*Slettes*

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 29

Tråd: *Slettes*

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    609
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

*Slettes*

*Slettes*

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg liker Marantz og Sony bedre en begge merkene du nevner...

Intermediate magnuswb sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg og liker Denon veldig godt, men har begynt å like Pioneer også. Men jeg tror Denon går forbi Pioneer ved lansering av de nye recieverene til sommeren...

Intermediate bigtor sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Laksevåg
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har har hatt både pioneer,sony,vincent og jeg har hørt både marantz og denon og yamaha sine receivere og det jeg vil si er at det går mye på smak og behag og å finne det som best matcher det utstyret du har fra før.Jeg har nå pioneer vsx-ax4avi-s og er meget fornøyd med den og valgte den på grunn av auto oppsettet på den som den også har fått mye skryt for.
    Mvh bigtor

Intermediate AjSelj sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

tror nok

Det er mange forskjellige mening om akkurat hvilke Reciver merker som er det beste, for min del syns jeg Yamaha 2700 er en bra reciver.

Denon og Pioneer er også bra har ikke erfaring med Sony sine varianter.

Intermediate tklev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av vertigo
    Etter min mening er Denon et bra merke, men det virker for meg som at i prisklassen 10-15 000kr har de blitt forbigått av Pioneer, spesielt når det gjelder tekniske nyvinninger. Hva er dine synspunkter på dette?
    Er det lov å spørre hvilken receiver du selv har?

Intermediate a|ex sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selv foretrekker jeg pioneers produkter fremfor denons, noe som skinner ganske klart igjennom om man tar en titt på hjemmekino-profilen min..

Årsakene er flere: Design og ergonomi, brukergrensesnitt og grafikk i menyer, støynivå, og etter min mening lyd/bildekvalitet i forhold til pris.

Dette blir imidlertid fort en smaksak, noen liker brunetter , mens andre foretrekker blondiner..

Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Støynivå faktisk. Er det noen av Denon forsterkerne som har vifter i det hele tatt? Ingen av mine har laget en lyd noen gang i hvertfall. Og volumet kan stå på maks uten å høre antydning til sus.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    609
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    *Slettes*

Intermediate pettermv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    572
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Liker lyden til Pioneer, men de Pio-receiverne jeg har tæfsa på har virket litt "billigere" enn andre i konstruksjonen. Synes både Yamaha, Onkyo, Denon og Marantz har litt bedre kvalitet på knapper og chassis enn Pioneer. Men mener at det egentlig bare blir småting for eller mot alle merkene, alle har bra valuta for pengene.

Intermediate tklev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter min mening er Denon et bra merke, men det virker for meg som at i prisklassen 10-15 000kr har de blitt forbigått av Pioneer, spesielt når det gjelder tekniske nyvinninger. Hva er dine synspunkter på dette?
    Hva slags teknologiske nyvinninger har Pioneer som Denon ikke har? Hvilke tester/erfaringer har du gjort med Pioneer og Denon som gjør at du har gjort opp denne meningen?

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    609
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    *Slettes*

Intermediate technophile sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter min mening er Denon et bra merke, men det virker for meg som at i prisklassen 10-15 000kr har de blitt forbigått av Pioneer, spesielt når det gjelder tekniske nyvinninger.
    Hva er grunnlaget ditt for denne uttalelsen? Hadde vært kjekt om du utdyper uttalelsene dine litt. Jeg tenker da på innleggene dine i denne tråden, som går mye ut på det samme:

http://avforum.no/forum/receivere-fo...-17-000-a.html

Hva er dine synspunkter på dette?
    I denne prisklassen leverer begge merker per idag stort sett den samme funksjonaliteten. Jeg kan ikke se at noen av merkene har noe markant forsprang her. Noe av det siste på AV-receiver/forsterker-fronten er støtte for 1080p, men det har begge disse merkene. Integrert iPod-støtte og nettverksfunksjoner er også blitt mer utbredt. Denon støtter alt dette og det gjør såvidt jeg vet også Pioneers mellomklasse-produkter. Denon var imidlertid blant de første med støtte for disse finessene (selv om Onkyo var ganske tidlig ute med en form for nettverksstøtte). Og som vi var inne på i den andre tråden, så har dette vært en gjennomgangstone for Denon de siste årene.

Nå har Denon annonsert nye HDMI 1.3 forsterkere som vil bli lansert om noen måneder. Og de vil da være blant de første (om ikke de aller første) på markedet med 1.3-støtte. Men dette har vi diskutert i den andre tråden allerede, så det bør du være klar over.

Hvem leverer de beste recieverne i dette prissjiktet og hvorfor?
    Dette har vi også diskutert tidligere. Konkurransen er beinhard. Både matching og personlige preferanser spiller inn her. Slik sett er det ikke noe merke som kan sies å være klart 'best'. Er litt usikker på hvorfor du stiller de samme spørsmålene her og hvorfor du er så fiksert på 'best'? (som om det fantes et enkelt fasitsvar)

Er dette forumet "katedralen" til Denon eller er det lov å synes at andre merker er bedre?
    Naturligvis. Det er ikke det som er problemet her. Det har som har vært problematisk (se tråden jeg linket til) er at du sjelden eller aldri kommer med (relevante) begrunnelser for dine synspunkter, men heller slenger ut meninger i hytt og pine (mange av disse har vært regelrett gale, noe som er blitt påpekt av meg og en rekke andre i den tråden).

Intermediate Marantz sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tekniske muligheter er vel sakte men sikkert i ferd med å jevne seg ut mellom de forskjellige merkene. Lydsignatur som matcher resten av oppsettet er det viktigste for meg når jeg velger produkter. Design teller også litt.

Intermediate technophile sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Marantz
    Tekniske muligheter er vel sakte men sikkert i ferd med å jevne seg ut mellom de forskjellige merkene.
    Det er gått såpass lang tid nå at de tekniske nyvinningene har rukket å spre seg til de aller fleste 'fremtredende' produsentene. Jeg noterer meg at det fremdeles er noen merker som henger litt igjen på den tekniske fronten, men dette er ikke nødvendigvis en avgjørende bakdel (H/Ks toppmodell 745 mangler f.eks. 1080p-støtte og har såvidt jeg husker bare 2 HDMI-innganger, men receiveren har allikevel fått bra omtale). Men utover 2007 blir det nok et nytt teknologisk løp mot bl.a. HDMI 1.3-støtte.

Lydsignatur som matcher resten av oppsettet er det viktigste for meg når jeg velger produkter. Design teller også litt.
    Matching er også ganske viktig for meg, såfremt anlegget har støtte for visse funksjoner som jeg trenger. Designet er av langt mindre betydning.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    EDIT: Innlegg slettet, bruker utestengt. Ta kontakt med admin@avforum.no for søknad om åpning av konto igjen.

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pioneer har jo vært på topp hele siste år å de er jo konge på dupedingser som de putter i forsterkerne.
    Men det savnes krefter til og tåle og drive høytalere som krever litt i bunnen....

Personlig har jeg fått øynene opp for Yamaha, grei lyd og ok med krefter til og drive det som kobles til :-) og en og annen duppedings som er greit og ha i fremtiden.

Intermediate Marantz sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Steinar_olsen
    Jeg synts at Jåddvese å Såny er best, for der er det så mye knapper å lys som lyser opp i mørke og ser så kult ut. Jammaha er ikke så dårlig det heller. Selv bruker jeg noe gammalt dritt fra EAD Theatermaster, men det er bare møkk, for de har ikke så mye lys i seg som blinker i mørke.
    Hværdens beste må være NAD!
    Hvor mange ganger har du blitt kastet ut nå.......? Bare tull med deg :evil: Du har vel omtrent ikke et eneste seriøst innlegg her. Men du kommer tilbake gang på gang og lirer av deg kommentarer som sansynligvis bare du synes er morsomme. Hvor går grensen for å stenge IP-adressen til folk???

Edit: Steinar_Olsen utestengt. Bra Lygren

Intermediate fabian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Marantz
    Hvor mange ganger har du blitt kastet ut nå.......? Bare tull med deg :evil: Du har vel omtrent ikke et eneste seriøst innlegg her. Men du kommer tilbake gang på gang og lirer av deg kommentarer som sansynligvis bare du synes er morsomme. Hvor går grensen for å stenge IP-adressen til folk???
    jeg blir så sykt irritert av slike personer, hva er egentlig morsomt ¨med å skrive feil med vilje.. Jeg skal ikke si at jeg skriver alt rett her, men jeg finner ikke på ting for å være teit.. Bra det ble slettet nå da!

Personlig har jeg ingen erfaring med Pioneer, men de har jo fått veldig bra kritikk. Mens med Denon har jeg hatt 2 modeller av den nyeste serien, og jeg synes de fungerer veldig bra. Enkle i bruk, samtidig som de ser bra ut gir en generelt bra kvalitets følelse.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    609
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    *Slettes*