koblinger

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6

Tråd: koblinger

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    64
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

koblinger

har en H/K 340, en kombinert DVD/video fra samsung. plussen digital dekoder fra canal digital.
    Hvordan koble dette best mulig sammen. I dag går det 2 stk scart mellom TV-DVD-Digital dekoderen.
    så går det rød og svart ledninger fra dekoderen til H/K (på DVD INN)og en cosax fra DVD til H/K.

Er dette da opptimalt koblet?

Intermediate Qrt sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    1,549
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det blir vel hakket bedre hvis du har enten optisk eller koaks digital ut på dekoderen og bruker denne i stedet for "sort/rødkabelen" du bruker nå. Sjekk også innstillingene i både dvd og dekoder og velg RGB ut via scart hvis du finner dette valget der, da får du så bra bilde som mulig..

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    64
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    veit ikke om det er sånn kosak kobling på digital dekoderen fra canal digital. tror den er levert av philips. skal se.
    da ser det ut til at koblingene ellers er riktige.

ser ikke ut til at canal digital sender lyd digitalt over kabelnettet. lyser i allefall analogt på forsterkeren.

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du trenger en kabel med en slik plugg:

På TV-boksen din er det mest sannsynlig en liten svart plugg som stikker ut, der det står digital out. Når du fjerner denne finner du hvor kabelen skal kobles.
    På receiveren skal den på digital in. Samme prosedyre der.

Edit:
    Du må også inn på menyen i receiveren og sette den til å ta imot optisk signal fra TV-tuneren.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    64
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    skal se om jeg finner et slikt uttak på digital boksen.

men DVD ser riktig koblet ut? med en cosax kabel mellom DVD og receiverien? skal jeg ikke ha den gule ledningen s-video når jeg bruker cosax kabel?

Intermediate Qrt sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    1,549
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sindre1
    skal se om jeg finner et slikt uttak på digital boksen.

men DVD ser riktig koblet ut? med en cosax kabel mellom DVD og receiverien? skal jeg ikke ha den gule ledningen s-video når jeg bruker cosax kabel?
    Nei, S-video er jo for bildeoverføring og den beste måten å overføre bilde på (analogt, som i ditt tilfelle) er RGB som du har mulighet til via scart som i mitt forrige innlegg.

Hvis det er en relativt ny metallfarget boks du har fra canal digital ser den optiske utgangen ut som en liten sort firkantet "luke" på ca 1X1 cm som kan dyttes innover.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •