350 | Monitor Audio GXW15 | Cambridge Audio WS30 | Kef 2005.2 Atmos

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av samye83
    Men 6950 er en varm sak, etter 30 min spilling så rakk tempen å stige til 42 grader. Og det er ganske kjølig nede i kjelleren på denne tida av året. For de som har samme forsterkeren, hvor varm blir deres 6950 på det varmeste?
    44 grader iflg. den interne temperaturmåleren.

Forøvrig har jeg ikke hatt noen av problemene med forsterkeren som jeg har lest om her, så jeg er også storfornøyd med min (nett)handel :-)

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •